بهترین قمقمه کوهنوردی و ورزشی 2024

بازدید: 43 بازدید
بهترین قمقمه کوهنوردی و ورزشی 2024

نیازی نیست که ما ارزش هیدراته ماندن را به شما بگوییم، مهم نیست که در طول روز چه چیزی در انتظار شماست و به چه کاری مشغول هستید، آب نوشیدن حتما در برنامه زندگی شما قرار دارد. اگر به دنبال خرید قمقمه آب کوهنوردی و مشاوره در مورد بطری آب قابل استفاده مجدد هستید، این مقاله بسیار می تواند به شما کمک کند. در زیر بهترین بطری آب کوهنوردی برای سال 2024 را معرفی می کنیم که شامل طیف وسیعی از سبک‌ها، از مدل‌های کلاسیک پلاستیکی سخت و طرح‌های فوق سبک و تاشو عالی برای کوله‌پشتی تا بطری‌های عایق درجه یک وجود دارند تا مایعات شما را در دمای مناسب نگه دارند. برای اطلاعات بیشتر و کمک به انتخاب بهترین قمقمه کوهنوردی در سال 2024 حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

7 مورد از بهترین قمقمه کوهنوردی به انتخاب حرفه ای ها در سال 2024

ما در این جا لیستی از بهترین قمقمه کوهنوردی در سال 2024 برای شما آماده کرده ایم. برای انتخاب این لیست ما از چندین مجله حرفه ای کوهنوردی به عنوان منبع استفاده کرده ایم و همچنین با قدیمی های کوهنوردان ایران نیز مشورت کرده ایم تا لیست مناسب برای علاقمندان این رشته در ایران تهیه کنیم. در انتخاب این لیست ما معیارهای زیر را لحاظ کرده ایم :

  • وزن
  • بدون BPA
  • ظرفیت مناسب بطری آب
  • قابلیت تمیز کردن آسان
  • مناسب استفاده روزانه و پیاده روی
  • از جنس پلاستیک یا فولاد ضد زنگ
  • سازگاری با نگهدارنده بطری در کوله پشتی ها

پس از لحاظ کردن فاکتور های بالا 7 گزینه که به عنوان بهترین بطری آب کوهنوردی ما در سال 2024 انتخاب شده اند، به شما معرفی می کنیم.

1-بهترین قمقمه آب: Nalgene Wide Mouth Sustain

بهترین قمقمه آب کوهنوردی لیست ا از برند نالژن و مدل Wide Mouth است که رایج‌ترین بطری آب در بازار و یکی از اصلی‌ترین بطری‌های موجود در فضای باز است که وزن کم را با ساختاری ساده اما کاربردی برای همه چیز از پیاده‌روی گرفته تا استفاده روزانه ترکیب می‌کند. قیمت یکی دیگر از نکات مهم فروش است: با قیمت بسیار مناسب، در مقایسه با برندهای دیگر ارزش غیرقابل انکاری است. قمقمه های آب Nalgene برای افزایش تمرکز بر پایداری با جدیدترین مجموعه “Sustain”، که شامل پلاستیک بازیافتی از بطری های یکبار مصرف است، ارائه شده اند. در مجموع، این یک انتخاب کلاسیک در میان همه نوع ماجراجویان در فضای باز و به اندازه کافی ارزان است که هیچ نگرانی واقعی در مورد از دست دادن یا شکستن آن وجود ندارد. تنها ایراد اصلی عایق نبودن آن است، که باعث می‌شود آن را نسبت به همتایان فولاد ضد زنگ خود برای کسانی که ترجیح می‌دهند در طول روز نوشیدنی‌های یخی یا گرم را بنوشند، کمتر جذاب کند. همچنین برای جا دادن در اکثر جا لیوان‌ها خیلی بزرگ است، اگرچه اکثر جیب‌های کناری کوله‌پشتی به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر هستند که شکل پهن را در خود جای دهند. جدا از این مشکلات، به سختی می توانید بطری آب چندمنظوره یا با دوام بیشتری پیدا کنید و این باعث می شود که بهترین قمقمه آب کوهنوردی ما از برند نالژن و مدل Wide Mouth Sustain برای سال 2024 باشد.

قمقمه آب Nalgene Wide Mouth Sustain با رنگ آبی شفاف بر روی صخره با منظره دریا

2-قمقمه آب HydraPak Flux 1L

برند HydraPak یک متخصص هیدراتاسیون با مجموعه گسترده ای از مخازن، فلاسک های نرم و بطری های آب برای ماجراجویان در فضای باز از همه نوع است. بهترین قمقمه کوهنوردی این برند یعنی مدل Flux گزینه مورد علاقه ما از این برند است و نسبت به وزن آن بسیار گرد شده است. بطری آب Flux بسیار سبک و قابل بسته بندی است و دسته آن به عنوان راهی برای محکم کردن بطری در هنگام جمع شدن (مثل یک کش مو به دور فلاسک می پیچد). علاوه بر این، دهانه Flux به گونه‌ای طراحی شده است که مستقیماً به اکثر فیلترهای آب رزوه‌دار متصل می‌شود تا هیدراتاسیون بک‌کانتری سریع و بدون دردسر انجام شود و کلاهک پیچشی هم ضد نشتی است و هم کار با آن ساده است. در نهایت، دوام اصلی ترین ویژگی این قمقمه است. HydraPak از لمینت TPU دو لایه استفاده می‌کند که به Flux حس اعتماد به‌نفس و چسبندگی قابل توجهی می‌دهد. بطری های آب نرم HydraPak به طرز چشمگیری سبک و قابل بسته بندی هستند. تنها مشکل بطری آب نرم Flux طعم پلاستیک قابل تشخیص است. اگر بخواهیم منصفانه باشیم، پس از حدود یک ماه استفاده مداوم، به طور قابل توجهی محو می شود، اما هنوز یک مزه کم رنگ و لاستیکی وجود دارد. با این حال، این یک مشکل نسبتاً رایج در بین فلاسک‌های نرم است و افزودن قرص‌های الکترولیت طعم‌دار این مشکل را کاملاً حل می‌کند.

قمقمه آب HydraPak Flux 1L در حالت جمع شده در دستان یک کوهنورد

3- بطری آب Hydro Flask Lightweight Wide Mouth Trail

Hydro Flask از زمان شروع به کار خود در سال 2009، خود را به عنوان یک پیشرو در کلاس بطری های آب عایق بندی شده تثبیت کرده است. سری تریل بسیاری از آنچه را که ما در مورد مدل‌های اصلی دوست داریم در بسته‌بندی 25 درصد سبک‌تر حفظ کرده است. برند Hydro Flask این کار را با نازک کردن دیواره های فولادی ضد زنگ، استفاده از مواد کمتر تنومند برای درپوش و سوراخ کردن دسته انجام داد، اما توانایی های عایق درجه یک همچنان باقی مانده است. در واقع، هنگام استفاده پشت سر هم از بطری‌های سبک و اصلی، تفاوت قابل‌توجهی در مدت زمانی که نوشیدنی‌های شما را سرد یا گرم نگه می‌دارند، احساس نخواهید کرد، که این یک موفقیت چشمگیر است. جدا از این قمقمه آب Hydro Flask Trail از بطری های دهانه استاندارد به چند دلیل متفاوت است. اول از همه، از کلاهک دهان گشاد برند به جای دهانه استاندارد استفاده می کند، که نوشیدن آن در حین حرکت کمی سخت تر است. از طرف دیگر، تمیز کردن آن ساده‌تر، پر کردن آن با یخ آسان‌تر است و همچنان سازگار با لیوان است. کوهنوردان و کوله گردهای حرفه ای می توانند با یک گزینه واقعاً سبک وزن مانند Nalgene در بالا استفاده کنند، اما Trail برای بسیاری از افراد سطح میانه بسیار خوب است: به اندازه کافی برای استفاده روزمره عایق است اما هنوز هم به اندازه کافی برای حمل و نقل سبک است.

قمقمه آب Hydro Flask Lightweight Wide Mouth Trail بر روی یک صخره در کنار یک کوله پشتی با نمای پشت تیمه جنگلی سرسبز

4- بطری آب HydraPak Recon

قمقمه آب Recon HydraPak ممکن است در نگاه اول غیرقابل توجه به نظر برسد، اما این برند ویژگی شگفت‌آوری متفکرانه‌ای را در این بطری‌ها گنجانده است و یکی از بهترین بطری آب کوهنوردی لیست ما می باشد. برای شروع، بدنه پلاستیکی از 50 درصد محتوای بازیافتی استفاده می کند، دسته آن به اندازه خوبی است و به راحتی می توان آن را گرفت (و به اندازه کافی بادوام برای چسباندن به کوله پشتی یا تسمه)، و شکل باریک آن کاملاً برای نگهدارنده لیوان یا وصل کردن در کناره های کوله پشتی طراحی شده است. جیب کوله پشتی و به عنوان یک امتیاز کوچک اما بلافاصله قابل توجه، HydraPak یک شیار فرورفته در امتداد یک طرف اضافه کرد که گرفتن آن را حتی با دستکش آسان می کند. در نهایت بطری Recon قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، مقاوم در برابر لک و بو و بدون BPA، BFS، و BPF است. تنها مشکل بطری آب Recon کلاهک چرخشی “جریان صاف” آن است که کاملاً شهودی نیست و نیاز به سفت کردن درپوش و سپس باز کردن آن 180 درجه برای به حداکثر رساندن سرعت جریان دارد.

بطری آب HydraPak Recon بر روی پشت یک تراک در کنار یک کوهنورد زن به همراه کوله پشتی با نمایی از جنگل

5- قمقمه آب CamelBak Chute Mag Renew

قمقمه آب CamelBak Chute Mag سالهاست که وجود دارد، اما به دلیل طراحی کلاهک مغناطیسی خود که یک مهر و موم ضد نشتی ایجاد می کند و هنگام نوشیدن به راحتی از سر راه خارج می شود، محبوب است. خود دهانه کاملاً برای نوشیدن اندازه است: فقط به اندازه‌ای گشاد است که بدون ریختن تصادفی آب در همه جا، آب بنوشید. قمقمه Chute Mag که اخیراً با استفاده از مواد بازیافتی به‌روزرسانی شده است و از این رو با نام «تجدید» به‌روزرسانی شده است از ویژگی های سبکی وزن، حمل آسان، جا لیوانی و جیب جانبی با سازگاری بالا و در مجموعه ای زیبا از ظرفیت ها و رنگ های جذاب فروخته می شود.

قمقمه آب CamelBak Chute Mag Renew چند رنگ مختلف بر روی چمن با نمای پشت دریا

6-بطری آب HydraPak Stow 500 ml

شماره دو بهترین قمقمه کوهنوردی ما HydraPak Flux را در بالا معرفی کردیم، اما بطری آب هیدروپک Stow دومین بطری سبک از این برند در لیست ما است و مهمتر از همه مدل Stow برای چنین طراحی مینیمالیستی بسیار کاربردی است: با اکثر فیلترهای آب سازگار است، اندازه گیری های ظرفیت مفید در یک طرف برای ردیابی هیدراتاسیون انجام می شود و نوشیدن آن در حین حرکت با یک نازل سیلیکونی ساده قابل چرخش بسیار آسان است. هنگامی که آب ندارید، فقط بطری را به سمت بالا بچرخایند و آن را با دسته پلاستیکی محکم کنید تا به اندازه ای فشرده شود که در جیب ژاکت قرار گیرد. طراحی سبک وزن و جمع شونده Stow آن را به یکی از گزینه‌های مورد استفاده برای کوهنوردی حرفه ای تبدیل کرده است: به سادگی دسته پلاستیکی یکپارچه را با یک کارابین به حلقه چرخ دنده روی مهار خود وصل کنید.

بطری آب HydraPak Stow 500 ml  در دست طبیعت گرد در حال فشار دادن و ریختن آب از ات با بکگراند ناحیه کوهستانی

7-قمقمه آب Klean Kanteen Classic

اگر ایده یک بطری آب فلزی را دوست دارید اما نمی خواهید مبلغ زیادی هزینه کنید، Klean Kanteen بطری های تک جداره استیل با کیفیتی را می سازد که عالی به نظر می رسند. بطری سری کلاسیک این برند با درپوش اسپرت به راحتی قابل حمل و نوشیدن است، بدون اینکه امکان ریختن آب وجود داشته باشد. همچنین طیف گسترده ای از رنگ های روشن ،مشکی استاندارد تا بنفش، آبی و قرمز پر جنب و جوش در رنگ بندی این محصول وجود دارد. معایب استفاده از قمقمه آب Klean Kanteen Classic چیست؟ سنگین تر از بطری های پلاستیکی هستند و اگر از دست شما بیافتند، می توانند فرورفته شوند. دهانه باریک در کلاسیک همچنین تمیز کردن بطری را کمی دشوارتر می کند.

قمقمه آب Klean Kanteen Classic با رنگ فسفری در دست یک خانم در حال حرکت

کدام گزینه انتخاب بهتری است: قمقمه آب یا کمل بک؟

یک گزینه متداول برای پیاده روی و کوله گردی، کمل بک است که شامل یک مخزن اصلی است که آب را نگه می دارد و یک لوله نوشیدنی با دریچه گاز گرفتن در انتهای آن وجود دارد. با قرار دادن لوله در امتداد بند های شانه کوله پشتی، شما همیشه به آبرسانی سریع دسترسی دارید، به این معنی که تمایل بیشتری به نوشیدن آب دارید، که همیشه چیز خوبی در مسیر است. وزن و ظرفیت دو دلیل اصلی برای استفاده از کمل بک هستند. بیشتر سیستم های آبرسانی در مرکز کوله قرار دارند که به توزیع وزن نیز کمک می‌کند. اما بطری‌های آب در هر دو جیب می‌توانند هنگام نوشیدن از یکی یا دیگری وزن را تغییر دهند. برای مشاهده لیست کامل گزینه ها، مقاله ما را در مورد بهترین کمل بک ها را حتما مشاهده کنید.

به طور کلی، کوله‌پشتی‌ها برای قرار دادن بطری‌ها و کمل بک ساخته می‌شوند. با جیب‌های کناری برای نگهداری بطری و فضایی که در داخل کوله تعبیه شده‌اند تا کمل بک در آن قرار بگیرند. با این حال، ما هرگز نباید به کمل بک به عنوان تنها حامل آب متکی باشیم، به ویژه زمانی که به مکان های دورافتاده تر می رویم. شاید بپرسید چرا؟ اتصال بین مخزن و لوله یک منبع خرابی گاه به گاه است که می تواند باعث نشتی در داخل کوله پشتی شود. یکی دیگر از نقاط ضعف سیستم های هیدراتاسیون این است که آستین ذخیره سازی آنها اغلب در قسمت اصلی کوله قرار دارد، در حالی که یک قمقمه آب را می توان به سرعت گرفته و پر کرد. در پایان، همیشه توصیه می کنیم یک یا دو بطری آب را به عنوان پشتیبان به همراه داشته باشید و چه بهتر که بطری انتخابی شما یکی از بهترین قمقمه های کوهنوردی لیست ما باشد تا بهترین گزینه را در اختیار داشته باشید.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت