نحوه انتخاب اسنوبرد با بررسی 6 اصل مهم

بازدید: 364 بازدید
نحوه انتخاب اسنوبرد براساس 6 اصل مهم

نحوه انتخاب اسنوبرد مناسب برای شما یکی از مهم ترین موارد قبل از خرید آن می باشد. حتما در این مقاله همراه ما باشید تا با 6 اصل مهم هنگام انتخاب اسنوبرد آشنا شوید. اسنوبرد مناسب برای شما، اسنوبردی است که برای زمینی که ترجیح می دهید طراحی شده است. منحنی یادگیری در اسنوبرد بسیار سریع است، بنابراین اگر مبتدی هستید، باید برای جایی که می خواهید در آن اسنوبرد سواری کنید، تهیه نمایید و تخته ای را هدف قرار دهید که مهارت های خود را به کمک آن بهبود بخشد. در اینجا نکات اصلی برای خرید اسنوبرد  بیان شده است:

  • طول اسنوبرد: به عنوان یک قانون کلی، اگر تخته ای را روی دم آن قرار دهید، بینی تخته باید جایی بین بینی و چانه شما برسد. می‌توانید از نمودارهای اندازه و وزن‌های توصیه شده در مقاله اندازه مناسب اسنوبرد که قبلا در سایت قرار داده شده است، استفاده کنید.
  • انواع اسنوبرد: انتخاب های شما شامل یکی از موارد آل مانتین، فری استایل، فری راید، پودری و اسپلیت برد است. نوع مناسب تخته بستگی به نوع زمین و شرایط برفی دارد که قصد دارید در آن سوار شوید.
  • کمبر و راکر اسنوبرد: پروفایل های کمبر و راکر بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد. تخته‌های خمیده برای مبتدیان انتخاب بهتری هستند. اما برای سوار شدن بر برف نرم، احتمالاً یک تخته تخت، راکر، کمبر/راکر یا تخت/راکر انتخاب بهتری می باشد
  • عرض اسنوبرد: با تخته با عرض مناسب، بوت اسنوبرد شما فقط کمی روی لبه های تخته کشیده می شوند. با این حال، اگر فاصله بیش از حد زیاد شوند، می توانند باعث آسیب شما شود و کنترل خود را از دست بدهید.
  • شکل اسنوبرد: یک تخته جهت دار برای پیچ زدن با سرعت بالا، یک تخته دوقلو واقعی برای استفاده در پیست، یا یک دوقلو جهت دار برای سواری در سبک آل مانتین انتخاب ایده الی هستند.
  • سایر ویژگی‌های اسنوبرد: می‌توانید جستجوی خود را با در نظر گرفتن مواردی مانند شعاع برش کناری(ساید کات)، لبه مؤثر، انعطاف تخته و جنس مواد پایه اصلاح کنید.

بررسی 6 اصل مهم در نحوه انتخاب اسنوبرد

در بالا به 6 مورد اساسی که به ما در نحوه انتخاب اسنوبرد مناسب کمک می کند، اشاره کردیم. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی این 6 مورد بپردازیم تا بتوانیم یک راهنمای مناسب برای خرید اسنوبرد در اختیار شما قرار دهیم.

1- طول اسنوبرد

برای انتخاب اسنوبرد با طول مناسب باید قد و وزن خود را در نظر بگیرید و در عین حال به نوع سبک اسنوبردی که قصد انجام آن را دارید نیز فکر کنید. زمانی که اسنوبرد تازه فراگیر شده بود، مردم طول تخته خود را با تخته های ایستاده روی دم انتخاب می کردند تا ببینند نسبت به خودشان چقدر قد دارند. اگر نوک تخته به جایی بین چانه و بینی آنها می رسید، اندازه مناسب در نظر گرفته می شد. امروزه هم می‌توانید از آن روش استفاده کنید، اما استفاده از وزن بدنتان دقیق‌تر است، چیزی که بسیاری از تولیدکنندگان اسنوبرد توصیه می‌کنند. هنگامی که یک ایده کلی در مورد طول دارید، در نظر گرفتن نوع اسنوبوردی که قصد تهیه آن را دارید، به شما کمک کند که اندازه بلندتر یا کوتاه تر تهیه کنید. به عنوان مثال، سوارکاران سریع و تهاجمی اغلب تخته بلندتری را ترجیح می دهند. پارک سوارانی که مشتاق پرش ها و پیچ های زیاد هستند، ممکن است تخته ای بسیار کوتاه برای مانور راحت تر بخواهند و به یاد داشته باشید که ترجیحات شخصی زیادی در انتخاب طول تخته وجود دارد.

نحوه انتخاب اسنوبرد براساس طول

2-انواع اسنوبرد

یکی از موارد مهم در نحوه انتخاب اسنوبرد مناسب توجه به نوع ان می باشد. اسنوبوردها در پنج دسته قرار می گیرند تا به شما کمک کند نوع تخته مناسب را برای سبک اسنوبوردی که انجام می دهید پیدا کنید:

  • آل مانتین بهترین برای هر زمین: اکثر مبتدیان از تخته های ال مانتین استفاده می کنند. به دلیل تطبیق پذیری، تخته های آل مانتین برای مبتدیانی که هنوز در حال یادگیری هستند ایده ال است.
  • سبک آزاد : برای سوارکارانی که می خواهند یک سواری پر جنب و جوش در هر نقطه از کوهستان داشته باشند، یا کسانی که دوست دارند در خارج پیست بردسواری کنند، خوب است. آنها برای پایداری یا حرکت سریع روی برف سخت چندان مناسب نیستند.
  • فری راید : اسنوبردهای فری راید برای سوارکاران ماجراجو طراحی شده اند که بیشتر وقت خود را صرف حرکات نمایشی می کنند. آنها اغلب تخته های جهت دار هستند، به این معنی که قرار است با یک انتها همیشه رو به سراشیبی سوار شوند. انعطاف پذیری یک اسنوبرد فری راید معمولاً سفت تر از تخته فری استایل است.
  • پودری بهترین برای برف پودری عمیق: همه چیز در مورد اسنوبرد پودری با در نظر گرفتن برف عمیق طراحی شده است، از شکل دماغه و دم گرفته تا خم شدن تخته و محل درج های اتصال. بسیاری از تخته های پودری دارای راکر برای شناورسازی بهتر هستند.
  • Splitboard بهترین برای بک کانتری : این تخته‌های مخصوص بک‌کانتری به دو نیم تقسیم می‌شوند تا دو اسکی ایجاد کنند و اجازه صعود در دامنه‌های بک‌کانتری را می‌دهند. بعداً نیمه ها را دوباره به هم وصل می کنید و در سراشیبی اسنوبردسواری می کنید.

3-نحوه انتخاب اسنوبرد براساس سن و وزن

اسنوبرد مخصوص خانم ها دارای پهنای کمر باریک‌تری هستند (برای مطابقت با قاب و حالت یک فرد کوچک‌تر با پاهای کوچک‌تر)، و اندکی خمیدگی کمتر و انعطاف‌پذیری نرم‌تری دارند (برای روشی طراحی شده‌اند که افراد کوچک‌تر انرژی را به تخته می‌برند). برای مردان قد کوتاه تر و سبک‌تر ممکن است در نظر گرفتن اسنوبردهای مخصوص زنان مفید خواهد بود. خانم‌های قد بلندتر، به‌ویژه آن‌هایی که سایز بوت اسنوبرد 9 یا بالاتر دارند، ممکن است نگاه کردن به برخی از تخته‌ها در رده مردان مفید باشد. با این که بچه ها به سرعت رشد می کنند، والدین باید از خرید اسنوبرد بزرگسالان اجتناب کنند، به این امید که فرزند شما چتد سال از ان استفاده کند. یک تخته بزرگ می تواند برای کودک غیرقابل مدیریت باشد و رشد مهارت او را کند کند.

نحوه انتخاب اسنوبرد براساس سن و وزن

4-اسنوبرد کمبر و راکر

وقتی یک اسنوبرد را روی برف می گذارید و از کنار به آن نگاه می کنید، متوجه نکات خاصی در مورد شکل آن خواهید شد. با بررسی چند تخته، خواهید دید که در بعضی مدل ها وسط اسنوبرد از برف بلند می شود. در بعضی موارد که وسط روی برف صاف می ماند. این تفاوت، تمایز اساسی بین کمبر و راکر است.

کمبر: سواری پر جنب و جوش و پایداری را ارائه می‌کند و در سواری ها سخت، به‌ویژه در هنگام خروج از پیچ، کارایی عالی و واکنش‌پذیر ارائه می‌دهد. سواران باتجربه و سرعت گرا از تخته های کمبر استفاده می کنند.

اسنوبرد کمبر

تخته های تخت (خنثی یا بدون خمیدگی): اسنوبرد تخت چرخش های سریع و حداکثر احساس را در عین افزایش شناوری ممکن می کند.

اسنوبرد تخت

 

راکر (با نام مستعار کمبر معکوس): نوک ها و دم های رو به بالا ایجاد می کند. این طرح در پودر و هنگام چرخاندن یا سوار شدن عالی است. تخته های راکر نرم تر از تخته های کمبر هستند و معمولاً احساس موجی دارند که به راحتی شروع به چرخش می کند و آنها را در بین سوارکاران تازه کار محبوب می کند. با این حال، سواران باتجربه هنوز هم می توانند سواری های قدرتمندی را از آنها دربافت کنند.

اسنوبرد راکر

تخته‌های Camber/Rocker: این دو پروفایل را با هم ترکیب می‌کنند تا با چرخش آسان و شناور شدن راکر به سمت نوک‌ها و دم، نگه‌داری خوب لبه‌های کمبر را در زیر پا ایجاد کنند. سازندگان تخته انواع مختلفی از کمبر/راکر را برای پرداختن به ویژگی‌های عملکردی خاص ایجاد کرده‌اند.

تخته‌های تخت/راکر: معمولاً دارای یک بخش صاف در وسط برای نگه داشتن لبه‌های مناسب روی برف سخت و نوک‌ها و دم‌های تکان‌دار برای چرخش راحت‌تر و شناور شدن خوب در برف نرم هستند. همانند تخته‌های کمبر/راکر مدل های تخت/راکر انواع زیادی دارد.

اسنوبرد فلت راکر

4-نحوه انتخاب اسنوبرد براساس عرض

یکی از موارد مهم دیگر در راهنمای نحوه انتخاب اسنوبرد ما، توجه به عرض اسنوبرد می باشد. اسنوبردها دارای عرض های مختلفی هستند. برای انتخاب اندازه مناسب، باید ببینید بوت اسنوبرد شما چگونه روی کمر اسنوبرد قرار می گیرند. با تخته اندازه مناسب، بوت های شما فقط کمی روی لبه‌های تخته کشیده می‌شوند (حدود 1 تا 2 سانتی‌متر در هر لبه). اگر تخته شما برای شما خیلی عریض باشد و بوت شما اصلا آویزان نمی شود، ممکن است کار سخت تری داشته باشید که تخته را از یک لبه به لبه دیگر ببرید. اگر تخته شما خیلی کم عرض است و انگشتان پا و پاشنه پای شما بیش از حد آویزان است، ممکن است در نهایت انگشتان پا و پاشنه پا را بکشید که می تواند باعث از دست دادن کنترل شما شود.

نحوه انتخاب اسنوبرد براساس عرض

5-شکل اسنوبرد

شکل اسنوبرد را انتخاب کنید که با سبک سواری که قصد انجام آن را دارید مطابقت داشته باشد. تخته های جهت دار به گونه ای طراحی شده اند که در درجه اول در یک جهت سوار شوند و برای پیچ زدن با سرعت بالا عالی هستند. بسیاری از تخته های فری راید و برخی از تخته های آل مانتین جهت دار هستند. دوقلوهای واقعی از نظر ساختار متقارن هستند و تفاوتی در عملکرد ندارند چه به جلو یا عقب بروند. این باعث می شود که آنها به یک انتخاب محبوب برای پارک و پیپ سواری تبدیل شوند. تخته های دوقلو جهت دار برای افرادی که در سراسر کوه اسنوبردسوار می شوند،مناسب هستند.

6-ویژگی های اضافی اسنوبرد

علاوه بر موارد بالا 4 مورد مهم دیگر هم باید در نحوه انتخاب اسنوبرد ما مهم باشد. این موارد شامل شعاع سایدکات، لبه موثر، فلکس و جنس مواد پایه اسنوبرد می باشد. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

نحوه انتخاب اسنوبرد براساس شعاع سایدکات

شعاع سایدکات قوس لبه اسنوبرد را توصیف می کند. تصور کنید که می‌توانید یک مداد بردارید و یک دایره بزرگ بکشید که آن کمان را کامل می‌کند. شعاع آن دایره شعاع برش کناری است. شعاع سایدکات بر حسب متر بیان می‌شود و به شما این ایده را می‌دهد که آیا اسنوبرد در چرخش‌های محکم بهتر است یا قوس‌های بزرگ. به طور کلی تخته ای با کمر باریک نسبت به نوک و دم آن شعاع برش کناری کوتاه تری خواهد داشت و می تواند پیچ ​​های محکم تری ایجاد کند. تخته ای با کمر پهن نسبت به نوک و دم آن شعاع برش کناری بلندتری دارد و در پیچ های بزرگ و با شعاع بلند بهتر است.

شعاع سایدکات اسنوبرد با رسم شکل

لبه موثر

اسنوبردها دارای لبه های فلزی هستند که برای کنترل و فرمان به برف کاربرد دارد. “لبه موثر” اسنوبرد (بر حسب سانتی متر اندازه گیری می شود) قسمت لبه ای است که در واقع برف یا یخ را در سراسر فرود شما لمس می کند. لبه موثر همیشه کوتاهتر از طول اسنوبرد است. یک لبه موثر بلند، پایداری در سرعت بالا و چسبندگی خوب در پیچ ها یا هنگام پایین آمدن از شیب های یخی را فراهم می کند. لبه موثر کوتاه‌تر تخته‌ای ایجاد می‌کند که چرخش و چرخش آن آسان‌تر است.

نحوه انتخاب اسنوبرد براساس لبه موثر

نحوه انتخاب اسنوبرد براساس فلکس

یک تخته می تواند به دو صورت خم شود. خمش طولی در طول تخته است (که برای اکثر بوردرها مهم است). خمش پیچشی خمشی در عرض تخته است. تخته های فلکس نرم بخشنده هستند و به راحتی قابل چرخش هستند. آنها معمولاً توسط مبتدیان، سوارکاران با وزن کمتر و پارک سواران ترجیح داده می شوند. تخته های انعطاف پذیر سفت ، چسبندگی بیشتری در هنگام چرخش ایجاد می کنند و سرعت را بهتر از تخته های نرم نگه می دارند. آنها همچنین هنگام پایین آمدن سریع یک لبه را بهتر نگه می دارند.

مواد پایه

دو نوع پلی اتیلن (PE) در پایه های اسنوبرد استفاده می شود: پایه های اکسترود شده ارزان تر، تعمیر و نگهداری کم و نسبتا آسان برای تعمیر هستند، اما گاهی اوقات در برابر تاب خوردگی آسیب پذیر هستند. پایه های زینتر شده سریع تر، قوی تر، سبک تر و بادوام تر هستند، اما گران تر هستند و نیاز به اپیلاسیون دارند.

چه مواردی در نحوه انتخاب اسنوبرد برای شما اهمیت دارد؟

ما در این مقاله تمام مواردی را که برای انتخاب اسنوبرد مناسب باید در نظر بگیرید، بیان کردیم. در این راهنمای نحوه انتخاب اسنوبرد ، کلیه موارد مهم ذکر شده است، که اسنوبرد سواران بسته به نیازشان می توانند از یک سری از ویزگی ها صرفنظر کنند یا تعدادی از ویژگی ها برایشان اهمیت به مراتب بیشتری داشته باشد. حالا شما به ما بگید که در هنگام خرید اسنوبرد چه مواردی را ملاک قرار می دهید؟ آیا موردی هست که در این مقاله ذکر نشده باشد؟ تا به حال اسنوبردی خریداری کرده اید که بعد از تهیه آن بفمهید مناسب استفاده شما نیست؟ آیا مقاله راهنمای نحوه انتخاب اسنوبرد ما توانسته است به شما در تهیه مدل مناسب اسنوبرد کمک کند؟ امیدوارم ما را  در بهتر کردن این مقاله یاری کنید و اگر نکته یا توضیحی برای تکمیل این راهنمای ما دارید در قسمت دیدگاه ها و انتهای این مقاله ذکر کنید تا بتونیم راهنمای جامعی را در اختیار علاقمندان این رشته قرار دهیم.

منابع:

1-  https://www.rei.com

2- https://www.evo.com

دسته‌بندی ورزش های زمستانی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت