7 مورد از بهترین اجاق گاز مسافرتی سال 2024

بازدید: 32 بازدید
بهترین اجاق گاز مسافرتی 2024

اجاق‌های مسافرتی و کمپینگ امروزی سطح کاملاً جدیدی از آشپزی را به ماجراجویی‌های کمپینگ و بیس کمپینگ با ماشین شما اضافه می کنند. با طراحی مدرن و باکیفیت می‌توانید انتظار خروجی سوخت ثابت، شعله‌های قوی و کنترل‌های عالی دم کردن را داشته باشید. اندازه اجاق های کمپینگ از مدل های کوچک رومیزی گرفته تا غول های مستقل برای گروه های بزرگ متفاوت است. برای کسانی که دنبال خرید اجاق گاز کمپ هستند، در این مقاله بهترین اجاق گاز مسافرتی سال 2024 به انتخاب بهترین مجلات معتبر کمپ و کوهنوردی را معرفی کرده ایم. البته اگر دنبال گزینه های سبک تر و جمع و جور تر هستید، می توانید مقاله بهترین سرشعله های کوهنوردی ما را مطالعه کنید.

7 مورد از بهترین اجاق گاز مسافرتی 2024

کمپینگ و غذا دست به دست هم می دهند، به خصوص در کمپینگ با ماشین، همراه داشتن یک اجاق گاز دو شعله، حداکثر راحتی را برای شما فراهم می کند. البته هر اجاق گاز کمپی را برای خرید توصیه نمی کنیم و فقط 7 مورد از بهترین اجاق گازهای کمپینگ در سال 2024 را معرفی کردیم و در لیست ما برندهای بی کیفیت چینی و ایرانی که در سایت های دیگر و صرفا جهت تبلیغات معرفی شده اند، جایی ندارند. یک اجاق کمپ خوب باید به سرعت روشن شود، جریان ثابتی از گرما را فراهم کند و بتوانید آن را برای کارهای دقیقی مانند دم کردن یا تفت دادن مورد استقاده قرار دهید. جزئیات دیگری در مورد غذاهای کمپ شما نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند تعداد کوهنوردان گرسنه ای که به دنبال غذا هستید. برای هر اجاق گاز در این بررسی جامع طراحی، سهولت استفاده، BTU، عملکرد درهوای بادی، کنترل دم کردن، وزن، هزینه و زمان جوش را در نظر گرفته ایم. در ظاهر، همه این اجاق‌ها وجوه مشترک زیادی دارند، اما هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که برای کاربردهای خاص خودنمایی می‌کنند. در ادامه مطلب 7 مورد از بهترین اجاق گازهایی مسافرتی که از نظر ما شایسته حضور در این لیست هستند به ترتیب اولویت معرفی شده اند.

1- اجاق گاز کمپینگ Eureka Ignite Plus (160 دلار)

  • وزن: 5.4 کیلوگرم
  • سوخت: پروپان
  • مشعل: 2 در 10000 BTU

اجاق گاز کمپینگ Eureka Ignite Plus

اجاق گاز سفری Eureka Ignite Plus یکی از خوش‌دست‌ترین طرح‌های موجود در بازار با ساختار محکم، کنترل خوب دم کردن و منطقه پخت وسیع 58 سانتی متر است که می‌تواند قابلمه‌ و تابه‌های بزرگ‌تری را در خود جای دهد. برخلاف بسیاری از رقبای ارزان قیمت، اجاق کمپ Ignite Plus شامل احتراق دکمه ای است که دستان شما را از انفجارهای بزرگ ایمن نگه می دارد و روند آماده سازی را کمی سریعتر می کند. البته این مورد برای خیلی ها دلیل خرید نیست، اما یک ویژگی خوب است که هنگام راه اندازی کمپ راحتی را بالاتر می برد. علاوه بر این برند Eureka تمام مواد تشکیل دهنده یک اجاق گاز کمپینگ رومیزی سطح بالا را دارد در حالی که با قیمت بسیار مناسبی وارد بازار می شود.

2-اجاق گاز سفری Camp Chef Everest 2X (190 دلار)

  • وزن: 5.4 کیلوگرم
  • نوع: رومیزی
  • سوخت: پروپان
  • مشعل: 2 در 20000 BTU
  • مزایا: ساخت با کیفیت و عملکرد عالی همه جانبه
  • معایب: گران و کمی سنگین و حجیم

اجاق گاز سفری Camp Chef Everest 2X

اجاق گاز کمپینگ Camp Chef Everest یکی از محبوب ترین و اثبات شده ترین طرح ها در دنیای اجاق های کمپینگ است که ترکیبی از قدرت پخت و پز، راحتی و قابلیت اطمینان برتر را ارائه می دهد. از نظر خروجی، دو شعله بزرگ دریافت می‌کنید که گرمای زیادی را (هر کدام 20000 BTU) پمپ می‌کنند، اما برای پخت غذاهای متنوع‌تر و پیچیده‌تر نیز کنترل خوبی دارند. و با آخرین به روز رسانی خود (به مدل “2X”)، طراحی خوبی را با قفل های فلزی در هر طرف، شیشه جلوی محافظ تر، فضای پخت و پز کمی بزرگتر و ساختاری تقویت شده به طراحی ارتقا داده شده اضافه گردیده است. همراه با وزن مناسب 5.4 کیلوگرمی و دسته یکپارچه، نادیده گرفتن اجاق Everest 2X دشوار است.

بزرگترین ضعف اجاق گاز Camp Chef Everest 2X قیمت ۱۹۰ دلاری آن است. کسانی که زیاد بیرون می‌روند و دوست دارند غذاهای پیچیده و متنوع بپزند، ممکن است با قیمت آن مشکلی نداشته باشند، اما خروجی 20000 BTU در هر مشعل برای بیشتر افراد بسیار زیاد است. بر اساس تجربه، مشعل های باکیفیت 10000-BTU قدرت زیادی را برای اکثر وعده های غذایی فراهم می کنند، به همین دلیل است که Eureka Ignite Plus در رتبه بالاتری قرار دارد. علاوه بر این، مدل 2X کمی بزرگ‌تر و حجیم‌تر از نسل قبلی است، اگرچه هنوز هم جمع و جور و حمل آن آسان است.

3-اجاق مسافرتی Coleman Cascade Classic (100 دلار)

  • وزن: 4.98 کیلوگرم
  • دسته: رومیزی
  • سوخت: پروپان
  • مشعل ها: 2 در 10000 BTU
  • مزایا: عملکرد قابل اعتماد و قیمت مناسب

جاق مسافرتی Coleman Cascade Classic

سال‌هاست که علاقمندان کمپینگ‌ برای عملکرد ساده و مطمئن به اجاق‌های کلمن روی آورده‌اند. اجاق‌های کمپینگ کلمن مدل Cascade Classic فاقد ظرافت و دوام کامل طرح‌های گران‌تر است، اما با این وجود ارزشی خرید بالایی دارد. با قیمت قابل توجه 60 دلار کمتر از Eureka Ignite Plus با رتبه برتر، Cascade قدرت مشابهی را با دو مشعل 10000 BTU ارائه می‌کند و شامل اشتعال دکمه‌ای برای ایمن نگه داشتن دستان شما در هنگام راه‌اندازی (نسبتاً غیرمعمول در میان طرح‌های اقتصادی) است. شیشه های جلو قابل توجه برای محافظت از شعله در هوای بادی و طوفانی نیز در این محصول تعبیه شده است. علاوه بر این، این مدل یک گزینه بسیار خوب برای کمپینگ‌های گاه به گاه و کسانی است که به عملکرد و قدرت به نسبت طراحی‌ نیاز دارند.

اجاق مسافرتی Cascade Classic بهترین اجاق گاز کمپینگ برند کلمن و مورد علاقه افراد تازه کار در کمپ و کسانی است که می خواهند با کمترین بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. اجاق Cascade مطمئناً بی‌نقص نیست. گزارش‌هایی مبنی بر احتراق معیوب در مورد آن وجود دارد و کنترل پخت و پز یک گام بسیار پایین‌تر از طراحی‌های سطح بالا مانند Camp Chef Everest 2X در بالا است. اما برای کمپینگ هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری کم دارند و به یک اجاق گاز ساده و مقرون به صرفه نیاز دارند، تمام ویژگی های لازم را دارد.

4- اجاق مسافرتی GSI Outdoors Selkirk 540+ (150 دلار)

  • سوخت: پروپان
  • مشعل: 2 @ 14000 BTU
  • وزن: 4.5 کیلوگرم

اجاق مسافرتی GSI Outdoors Selkirk 540+

متخصصین کمپینگ GSI چند سال پیش Selkirk 540 را به عنوان رقیبی برای طرح‌های دوگانه سوز مانند Eureka Ignite Plus و Camp Chef Everest عرضه کرد و جدیدترین اجاق 540+ رقابتی‌تر از همیشه است. بزرگترین تغییر، افزایش قابل توجه قدرت بود: در حالی که مدل اصلی با دو مشعل 10000 BTU تقریباً متوسط بود، آخرین مدل اجاق یعنی 540+ با خروجی 14000 BTU در هر مشعل، از رقبایی مانند Ignite Plus (10،000 BTU)، کلمن تریتون (11000 BTU) و بسیاری دیگر بالاتر است. علیرغم ارتقاء، Selkirk 540+ با قیمت 150 دلار (فقط 10 دلار بیشتر از مدل نسل گذشته) نسبتاً مقرون به صرفه است و دارای ویژگی های مفیدی مانند احتراق دکمه ای، سوپاپ های میکرو کنترل برای تنظیم شعله و فضای زیادی برای قرار دادن دو ظرف بزرگتر است. فضای کافی برای قرار دادن قابلمه یا تابه در کنار هم، جزئیات با دستگیره حمل داخلی با قابلیت گرفتن آسان، نمای بیرونی با پوشش پودری و شیشه‌های جلوی سخاوتمندانه برای جلوگیری از تابش نور و وزش‌ باد از دیگر ویزگی های جدید اضافه شده به این اجاق گاز می باشد.

اجاق گاز Selkirk 540+ کجا از رقبای خود عقب افتاده است؟ اولین ضعف، فضای پخت و پز است، که چند اینچ کوچکتر از اجاق های Everest 2X و Ignite Plus است. همچنین برخی از کاربران مشکلاتی را در مورد جرقه زن و کیفیت ساخت کلی گزارش کرده‌اند، اما هیچ اجاقی کامل نیست و Selkirk نسبتاً قابل اعتماد و به خوبی ساخته شده است.

5- اجاق سفری GSI Outdoors Pinnacle Pro (250 دلار)

  • نوع: رومیزی
  • سوخت: پروپان
  • مشعل: 2 @ 11000 BTU
  • وزن: 11 پوند

اجاق سفری GSI Outdoors Pinnacle Pro

برند GSI Outdoors برای کسانی که فضای محدودی در وسایل نقلیه خود دارند، راه حلی منحصر به فرد با اجاق گاز شیک و مدرن Pinnacle Pro ارائه داده است. اجاق کمپ Pinnacle Pro با قد تنها 1.4 اینچ در حالت بسته، به طور قابل توجهی نازکتر از بسیاری از گزینه های دوگانه سوز، از جمله اجاق Camp Chef Everest 2X (5.6 اینچ) و Eureka Ignite Plus (4 in.) و موارد دیگر است. با این اوصاف، شما همچنان با دو مشعل 11000 BTU، و همچنین ویژگی های ممتاز مانند شیشه جلوی سه طرفه، جرقه زن های دکمه ای دوگانه و یک روکش نچسب که تمیز کردن را سریع و آسان می کند، خروجی قابل قبولی دریافت می کنید. علاوه بر این، پایه‌های قابل نصب را برای بالا بردن اجاق گاز تا ارتفاع مناسب هنگام آشپزی روی میز کمپینگ تعبیه کرده است.

چرا اجاق مسافرتی GSI Pinnacle Pro در اینجا رتبه بندی شده است؟ کاهش وزن و حجم تقریباً همیشه به کاهش دوام منجر می شود و Pinnacle Pro به طور قابل توجهی نسبت به گزینه هایی مانند Everest 2X، Ignite Plus و Selkirk 540+ ضعیف تر است. علاوه بر این، شیشه‌های جلو در کناره‌ها کوتاه هستند و کاملاً محافظ نیستند، اجاق گاز فاقد دسته حمل برای حمل و نقل است و جایی برای محکم کردن یا قرار دادن آداپتور سوخت در صورت عدم استفاده وجود ندارد. GSI یک محفظه ذخیره‌سازی خالی را می‌فروشد که هم اجاق گاز و هم آداپتور را در خود جای می‌دهد، اما 30 دلار اضافی برای شما هزینه می‌کند که مجموع کل آن را به نزدیک به 300 دلار می‌رساند. این که آیا طراحی مینیمالیستی ارزش این سرمایه گذاری را دارد یا نه به شما بستگی دارد، اما معمولا ساخت و سازهای ساده تر دو شعله رتبه های یک تا چهار ما که اکثر آنها نیز ارزان تر هستند، انتخاب مناسب تری هستند.

6-اجاق گاز مسافرتی Primus Kinjia

  • تعداد مشعل: دو
  • خروجی BTU 10200 :BTU در هر مشعل
  • زمان جوش: 6:40 دقیقه برای هر لیتر
  • نوع سوخت: پروپان
  • وزن: 3.6 کیلوگرم

اجاق گاز مسافرتی Primus Kinjia

اجاق کمپ پریموس کینجادارای سرهای دوقلوی مشعل 10200 BTU است که شبیه سرشعله های کوهنوردی هستند، اما همچنان در تست‌های آشپزی عملکرد تحسین برانگیزی دارد. اما جایی که Kinjia واقعا می درخشد، در جزئیات کار است. دم کردن با این اجاق آسان است و درست کردن غذاهای لطیف تری مانند املت، ماهی یا کرپ را می توان به راحتی انجام داد. نمی توان نادیده گرفت که این فقط یک اجاق گاز خوش ظاهر است. بدنه مشکی اجاق گاز با پرچ های برنجی برجسته شده است و با دسته چوبی تزئین شده است که کمی کلاس را به آشپزی بعدی شما می بخشد. وقتی نوبت به سوخت‌رسانی می‌شود، کینجیا با یک پایه قوطی فلزی پروپان که به تنهایی از بقیه اجاق گاز جدا می‌شود، رویکرد جالبی را اتخاذ می‌کند. این ویزگی بطری سوخت را در زاویه بهینه نگه می‌دارد، اما یک قطعه شل است و امکان گم شدن آن در مسیر وجود دارد. همچنین این اجاق فاقد شیشه جلو است، اما در ساختن دیوارهای DIY به جای آن بسیار خوب عمل کرده است.

7- اجاق گاز پروپان 3 شعله Stansport (100 دلار)

  • سوخت: پروپان
  • مشعل: 2 @ 25000 BTU; 1 @ 10000 BTU
  • مزیت: سه مشعل قدرتمند با قیمت عالی.
  • نفطه ضعف: مشعل ها نزدیک به هم هستند، که محدودیت استفاده از ظروف آشپزی را ایجاد می کند.

جاق گاز پروپان 3 شعله Stansport

دو مشعل برای اکثر کمپینگ‌ها کافی است، اما سرآشپزهای مشتاق کمپ یا کسانی که معمولاً با گروه‌های بزرگ‌تر بیرون می‌روند، ممکن است نیاز به یک اجاق گاز سه‌شعله دلشته باشند. اجاق گاز پروپان 3 شعله Stansport به عنوان یکی از معدود طرح های رومیزی موجود در بازار متمایز است که حمل و نقل آن را بسیار ساده تر و نصب آن را نسبت به طرح مستقلی دیگر آسان تر می کند. برای اجاق Stansport وزن دقیقی ذکر نشده است، اما اندازه معقول و کاملاً قابل کنترل برای یک نفر برای حمل آن از ماشین به محل کمپینگ است. مهمتر از همه، این اجاق همچنین به لمس های مفیدی مانند احتراق بی همتا، کنترل های دمایی بصری و یک شیشه جلو یکپارچه مجهز شده است.

با این حال Stansport 3-Burner بدون محدودیت نیست. اول، در حالی که خروجی در مجموع 60000 BTU بسیار چشمگیر است، مهم است که توجه داشته باشید که مشعل مرکزی به طور قابل توجهی از قدرت کمتری نسبت به مشعل های جانبی برخوردار است (10000 BTU در مقابل 25000 BTU). اگر پیش‌بینی می‌کنید از هر سه مشعل استفاده کنید، ممکن است نیاز به برنامه‌ریزی قبلی برای زمان‌بندی درست کارها باشد. مشعل ها نیز بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند که فضای قابلمه و ماهیتابه بزرگتر را محدود می کند. در نهایت، Stansport در مقایسه با گزینه ای مانند Camp Chef Everest در بالا یک پله پایین تر از نظر کیفیت و استحکام کلی است، اگرچه این واقعیت که شما یک مشعل سوم را با 90 دلار کمتر دریافت می کنید، مطمئناً فریبنده است.

بهترین اجاق گاز کمپینگ برای من کدام است؟

7 مورد ذکر شده در بالا با توجه به بررسی های ما بهترین اجاق گاز مسافرتی در سال 2024 هستند. از نظر شما بهترین اجاق گاز کمپینگ کدام است؟ آیا مدلی وجود دارد که شما آن را مورد استفاده قرار داده باشید و از نظر وب سایت های معتبر جهانی مورد تایید باشد و در لیست ما قرار نداشته باشد؟ اگر فکر می کنید که اجاقی شایستگی این را دارد که در لیست ما قرار داشته باشد ولی ما ان را ذکر نکرده ایم حتما به ما اعلام کنید تا در لیست بهترین اجاق های مسافرتی ما قرار گیرید و بتوانیم راهتمای خرید بهتری را در اختیار علاقمندان به کمپینگ قرا دهیم.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت