بهترین صندل های کوهنوردی 2022

بازدید: 3,404 بازدید
بهترین صندل کوهنوردی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به طبیعت گردی علاقه مند هستید پس حتما در روزهای تابستانی خود پیاده روی می کنید و یا تایم های فراغت خود را در آب سپری می کنید، پس یک جفت صندل کوهنوردی باکیفیت به احتمال زیاد در لیست ضروری شماست. طیف گسترده‌ای از طرح های صندل  وجود دارد که راحتی، پشتیبانی و چسبندگی را در اولویت قرار می‌دهند. همچنین مدل‌های مناسب روزمره با استایل جذاب و قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می شود. برای انعکاس تنوع طرح‌ها ، انتخاب‌ بهترین صندل‌ کوهنوردی در سال 2022 را به سه دسته تقسیم می‌کنیم: پیاده‌روی، ورزش‌های آبی، و استایل های روزمره.

بهترین صندل کوهنوردی در سال 2022

در این مقاله 17 مورد از بهترین صندل های کوهنوردی در سال 2022 را به شما معرفی می کنیم. هر کدام از صندل های زیر برای کاربرد خاصی طراحی شده اند و بسته به نوع استفاده جهت کوهنوردی ، آب نوردی ، پیاده روی و استفاده روزمره به عنوان بهترین صندل کوهنوردی در لیست ما قرار گرفته است.

1-بهترین صندل کوهنوردی : Bedrock Sandals Cairn Adventure

  • بسته شدن: بند ( نرم / با نوار چسبی)
  • وزن : 450 گرم
  • مزایا: سبک، آسان برای تنظیم و بسیار چسبنده با زیره Vibram درجه یک.
  • معایب:  بند Y شکل نیاز به عادت کردن دارد و ممکن است اوایل استفاده احساس راحتی نکنید.

صندل کوهنوردی Bedrock Sandals Cairn Adventure

برای بسیاری از ماجراجویان تابستانی، یک جفت صندل کوهنوردی ایده‌آل سبک، جذاب است و ظاهری مناسب برای پوشیدن در بیرون و اطراف شهر دارد. صندل Cairn Adventure از Bedrock Sandals همه اینویژگی ها را دارد و وزن کم 450 گرمی را با طراحی انعطاف پذیر و کم حاشیه ای ترکیب می کند که به راحتی قابل جابجایی است. همچنین می توانید از طریق یک سگک در جلو و یک سگک درکنار، قابلیت تنظیم همه جانبه خوبی داشته باشید. بند چسبی در عقب، تنظیم دقیق جابجایی اطراف قسمت‌های مختلف پا را نسبتاً آسان می‌کند. اما نکته اصلی زیره ممتاز Vibram است که یادآور کفش‌های پیاده‌روی است و به خوبی روی همه چیز، از خاک انباشته گرفته تا صخره و سنگ در طول مسیر می‌چسبد. در مجموع، این صندل‌، پرفروش‌ترین مدل صندل‌ها بازار است و یک انتخاب عالی برای همه چیز، از پوشیدن روزانه گرفته تا استفاده‌های سبک در فضای باز هستند.

همانطور که گفته شد، همه طراحی نازک و بدون ضخامت Bedrock Cairn را دوست ندارند. اکثر افراد معمولاً صندل با بالشتک‌های زیادی را ترجیح می‌ هند تا ساختار کافی برای پاهای پهن را ارائه دهد. یکی دیگر از نقاط ضعف این صندل، بند Y شکل در جلو است که می‌تواند باعث تحریک بین انگشتان پا شود. اما اگر احساس طبیعی‌تری را دوست دارید و می‌توانید تناسب خوبی را بدون هیچ نقطه فشاری به دست آورید، کایرن ترکیبی از وزن، انعطاف‌پذیری و چسبندگی سخت‌تر را ارائه می‌دهد که رتبه اول بهترین صندل کوهنوردی 2022 را به خود اختصاص داده است.

2- بهترین صندل پیاده روی : Chaco Z/Cloud

  • بهترین صندل کوهنوردی برای : پیاده روی / استفاده روزمره
  • بسته شدن: بند
  • وزن هر جفت: 800 گرم
  • مزایا: دوام، پشتیبانی و کشش عالی روی سطوح مختلف.
  • معایب: کمی سنگین و حجیم.

چاکو یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تولید صندل‌های فضای باز است و مدل‌های بند Z قابل تنظیم آن‌ بسیار مناسب پیاده‌روی و ورزش‌های آبی هستند. صندل Z/Cloud در مقایسه با Bedrock Cairn در بالا به طور قابل توجهی سنگین‌تر است و وزن آن به ازای هر جفت 800 گرم است، اما در قابلیت‌های پیاده‌روی با یک زیره میانی راحت و خوب، گیره‌های عمیق برای استفاده در سطوح نرم‌تر مانند گل، مزیت چشم گیری دارد. تسمه های ضخیم که به طور موثر پاشنه را دربرگرفته و جلوی پا را محکم می کند و دارای تناسب و حس بسیار عالی است.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، Chaco Z/Cloud می تواند در زیر پا نسبتاً حجیم شود. به عبارت دیگر، این اولین انتخاب ما به عنوان یک صندل با بندهای به سمت بیرون است اما به عنوان یک کفش کمپینگ مناسب نیست، و همچنین توصیه نمی کنیم آن را برای پیاده روی های طولانی در روز بپوشید. برای اکثر استفاده‌کننده ها معمولی ​​در مسیرهای پیاده‌روی روزانه عالی هستند و صندل Chacos نیز به نظر می رسد بیشتر برای پوشیدن در شهر مناسب باشد. در پایان اگر دنبال بهترین صندل کوهنوردی برای پیاده‌روی هستید، Z/Cloud یکی از قوی‌ترین و مقاوم‌ترین طرح‌های موجود در بازار است.

بهترین صندل کوهنوردی برند چاکو مدل Z/Cloud

3-بهترین صندل کوهنوردی برای استفاده روزانه: Teva Original Universal

  • بهترین برای: استفاده روزمره
  • بسته شدن: با بند (ولکرو)
  • وزن هر جفت: 370 گرم
  • مزایا: راحتی عالی همراه با یک ظاهر سرگرم کننده با قیمت مناسب.
  • معایب: عدم پشتیبانی، دوام و قابلیت تنظیم.

صندل های اورجینال یونیورسال Teva که به دلیل استایل چشم نواز و طرح های پر جنب و جوش خود شناخته شده اند، یکی از رایج ترین مدل های موجود در بازار امروز هستند. با حدود قیمت 2 میلیون تومانی تقریباً نصف قیمت بسیاری از انتخاب‌های ممتاز در فهرست بهترین صندل کوهنوردی سال 2022 است، اما همچنان برای استفاده‌های سبک در فضای باز مانند کمپینگ، پارو زدن و پیاده‌روی‌های کوتاه و آسان یک روزه قابل قبول است. ساختار فوم EVA از بهترین ویزگی های این محصول است که در پایین نگه داشتن وزن خوب عمل می‌کند و در عین حال راحتی و دوام خوبی را ارائه می‌دهد و بر خلاف Bedrock و Chaco مجهز به سگک بالا، تسمه‌های Velcro Teva برای سفت شدن و رها کردن یک بند است و در طول روز با شل شدن یا باز شدن آنها مشکلی نخواهید داشت.

با این حال، در حالی که Teva Original Universal یک انتخاب سرگرم‌کننده و شیک برای لباس‌های روزمره و گردش‌های غیررسمی در فضای باز است، اما برای کارهای سخت‌تر به‌طور چشمگیری کوتاه است. اگرچه نرم است، اما زیره میانی EVA فاقد پشتیبانی و ساختار برای پوشش مسافت های طولانی است. علاوه بر این، زیره بسیار نازک و ارزان است، و قسمت کفی کم عمق، فاقد قدرت تحمل لازم برای پیاده روی در سطوح دشوارتر مانند سنگ های مرطوب و گل هستند. اگر به دنبال یک صندل روزمره هستید و به ظاهر و قیمت بیشتر از عملکرد پیاده روی اهمیت می دهید، یونیورسال اورجینال جذابیت زیادی دارد.

صندل 8

4-صندل Xero Z-Trail EV

  • بهترین موارد کاربرد :به عنوان صندل روزانه/مسیر های پیاده روی
  • وزن هر جفت: 300 گرم
  • مزایا: احساس سبکی زیاد و نازکی در زیر پا و انعطاف پذیری عالی.

صندل های Xero با الهام از حرکت دویدن با پای برهنه، مجموعه ای سالم از کفش های کتانی، بوت ها و صندل های نازک را برای کسانی که به ظاهر پا علاقه دارند، ارائه می دهد. یکی از بزرگترین مزایا وزن است: با 300 گرم وزن ناچیز در هر جفت، Z-Trail EV سبک ترین گزینه در لیست ما است. برای جمع کردن یا بستن سریع و انجام ماجراجویی های این مدل بهترین صندل کوهنوردی لیست ما است. پاشنه و جلوی پای شما در فاصله یکسانی از زمین قرار گرفته اند تا امکان راه رفتن طبیعی را فراهم کنند. از طرفی ای صندل ها شناور هستند، که آنها را برای پوشیدن در حین کایاک سواری یا پارو زدن نیز مناسب می کند.

صندل Xero Z-Trail EV نسبت به طراحی‌هایی مانند Bedrock Cairn Adventure و Chaco Z/Cloud در بالا عملکرد کمتری دارد (حتی برای پیاده‌روی سبک از Teva ضعیف تر است). ساختار ساده‌ای که این صندل‌ها را بسیار انعطاف‌پذیر و سبک می‌کند، در مواردی مانند دوام، پشتیبانی و پایداری، به سازش‌های اساسی تبدیل می‌شود. آنها به طور قابل توجهی شل تر از انتخاب های بالا هستند، و تنها پس از چند ماه استفاده ی سبک، سایش قابل توجهی را  در امتداد زیره نازک میانی نشان می دهد و بند ها شروع به خراب شدن می کنند. علاوه بر این، تسمه‌های باریک‌تر و همچنین طرح بند Z ضخیم این صندل، پای شما را قفل نمی‌کند و زیره میانی TrailFoam ساده است و فاقد ساختار و راحتی تمام روز است. مطمئناً Z-Trail EV جای خود را برای مینیمالیست‌های متعهد دارد، اما عدم پشتیبانی و طول عمرکوتاه از اشکالات غیرقابل انکار آن است.

صندل9

5- صندل KEEN Newport H2

  • بهترین صندل کوهنوردی برای : ورزش‌های آبی/مسیر های پیاده روی
  • وزن هر جفت: 790 گرم
  • مزایا: پوشش بسیار عالی برای انگشتان پا ،مناسب برای ورزش های آبی و عبور از رودخانه عالی
  • معایب: اندازه گیری می تواند مشکل باشد یک سایز بزرگتر باید تهیه شود. نسبت به گزینه های بالا برای روزمره چندان مناسب نیست.

اگر ماجراجویی تابستانی ایده‌آل شما شامل تمام روز بیرون رفتن و پیاده روی در آب یا پیاده‌روی در گذرگاه‌های جویبار و رودخانه های کوچک است، طراحی این صندل جلو بسته بهترین انتخاب است و آن را به بهترین صندل کوهنوردی برای مسیرهای رودخانه ای و آبی تبدیل می کند. برخلاف مدل‌های پنجه باز بالا، نیوپورت دارای کلاهک لاستیکی است که روی پا را می‌پوشاند تا از برخورد مستقیم سنگ‌ها و ریشه‌ها محافظت کند. علاوه بر این، رویه پلی استر و آستر با خشک شدن سریع در هنگام خیس شدن سنگین نمی‌شوند و بند‌های بانجی باعث می‌شوند که با یک بار کشیدن، اشیا را راحت و سریع بچسبانید. در نهایت، همانطور که از KEEN انتظار داشتیم، صندل کین مدل نیوپورت H2 به لطف ساختار خوب و پشتیبانی از قوس خوب، به اندازه کافی راحت است که می توان در تمام طول روز پوشید.

نکات منفی که این مدل را در رده پنجم بهترین صندل کوهنوردی 2022 قرار داده است، چیست؟ اول، نیوپورت H2 به طور قابل توجهی کوچک است، و بهتر است قبل از خرید آن را امتحان کنید (یک سایز بزرگتر تهیه کنید). به‌علاوه، علی‌رغم استفاده از فناوری ضد بو KEEN، متوجه شدیم که نیوپورت بوی بد خود را حفظ می‌کند، به‌ویژه اگر در طول ماه‌های گرم تابستان به‌طور مکرر از آن استفاده شود (قابل شستشو با ماشین لباسشویی است که کمک می‌کند). در نهایت، برخی از کاربران مشکلات دوام زودرس را در مورد کف و دوخت  گزارش کرده‌اند، اگرچه چندین سال بدون مشکل دوام می‌آورد. در پایان، نیوپورت برای همه جذاب نیست و فاقد جذابیت روزمره بسیاری از گزینه های باز است. اما برای استفاده هایی مانند ماهیگیری، کایاک سواری، راه رفتن در امتداد سواحل صخره ای، یا حتی دوچرخه سواری در اطراف شهر (پوشش انگشتان پا بسیار مهم است)، بهترین انتخاب است.

بهترین صندل رودخانه نوردی کین مدل نیو پورت

6-صندل Teva Hurricane XLT2

  • بهترین موارد کاربرد : پیاده روی / لباس روزمره
  • بسته شدن: بند (ولکرو)
  • وزن هر جفت: 1 پوند. 4 اونس.
  • مزایا: یک رقیب قابل دوام برای Z/Cloud با قیمت کمتر.
  • معایب: نه چندان راحت یا امن.

دومین پیشنهادی که Teva در لیست ما ارائه می دهد، Hurricane XLT2 است که یک گام قابل توجه در عملکرد نسبت به Original Universal و رقیب مستقیم طرح های تسمه Z Chaco است. مانند Z/Cloud در بالا، Hurricane با بالشتک خوب برای پوشش و مسافت های طولانی تر، زیره و الگوی آج توانمند برای پیمایش در زمین های متغیر،که به شما امکان می دهد و علیرغم هزینه کمتر از 600 هزار تومان نسبت به Z/Cloud Teva از جزئیات، یک تکه کوچک پارچه نرم در امتداد داخل بند پاشنه برای محافظت از پشت مچ پا کوتاهی نکرده است. در مجموع، Hurricane یک طرح مناسب پیاده روی متفکرانه ساخته شده و به خوبی با قیمت عالی اجرا شده  است.

چرا Hurricane XLT2 در رتبه پایین تر از Chaco Z/Cloud در لیست بهترین صندل کوهنوردی ما قرار دارد؟ برخلاف طراحی بند Z شکل Chaco که به طور موثر کل پا را در جای خود قفل می کند، طرح Teva بخش بزرگی از قسمت میانی پا را در معرض دید قرار می دهد، علاوه بر این، تسمه های Velcro  بیشتر مستعد شل شدن در طول روز هستند. آنها همچنین به طور کلی احساس نسبتاً سفت و سختی به Teva می دهند در قسمت جلوی صندل برخی از استفاده کنندگان احساس ناخوشایندی تجربه کرده اند، جایی که یک تکه پلاستیکی کوچک بند ها را به هم وصل می کند. اما اینها گیره‌های نسبتاً کوچکی برای طراحی همه جانبه با قابلیت دیگر هستند و به سختی می‌توانید عملکرد بهتری در پیاده‌روی با هزینه کمتر پیدا کنید.

بهترین صندل پیاده روی Teva Hurricane XLT2

7-صندل Chaco Z/Volv 2

  • بهترین موارد کاربرد : پیاده روی / لباس روزمره
  • بسته شدن: بند
  • وزن : 750 گرم
  • مزایا: سبکتر از Z/Cloud  . بند انگشت پا باعث افزایش پایداری و پشتیبانی می شود.
  • معایب: سیستم تنظیم کششی به زمان و تلاش برای بهینه سازی نیاز دارد.

دومین مدل از مجموعه برند چاکو که در لیست بهترین صندل کوهنوردی  ما قرار گرفته Z/Volv 2 است که برخلاف Z/Cloud نسبتاً سنگین و حجیم نیست. این مدل یک حلقه اضافی در جلو برای انگشت شست پا دارد که ثبات کلی را تقویت می‌کند و احساسی بسیار ایمن و دکمه‌دار به کفش می‌دهد. این یک ویژگی پلاریزه کننده است، برخی آن را دوست دارند، در حالی که دیگران آن را آزاردهنده و ناراحت کننده می دانند (توجه داشته باشید: می توانید همان حلقه را برای انگشت شست پا در Z/Cloud 2 دریافت کنید). اما بقیه قسمت‌های طراحی تا حد زیادی مشابه هستند، از جمله راحتی فوق‌العاده و یک زیره لاستیکی چسبنده برای پیاده‌روی و عبور از آب.

این صندل با یک مشکل کاملاً شناخته شده مواجه است: بند ها همه در داخل صندل به هم متصل هستند، به این معنی که هر قسمت باید به ترتیب خاصی اصلاح شود، که ممکن است کمی زمان و تلاش نیاز داشته باشد. اگر منصف باشیم، در اولین خرید کفش باید فقط یک بار این فرآیند را طی کنید و Chaco یک آموزش مفصل در وب سایت خود دارد (همچنین تعداد انگشت شماری از ویدیوهای بسیار مفید YouTube وجود دارد). یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی بالشتک‌سازی است: در مقایسه با مدل Z/Cloud نازک‌تر به اندازه کافی قوس یا بالشتک زیر پا را ارائه نمی‌کند، که ممکن است برای کسانی که پاهای نازک دارند یا هنگام پیاده‌روی در زمین‌های ناهموار مشکل ساز باشد. اما عملکرد کلی در غیر این صورت بسیار مشابه است و Z/Volv یک گزینه سبک تر و در عین حال بسیار توانا برای پیاده روی روزانه و پوشیدن روزمره است.

8- صندل KEEN Targhee III Open-Toe Sandals

  • بهترین موارد کاربرد : پیاده روی/ورزش های آبی
  • بسته شدن: بند (ولکرو)
  • مزایا: یک کفش کوهنوردی مورد علاقه ما برای تابستان.

صندل KEEN برخی از کفش‌های پیاده‌روی مورد علاقه کوهنوردان را در بازار تولید می‌کند و پرچم‌دار ترقی آن‌ها سال‌ها در صدر رتبه‌بندی ما قرار دارد. صندل‌های جلو باز Targhee III با نشانه‌هایی از ساختار تنومند مشابه بوت کوهنوردی، راحتی فوق‌العاده و طراحی سختی را در مدل تابستانی ارائه می‌کنند. رویه چرم درجه یک برای استفاده طولانی مدت در فضای باز مقاوم و الهام‌بخش است، در حالی که زیره پا و زیره EVA برای روزهای طولانی در مسیر یا در آب، لایه‌های زیرین عالی را ارائه می‌دهد. پوشش یکی دیگر از ویژگی های برجسته است، با تسمه های چرمی ضخیم که از قسمت بیرونی پا محافظت می کند، جایی که ممکن است با سنگ ها یا شاخه ها در تماس باشید. تسمه ها همگی با پارچه نئوپرن نرم پوشانده شده اند که خطر تاول یا نواحی مشکل را به حداقل می رساند.

بارزترین ایراد طراحی چرمی KEEN به طور کلی این است که با توجه به میزان پوشش، مانند صندل‌های Bedrock Cairn، Chaco Z و Teva کمتر تنفس دارد، اما این ایراد در عوض محافظت بهتری در برابر خراش  پا دارد. در مجموع، اگر دوام و پوشش طولانی‌مدت را در اولویت قرار می‌دهید ، Targhee یک گزینه کاملاً ممتاز و درجه یک برای همه چیز است، از پیاده‌روی گرفته تا پارو زدن در ورزش های آبی و پوشیدن در اطراف شهر و کمپ.

صندل کین مدل Targhee III

9-صندل ECCO Yucatan

  • بهترین موارد کاربرد  : مسیر
  • بسته شدن: بند (ولکرو)
  • وزن هر جفت: 590 گرم
  • مزایا: بسیار قابل تنظیم، بستر راحت، و پشتیبانی عالی برای پیاده روی.
  • معایب: قطعا دارای ظاهر قدیمی و گرانترین صندل در لیست ما.

این صندل گران‌ترین گزینه در لیست بهترین صندل کوهنوردی ما در سال 2022 با قیمت حدود 4.5 میلیون تومان قرار دارد و برای بسیاری قیمت آن بیش از حد بالا است. اما برای کوهنوردانی که به حفاظت درجه یک و تناسب حمایتی اهمیت می دهند، چیزهای زیادی وجود دارد که دوست داشته باشند. مشابه برند کین، صندل ECCO دارای رویه چرم نرم نوبوک با آستر نئوپرن است که احساس بسیار راحتی  دارد، در حالی که کف پایی قالب‌گیری شده و زیره میانی نرم به خوبی پای شما را از ضربه‌های شدید در مسیر حفظ می‌کند و با سه بند Velcro که به راحتی قابل تنظیم هستند، به راحتی و سریع می توانید قفل شوند. با این حال، متأسفانه، ECCO Yucatan بسیار شبیه صندل های پیاده روی قدیمی، با طراحی کاملاً قدیمی و ساده است. اما ظاهر تنها بخشی از بحث انتخاب صندل است و ترکیب موثر یوکاتان از راحتی، پشتیبانی و پوشش همچنان آن را سال به سال محبوب می کند.

صندل 12

10-صندل Teva Terra Fi 5 Universal

  • بهترین موارد کاربرد : پیاده روی / استفاده روزمره
  • بسته شدن: بند (ولکرو)
  • وزن: 820 گرم
  • مزایا: نرم و راحت زیر پا، چسبندگی بالا و ساختار ناهموار.
  • معایب: پایدارتر و ایمن تر از Chaco’s Z/Cloud در بالا.

انتخاب صندل ورزشی مناسب تمرین یک مورد مهم در اولویت بندی است و Teva’s Terra Fi 5 Universal گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال تعادل مناسب وزن، راحتی و دوام طولانی مدت هستند.گزینه هایی مانند Z/Cloud Chaco، به طور قابل توجهی سنگین تر از طرح هایی مانند Yucatan Ecco’s و Hurricane XLT2 است. با این حال، به دلیل افزایش وزن، ارتقاءهایی در کیفیت همه جانبه ی محصول مثل قابلیت‌های پیاده‌روی، از جمله یک زیره میانی PU قالب‌گیری شده با یک بریدگی در پشت برای نگه داشتن پاشنه پا در جای خود (و ایجاد حس محافظتی)، یک زیره لاستیکی ضخیم و چسبنده با گیره های عمیق و جنس TPU برای ثبات و پشتیبانی بیشتر هنگام پیاده روی در زمین های ناهموار است و مهم ترین امتیاز که امتیاز نهایی آن است: این صندل‌ها از طریق برنامه TevaForever Teva قابل بازیافت هستند، که تضمین می‌کند در محل دفن زباله قرار نگیرند.

به طور کلی، Terra Fi 5 Universal یک گزینه مناسب برای پیاده‌روی تابستانی با پشتیبانی خوب و بدنه‌ای زیبا، ساختاری مقاوم و بند خاص است که برای راحتی بیشتر و جلوگیری از تاول‌زدگی پا ساخته شده است. همانطور که گفته شد، براکت بزرگی تسمه‌ها را در قسمت بیرونی مچ پا بهم متصل می‌کند، شاید باعث کمی احساس  نیشگون گرفتن شوید (این مطمئناً بر اساس شکل پا و مچ پا متفاوت است). و از منظر نگاه مقایسه ای، ما برای توصیه بین Teva و  Z/Cloud چاکو مشکل داریم، چرا که قیمت آنها یکسان است، اما عملکرد بهتری را در قفل شدن دور پا انجام می دهد (Teva قسمت زیادی از قسمت میانی پا را پوشش می دهد) . از جهت رنگ ها اما Teva ساده است، و اگر استایل هایی را دوست دارید که Velcro را به تنظیمات سگک ترجیح می دهید، یک جایگزین کاملا مناسب است.

 

صندل Teva Terra

11-صندل KEEN SOLR

  • بهترین موارد کاربرد : استفاده در گذرهای آبی و ورزش های آبی
  • بسته شدن: بانجی (Bungee lace)
  • وزن هر جفت: 580 گرم
  • مزایا : یک صندل کارآمد و راحت برای ورزش های آبی مانند کایاک سواری و پدل بردینگ.
  • معایب: ورود شن و ماسه و زباله به داخل آن راحت است.

برند KEEN در اوایل دهه 2000 به خط مقدم بازار ورزش های آبی رسید. این صندل به طور قابل توجهی انعطاف‌پذیرتر است، که عمدتاً به دلیل نازک‌تر بودن رویه PET و زیره کمی سبک تر از مدل های دیگر است. از منظر عملکرد  آج Aquagrip، بسیار برای راه رفتن در امتداد سطوح صاف مانند عرشه قایق و پیاده روها یا حتی جابجایی و حرکت در خشکی، به اندازه کافی محکم است. علاوه بر این، بریدگی‌های زهکشی به اندازه‌ای بزرگ هستند که رطوبت را از بین ببرند، مواد به سرعت خشک می‌شوند، و آستر نئوپرن کشسان به صندل‌ها احساس انعطاف‌پذیری می‌دهد .

چرا نیوپورت (Newport H2) در لیست بهترین صندل کوهنوردی ما بالاتر از این مدل قرار دارد؟ علیرغم وزن و حجم اضافه ی آن، زیره قوی‌تر و چسبناک‌تر نیوپورت برای استفاده مختلط در زمین خشک و در آب مجهزتر است، و بریدگی‌های بزرگ‌تر در امتداد قسمت فوقانی باعث می‌شود شن، سنگریزه و سایر زباله‌ها راحت‌تر از آن خارج شوند. یعنی باید کفش ها را درآورده و تکان دهید. از طرف دیگر مدل SOLR از مواد نرم‌تر استفاده می‌کند و احساس راحتی دارد که برای افرادی که به دنبال راحتی هستند عالی است. در پایان،  اما با این وجود SOLR گزینه باکیفیت دیگری از برند کین در اورگان است. مانند مدل Newport، مدل SOLR دارای سایز کوچک است، بنابراین بهتر است هنگام خرید یک سایز بزرگتر تهیه نمایید.

 

KEEN SOLR صندل

12- Teva Strata Universal

  • بهترین موارد کاربرد : استفاده روزمره
  • بسته شدن: بند (ولکرو)
  • وزن هر جفت: 630 گرم
  • مزایا: بالشتک و دستگیره برجسته برای استفاده در مسیر با وزن نسبتاً کم.
  • معایب: گران‌تر از Chaco Z/Cloud و ثبات پایین‌تر.

صندل UniversalTeva قطعاً برای پیاده روی ساخته نشده است. در مقایسه با مدل‌های Original، Hurricane XLT2 و Terra Fi 5، با نگاهی گذرا به صندل، بلافاصله مشخص می شود که زیره میانی EVA ضخیم و عالی برای استفاده در صخره ها می باشد. مانند Bedrock Cairn Adventure در رتبه اول، Strata همچنین دارای یک زیره Vibram ثابت و چسبنده با ترکیب باکیفیت Megagrip است.

 به چه دلیل Chaco Z/Cloud در رتبه بندی بهترین صندل کوهنوردی 2022 سایت ما رتبه بهتری دارد؟ طرح بند Z Chaco علاوه بر هزینه کمتر، امنیت بهتری را در اطراف کل پا ارائه می دهد. سیستم Velcro Teva به طور قابل توجهی حجیم‌تر است و برخی از کاربران نقاط اتصال پلاستیکی را که در مچ پا فرو می‌روند تجربه کرده‌اند (شبیه به Hurricane و Terra Fi 5 در بالا). در هنگام آزمایش Strata با این مشکل مواجه نشدیم، اما نرمی و انعطاف تسمه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی در پایداری در شیب‌های ناهموار شد، از جمله چرخش مچ پا. از سوی دیگر، کف میانی فوم Teva به طور قابل ملاحظه‌ای نرم‌تر از PU تنومند Chaco است و بسیاری، از وزن سبک‌تر آن راضی هستند (اگرچه ساختار سنگین فوم احتمالاً به اندازه چاکو دوام نخواهد آورد). مشکلات بند  Strata را به یک صندل رده میانی تبدیل کرده است، اما در کل این محصول، طراحی بسیار مناسبی دارد.

Teva Strata Universal صندل

13- Hoka One One Hopara

  • بهترین موارد کاربرد : کاربرد در ورزش‌های آبی و مسیر
  • بند: Bungee lace
  • وزن هر جفت: 720 گرم
  • معایب: همه از لایه های ضخیم خوششان نمی آید. پاشنه پا از جهت دوام مستعد آسیب است.
  • مزایا : میزان راحتی معمولی

Hoka One One بیشتر به خاطر صندل های با ظاهری خشن معروف است و این تأثیر به وضوح در صندل‌های هوپارا دیده می‌شود. هوپارا مانند بسیاری از مدل‌های صندل دویدن و پیاده‌روی آزموده‌شده‌، دارای بالشتک ضخیم(5 میلی‌متری) از پاشنه تا پنجه است که به صندل احساس تندی و پرانرژی قابل‌توجهی می‌دهد. در داخل، نئوپرن اصطکاک را محدود می کند و می توان گفت بسیار نرم و انعطاف پذیر برای پوشیدن در تمام روز است، در حالی که یک بخش کلاهک مانند لاستیکی ضخیم در قسمت پنجه از ضربه های مستقیم به جلوی پای شما محافظت می کند. آخرین نکته برجسته، زیره است که دارای تیغه‌های عمیق و چند جهته است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در اکثر سطوح، از خاک فشرده و سنگ‌های لغزنده گرفته تا گل غلیظ و ماسه، قابل استفاده است. در مجموع، هوپارا برای فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی روزانه آسان و متوسط ​​گرفته تا ورزش‌های آبی مانند ماهیگیری با پرواز و پیمایش در دره‌های شکاری، جایی که شما اغلب در شرایط مرطوب و خشک متناوب هستید مناسب می باشد.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، هوکا به نام مخالفت با گرایش های سبک مدرن شناخته شده است. از ویژگی های ظاهری محصول می توان به بریدگی‌های زهکشی منحصربه‌فرد در امتداد قسمت بالایی و به‌طور کلی طراحی شلوغ، به‌ویژه در رنگ‌های روشن‌تر اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های مهم، پلاریزه کننده پاشنه است که بسیاری آن را برای بالشتک اضافه شده در زیر پا دوست دارند، اما حس طبیعی کمتری دارد (شما کاملاً از زمین جدا هستید). و برخی از کاربران مشکلات دوام پاشنه را گزارش کرده‌اند که فقط با یک لایه نازک دوخت وصل است که در طول زمان مستعد پارگی است. اما اگر از صندل هایتان خوب نگهداری می کنید و اهمیتی به پاشنه و لژ آن نمی دهید، این کفش بسیاربرای دویدن وشرایط زمین لغزنده مناسب است.

صندل کوهنوردی هوکا

14-صندل  Chaco Bodhi Sandals

  • بهترین موارد کاربرد : استفاده روزمره/مسیر
  • بسته شدن: بند
  • وزن هر جفت: 550 گرم
  • مزایا : سبک و کارآمد
  • معایب :  مدل جدید و اثبات نشده در مقایسه با رقبا.

چاکو برخی از قوی‌ترین صندل‌های پیاده‌روی موجود در بازار را می‌سازد، و تنها دلیل معروفیت آن‌ها به‌خاطر سبک بودن یا سبک مینیمالیسم نیست. صندل های جدید Bodhi با ترکیبی از تناسب ایمن و زیره چاکوگریپ است که به شهرت رسیده است ، اما چاکو موفق شد یک زیره میانی نسبتاً ضخیم را حفظ کند که به طور قابل‌توجهی از آنچه در Bedrock Cairn یا Xero Z-Trail EV می‌بینید، مقاوم‌تر است. تناسب آن بسیار قابل تنظیم است زیرا بند ها همه در داخل صندل به هم متصل هستند.

Chaco Bodhi برای سال 2022 است،همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگرچه اجزای آن نازک و ساده هست، مدل Bodhi به طور قابل توجهی سبک تر از سایر مدل های Chaco است در حالی که پشتیبانی و پایداری بهتری نسبت به طرح های مینیمالیستی واقعی مانند Z-Trail EV ارائه می دهد.

صندل Chaco Bodhi Sandals

15- صندل Teva Tirra

  • بهترین صندل کوهنوردی برای کاربرد: پیاده روی/ورزش های آبی
  • بسته شدن: بند (ولکرو)
  • وزن هر جفت: 520 گرم
  • مزایا: طرح بندی منحصر به فرد بند راحتی را به حداکثر می رساند و دارای سایز بندی کامل و دقیق می باشد که خرید را آسان می کند.
  • معایب: فقط در نسخه زنانه فروخته می شود. چسبندگی کم بر سطوح مرطوب

پنجمین و آخرین انتخاب Teva که در لیست ما قرار می گیرد، Tirra مدل زنانه است. ویژگی بارز آن طراحی تسمه ای است که شامل تسمه های افقی روی هم در جلو برای قفل کردن جلوی پا و یک بند قوی تر در عقب است که پاشنه و مچ پا را در جای خود محکم می کند. همچنین زبانه کششی بلند در پشت آن بسیار عملکرد را راحت می کند، که با یک لمس کوچک برای سریع و آسان کردن فرآیند باز/بستن تعبیه شده است.  همه تسمه ها توسط یک آستر نئوپرن نرم و باریک پوشیده شده است که در به حداقل رساندن اصطکاک و گرما از تسمه ها به پای شما در طول روز بسیار عالی عمل می کند. در مجموع، این یک صندل مناسب فضای باز با یک سیستم تناسب بسیار مؤثر است.

چرا  Teva Tirra در لیست بهترین صندل کوهنوردی سال 2022 جایگاه 15 را دارا می باشد؟ علاوه بر این که زیره Tirra فقط در مدل زنانه ارائه می شود، برای پیاده روی روی سطوح لغزنده مانند سنگ های مرطوب و تخته سنگ ساخته نشده است. چسبناک ترین لاستیک در مرکز زیره مستقیماً زیر پاشنه و قوزک پا متمرکز شده است،در صورتی که قرارگیری پای شما دقیق نباشد، مستعد لغزش هستند. همچنین قوس بلند باعث می‌شود در هنگام پیاده‌روی کمی احساس بی‌حسی و عدم تعادل داشته باشیم (تقریباً مانند پوشیدن یک جفت پاشنه بلند). در نهایت، با بررسی تجربه های برخی از کاربران متوجه شده ایم که اندازه ها باید تغییر کند (بسیاری از آنها در مقایسه با مدل‌های گذشته نیاز به سایز نیم تا کامل دارند). واضح است که Teva جای خود را برای پیاده‌روی‌های آسان و روزهای معمولی روی آب دارد، اما چسبندگی پایین، در دسترس نبودن در نسخه مردانه کافی است تا آن را به انتهای لیست ما سوق دهد.

 

صندل کوهنوردی Teva Tirra

16- صندل KEEN UNEEK

  • بهترین موارد کاربرد: استفاده روزمره
  • بسته شدن: توری بانجی
  • مزایا: ساختار بافته شده، تناسب در برگرفتن پا و راحتی صندل را افزایش می دهد.
  • معایب : همانطور که از نام آن پیداست، این صندل ها مطمئناً منحصر به فرد هستند (شما یا از استایل آن خوشتان می آید یا از آن متنفر خواهید شد).

در تضاد کامل با صندل های Targhee III با ظاهر سنتی، مدل UNEEK از برند کین قرار دارد. به جای تسمه های استاندارد، از ساختار نایلونی بافته شده خلاقانه ای استفاده می کند که در سرتاسر قسمت فوقانی بافته شده است. صندل بسیار انعطاف پذیر،دارای احساس کشش عالی است. همچنین باعث ایجاد تناسب خوب و کامل در برگیرنده ی پا می باشد، در حالی که یک بند بانجی تکی در بالای پا به شما امکان می دهد تا با یک بار کشیدن آن کامل بندها بسته شود. برای پوشیدن روزمره معمولی،انتخاب این حالت انعطاف پذیری و راحتی همه جانبه ممکن است ارزشش را داشته باشد.

با این حال، ما در توصیه KEEN UNEEK به شما ،برای هر فعالیتی که سخت تر از پیاده‌روی سبک باشد تردید داریم ، علاوه بر تناسب و احساس ایمنی کمتر به دلیل ساختار بافته شده و توری‌های بانجی، زیره UNEEK نسبتاً ساده با آج کم عمق است که روی سطوح سخت‌تر مانند سنگ‌های مرطوب، گل یا شیب‌های تند به خوبی قرار نمی‌گیرد. باز هم، این یک گزینه سرگرم کننده برای پوشیدن غیررسمی است، اما می توانید با انتخاب طرحی مانند Teva’s Original Universal، صندلی با تنفس بیشتر داشته باشید. اما اگر ظاهر این مدل را دوست دارید و به عدم تطبیق پذیری آن اهمیت نمی دهید، گزینه یخوبی برایتان خواهد بود.

KEEN UNEEKصندل

17-صندل Birkenstock Arizona Essentials EVA

  • بهترین موارد کاربرد:قابل استفاده  روزمره
  • بسته شدن: بند
  • مزایا: طراحی سبک و کارآمد برای استفاده روزمره و سبک در فضای باز.
  • معایب: نداشتن پشت کفش برای گردش‌های غیررسمی جذاب است.

صندل Birkenstocks مدل جیر پرچمدار گرانی است و برای پوشیدن در ماجراجویی های خارج از منزل ساخته نشده است. این مدل همچنین دارای رویه چرمی با یک فوم ارزان تر EVA نیز می باشد. مهم ترین امتیاز این مدل طیف گسترده ای از رنگ ها از صورتی نئون و زرد تا نقره ای و طلایی و…است و قیمت ارزان آن را به گزینه ای عالی و شیک برای پوشیدن در اطراف شهر، مکان های ساحلی و سایر گردش های معمولی تابستانی تبدیل کرده است..

صندل‌های Birkenstock Arizona Essentials علاوه بر جذابیت غیرقابل انکار روزمره‌شان، کفشی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده را نیز به‌وجود می‌آورند. پس از بررسی چندین کوهنورد مشاهده شده که در مسیر رفت صندل های کوهنوردی یا پیاده‌روی خود را می‌پوشند و پس از برگشت در روز طولانی در مسیر، برای استفاده در حین بازگشت در اطراف صخره یا در اطراف کمپ این صندل را می پوشند. آنها برای رفت و آمد در مسافت های طولانی تر سبک تر هستند و استفاده ی فوق العاده سریع یکی از مزایای استفاده از صندل آریزونا است .

صندل پشت باز آریزونا

بهترین صندل کوهنوردی برای پیاده روی

اولین و مهمترین سوالی که در انتخاب یک جفت صندل اسپرت باید به آن پاسخ دهید این است که چگونه می خواهید از آنها استفاده کنید. برای پیاده‌روی در مسیرها، طرح‌هایی با کفه‌های میانی با بالشتک مناسب برای راحتی پا در تمام روز مورد نیاز است. همچنین سیستم‌های مناسب و ایمن برای قفل کردن پای شما در جای خود و زیره‌های توانمند و چسبنده با آج های عمیق‌تر برای پیمایش سطوح متغیر از خاک تا سنگ‌های مرطوب نیز لازم است. برخی از متریال ها نیز دارای ثبات چندانی نیستند، از جمله TPU یا لایه های نایلونی. یکی از برترین انتخاب‌های ما در این رده، Z/Cloud و Chaco است که بیشتر برای استفاده مسافت‌های طولانی‌تر همخوانی دارد. سایر موارد مورد علاقه لیست ما عبارتند از Teva’s Hurricane XLT2 و Strata Universal و Chaco’s Z/Volv 2، که کمی سبک تر وکم حجم هستند و برای استفاده در مسیرهای پیاده روی مناسب هستند.

 

صندل مناسب پیاده روی

بهترین صندل برای ورزش های آبی

اگر معمولا روزهای تابستانی خود را کنار آب یا پیاده روی در سواحل می گذرانید، یک صندل مخصوص ورزش های آبی می تواند بهترین گزینه باشد. مدل‌هایی مانند نیوپورت H2 و SOLR KEEN برای این کار ساخته شده‌اند، با لایه های تنفسی بالا در امتداد قسمت بالایی برای تخلیه آب، دارای طراحی برای حفظ چسبندگی و بسته بودن قسمت جلویی صندل روی سطوح لغزنده مانند عرشه‌های قایق و تخته پارویی، از جلوی پای شما محافظت می‌کنند. همچنین در برابر ضربه های سنگ ها و سایر موانع و یا برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت و هم برای فعالیت‌های آبی به خوبی عمل می کنند، از جمله نمونه های مناسب دیگر می توان به KEEN’s Targhee III و Hopara’s Hoka One’s اشاره کرد که این ها دارای پوشش پنجه اند همچنین دارای زیره‌ای مانند کفش کوهنوردی برای حفظ چسبندگی در مکان های مرطوب نیز هستند. اینکه می گوییم این مدل صندل ها برای استفاده در سطوح مرطوب مناسبند دلیل براین نمی باشد که در سطوح خشک قابل استفاده نیستند. شما می توانید هر یک از صندل‌های بالا را در حالی که بیرون آب هستید نیز استفاده کنید، اما به هر حال این نمونه ها برای قایق‌رانان، ماهی‌گیران ازجمله، ویژگی‌های حفاظتی و تخصصی اضافه شده ای است که می‌تواند بسیار مفید باشد.

صندل های مناسب محل های آبی

بهترین صندل کوهنوردی برای استفاده ی روزمره

دسته آخر صندل هایی هستند که برای پوشیدن روزمره و اطراف شهر عالی هستند. این طرح‌ها عموماً نسبت به گزینه‌های مخصوص پیاده‌روی و ورزش‌های آبی تخصصی‌ نیستند و بیشتر به استایل نسبت به عملکرد اهمیت می‌دهند. برخی از برترین انتخاب‌های عبارتند از Teva’s Original Universal، KEEN’s UNEE و Birkenstock’s Arizona Essentials EVA  از مدل‌هایی هستند که برای پیاده‌روی یا استفاده در آب ساخته شده‌اند، شما نمی‌توانید همه‌چیز را باهم داشته باشید، اما بیشتر این طرح‌ها برای استفاده‌های سبک در فضای باز کاملاً قابل استفاده هستند و به‌نظر می‌آید این مدل ها برای استفاده در اطراف شهر نیز مناسب هستند. در پایان، اگر به دنبال صندل در این دسته هستید، احتمالاً باید بیشتر به ظاهر و تناسب نسبت به عملکرد و ویژگی‌های فنی اهمیت دهید.

صندل روزمره

در نهایت، صندل‌های مجهز به بندهای بانجی اغلب برای ورزش‌های آبی طراحی می‌شوند که در آن نوار چسب یا سگک‌ها ممکن است به مرور زمان خراب شوند، از جمله نیوپورت H2 و SOLR KEEN و هوپارا هوکا وان.به خاطر داشته باشید که بانجی‌ها پای شما را به اندازه تسمه‌ها در جای خود محکم نگه نمی‌دارند، به همین دلیل است که ما معمولاً آنها را برای پیاده‌روی توصیه نمی‌کنیم.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت