بهترین مارک های کمل بک 2024

بازدید: 46 بازدید
عکس بهترین کمل بک های سال 2024 بر روی یک میز چوبی

چه در حال پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن یا کوهنوردی باشیم، آبرسانی در حال حرکت بخشی ضروری از ماجراجویی ما را نشکیل می دهد. هیچ راه بهتر از خرید کمل بک برای تشویق نوشیدن مداوم در طول فعالیت که برای عملکرد و لذت بردن حیاتی است، وجود ندارد. می توانید از فلاسک کوهنوردی در جیب کوله پشتی یا نصب شده روی قاب دوچرخه استفاده کنید و بسیاری از دونده ها دوست دارند از قمقمه های آب نرم بنوشند، اما هیچ چیز با راحتی یک مخزن هیدراتاسیون یا همان کمل بک برابری نمی کند. در زیر بهترین کمل بک بازار در سال 2024 را که از مدل‌های فوق سبک و قابل بسته‌بندی گرفته تا مدل های کاملاً برجسته و طرح‌های عایق‌بندی شده را مقایسه کرده ایم. فقط قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین مارک کمل بک برویم فصد داریم ابتدا یک تعریف از کمل بک داشته باشیم و به شما بگوییم کمل بک چیست؟

کمل بک چیست؟

در جواب سوال کمل بک چیست فکر می کنم پاسخ زیر جواب مناسبی باشد.:

به عنوان مخزن هیدراتاسیون نیز شناخته می شود و بهترین راه برای نوشیدن آب در حین فعالیت است، چه در حال پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی یا اسکی باشید. همچنین بهترین راه برای هیدراته ماندن در حین رانندگی، نوشتن، خواندن و تماشای تلویزیون است: در بیشتر موارد، نوشیدن از یک لوله ساده‌تر از یک بطری آب است و هنگامی که در کوله پشتی انتخابی شما قرار می گیرد، کمل بک شما هر زمان که بخواهید، بدون دست، آب (یا نوشیدنی الکترولیتی) را ارائه می دهد. در مجموع این تنظیمات به شما اجازه می‌دهد تا بسیار بیشتر از نوشیدن از بطری آب هیدراته بمانید، مخصوصاً زمانی که در حال حرکت هستید.

بهترین مارک های کمل بک 2024

اکنون قصد داریم به معرفی 7 مورد از بهترین کمل بک های بازار در سال 2024 بپردازیم که براساس بررسی ده ها مجله کوهنوردی و بدون در نظر گرفتن هر گونه هدف تبلیغی بیان شده است. اغلب سایت های ایرانی متاسفانه محصولات بی کیفیت چینی را در مقالات خود به عنوان کالای برتر معرفی می کنند که اگر شما در اینترنت و به زبان انگلسی درباره بهترین مارک کمل بک سرچ کنید متوجه می شوید که هیچ کدام از برندهای معرفی شده توسط سایت های ایرانی غیرتخصصی در بازار جهانی اصلا مورد استفاده قرار نمی گیرند. ما با بررسی داده های سایت ها، مجلات جهانی و سابقه استفاده این محصولات توسط حرفه ای های کوهنوردی در ایران لیست 7 مورد از بهترین برندهای کمل بک را برای شما آماده کرده ایم. معیارهای زیر دلیل انتخاب این 7 مدل توسط ما می باشد:

  • ظرفیت های آبرسانی
  • نوع دهانه شامل درپوش دار، کلاهک پیچشی و موارد دیگر
  • دوام و کیفیت ساخت
  • نظافت و نگهداری
  • وزن و قابلیت بسته بندی
  • اتصال و قطع سریع

الان نوبت به معرفی بهترین کمل بک های سال 2024 می رسد. این شما و این هم 7 مورد از بهترین کمل بک های جهان که توسط حرفه ای های کوهنوردی مورد تایید قرار گرفته است.

1-بهترین کمل بک از هر نظر : کمل بک Osprey Hydraulics 3L

انواع مختلفی از کمل بک با کیفیت وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما کمل بک Osprey Hydraulics که اخیراً دوباره طراحی شده است، به دلیل سهولت استفاده، مجموعه ویژگی های خوب و ساختار بادوام، بهترین انتخاب ما است. کمل بک Hydraulics از یک لایه TPU انعطاف‌پذیر و مات استفاده می‌کند و شامل اتصالات قطع سریع، سوپاپ بایت با بسته شدن پیچشی و گیره شلنگ مغناطیسی است. این محصول طراحی با کیفیت بالا در ترکیب با یک دسته جلویی جدید، دهانه تمام عرض برای پر کردن، پر کردن و تمیز کردن آسان که همگی از طریق یک نوار لغزنده مینیمالیستی با یک مهر و موم ضد آب قابل اطمینان ارائه می دهد. در نهایت، بر خلاف اکثر برندهای دیگر، کمل بک آسپری مدل Hydraulics روی یک صفحه پشتی سفت و سخت قرار می‌گیرد، که باعث می‌شود راحت‌تر از پشت در کوله پشتی جستجو انجام داد. علاوه بر این، برند Osprey یک انتخاب راحت و کاملاً ویژه برای حداکثر سازگاری با بیشتر کوله پشتی برند آسپری می باشد. برای یک گزینه مینیمالیستی تر، کمل بکOsprey Hydraulics LT نیز در ظرفیت های 1.5 و 2.5 لیتری  موجود است که پشتیبان سفت و سخت را با دو بافل داخلی تعویض می کند اما همان طراحی و ویژگی های کلی را حفظ می کند.

عکس کمل بک Osprey Hydraulics 3L مصب شده بر روی کوله پشتی در کوهستان

2- بهترین مارک کمل بک از نظر دوام و عایق بودن : کمل بک HydraPak HydraSleeve 3L

بادوام ترین و بهترین کمل بک عایق لیست ما کمل بک HydraPak HydraSleeve است. در کمل HydraSleeve فناوری Shape-Shift HydraPak تعبیه شده است و در هوای سرد روی لوله با فناوری HydraFusion قرار می گیرد و مانع از تغییر دما زیاد و یخ زدن می شود. این کمل بک نه تنها با پوسته ضدآب و بسته شدن رولی ارائه می شود، بلکه دارای نایلون 210 دنیر تنومند و چهار نقطه برای اتصال به کوله پشتی شما می باشد. در هنگام کوهنوردی یا دوچرخه و چه در سرما یا گرمای شدید ماجراجویی کنید اگر دنبال یک کمل بک آبرسانی بادوام هستید، بهترین کمل بک برای شما HydraSleeve است. این محصول البنه معایبی نیز دارد. در کمل بک HydraSleeve با ساختار نسبتاً حجیم، انتخاب دشواری برای ماموریت‌های وزن و رشته های مانند اسکی و یخ‌نوردی است. همچنین دسترسی به قطع سریع HydraSleeve در داخل کوله پشتی سخت است.

کمل بک HydraPak HydraSleeve 3L بر روی یک ایوان چوبی با منظره پشتی از درختان در فصل زمستان

3-کمل بک MSR DromLite 4L

حضور محصولی از برند MSR در این لیست کمی دور از ذهن است، اما با این وجود یکی از ابزارهای ذخیره آب مورد علاقه حرفه ای ها برای تلاش های چند روزه است. کمل بک DromLite یک مخزن ساده و در عین حال سخت با یک حلقه آویز در یک سر و یک کلاهک پیچشی 3 در 1 در سمت دیگر است. کیسه را از طریق دهانه دایره ای بزرگ پر کنید، آن را در کمپ آویزان کنید، و یک راه اندازی عالی (با جریان کم و بالا) برای نوشیدن، پر کردن قابلمه، شستن دست و غیره خواهید داشت. کمل بک DromLite یکی از تنظیمات مورد علاقه متخصصین کوهنوردی برای حمل کوله پشتی هم در مسیر و هم در کمپ می باشد، اما با توجه به ساختار کمی و عدم قطع سریع، آسانی استفاده را مانند مدل های دیگر ارائه نمی دهد. در واقع، به جای اینکه DromLite را در سیستم آبرسانی کوله پشتی خود فشار دهیم، در نهایت آن را روی بقیه محتویات بسته خود می اندازیم، که مطمئناً فاقد حس یکپارچه ای است که بسیاری از افراد در کمل بک به دنبال آن هستند.

کمل بک MSR DromLite 4L نصب شده بر روی یک صخره

4- خوش قیمت ترین کمل بک حرفه ای:  HydraPak Cenote 2L

بیشتر کمل بک های حرفه ای برای شما 2 الی 3 میلیون تومان هزینه دارند، اما می توانید با Cenote HydraPak در اینجا صرفه جویی کنید. Cenote با تنها قیمت مناسب برای نسخه 2 لیتری و 3 لیتری، راه حلی ساده و سبک وزن است که برخلاف اکثر طرح های مقرون به صرفه موجود در بازار ایران که چینی هستند با ضمانت عالی از طریق ضمانت مادام العمر HydraPak ارائه می شود و در ایالات متحده ساخته شده است، که مطمئناً برای برخی از خریداران جذاب خواهد بود. بهترین کمل بک ما از نظر قیمت از سیستم قطع سریع پیشتبانی نمی کند و لوله نوشیدنی دارای یک قطع سریع راحت نیست، اما برای کاربر سطح ابتدایی که فقط چند بار از آن در طول سال استفاده می کند، Cenote کار را انجام خواهد داد. برای حل این مشکل HydraPak سوپاپ Comet Bite Valve جدید خود را به طور جداگانه به قیمت 8 دلار می فروشد،تا  احتمال نشت کمل بک Cenote به صفر برسد.

کمل بک حرفه ای  HydraPak Cenote 2L بر روی زمین زیر سایه درختان

5- کمل بک Gregory 3D Hydro 3L

شماره پنج بهترین مارک کمل بک لیست ما از برند گریگوری است که بسیار متفاوت از محصولات برند HydraPak و Osprey است، اما در مورد طراحی چیزهای زیادی وجود دارد که دوست داشته باشید. این ماده انعطاف‌پذیر است و در عین حال شکل نسبتاً سفت و سختی دارد که به طرز شگفت‌آوری مفید است: پر کردن آن آسان است، بهتر از کمل بک های نرم‌تر داخل و خارج می‌شود و به طور موثر خشک می‌شود. و ویژگی ها به همین جا ختم نمی شود. گرگوری همچنین شامل یک دسته بلند، جدا شدن سریع در بالا (شبیه به هیدرولیک بالا)، آهنربا روی دریچه محل گاز گرفتن است که به بند جناغ سینه متصل می‌شود و دکمه منحصر به فرد روشن/خاموش با قابلیت تعویض آسان ضد نشت دارد.

در حالی که 3D Hydro مانند مدل های برند HydraPak برگشت پذیر نیست، اما هنوز یکی از ساده ترین کمل بک ها برای تمیز کردن است. دهانه آن به اندازه‌ای گشاد است که بتواند بیشتر برس‌های بطری را در خود جای دهد، پایه‌های مخزن وقتی خالی هستند باز می‌شوند (ایده‌آل برای جریان هوا). اگر به نظافت علاقه دارید و محصولی می خواهید که بین استفاده ها کاملاً خشک شود (برای از بین بردن تجمع آلودگی ارزشمند است)، گرگوری شرط خوبی است.

کمل بک Gregory 3D Hydro 3L بر روی صخره داخل رودخانه

6- کمل بک CamelBak Crux 3L

برند CamelBak دهه‌ها پیش پیشرو دسته هیدراتاسیون در حین حرکت بود، بنابراین دیدن آنها تا در فهرست ما جای تعجب دارد و حتی در ایران هنوز سیستم هیدراتاسیون را به کمل بک می شناسد. کمل بک Crux یک سیستم آبرسانی بادوام، با استفاده آسان و یکی از راه حل های همیشگی  برای پیاده روی، کوله پشتی و دوچرخه سواری در کوهستان است. یکی از ویژگی های برجسته آن لوله عریض و دریچه نیش با جریان بالا است که با هم ترکیب می شوند و جریان سنگینی از آب را در هر جرعه قابل نوشیدن می کند. علاوه بر این، قطع سریع، دسته بزرگ و دهانه پهن، Crux را به یکی از آسان‌ترین کمل بک ها برای پر کردن تبدیل می‌کند. در حالی که Crux یک انتخاب محکم است، کمی قدیمی تر از گزینه های مدرن تر بالا است. CamelBak در طول این سال‌ها تغییرات زیادی در طراحی ایجاد نکرده است، بنابراین شما تغییرات خلاقانه‌ای مانند مخزن قابل برگشت، جداسازی سریع و راحت (مخزن آنها در پایه) یا بسته شدن لغزنده ایمن تر را در اختیار نخواهید داشت. بر خلاف بسیاری از رقبا، به خصوص با دسته و کلاه بزرگ خود قابل بسته بندی نیست.

کمل بک CamelBak Crux 3L نصب شده بر روی کوله پشتی یک کوهنورد و در حال پر شدن با آب از فلاسک

7- Platypus Big Zip Evo 3L

پلاتیپوس یک پیشرو در ذخیره سازی و فیلتراسیون آب است و مطمئناً برندی است که باید هنگام جستجوی سیستم هیدراتاسیون در نظر گرفت. کمل بک Big Zip Evo پیشنهاد ممتاز این برند است که در ظرفیت‌های 1.5، 2، 3 لیتری و کمری (2L) موجود است و دارای اجزای مدرن مانند قطع سریع در بالا، دستگیره برای پر کردن آسان و خاموش شدن سوپاپ گازی است. شما همچنین یک لوله نوشیدنی دریافت می‌کنید که 1/16 اینچ پهن‌تر از طرح‌های HydraPak است که به معنی سرعت جریان بالا (شبیه به Crux بالا) است. در نهایت، با مواد سفت‌تر و شفاف‌تر، Big Zip Evo بسیار بادوام است. کمل بک Big Zip Evo برای نسخه 3 لیتر قیمتی تقریباً به اندازه Hydraulics  از برند آسپری دارد، که ترجیح دادن ان به برند آسپری خیلی سخت است. همچنین مشکلاتی در مورد نشت محصولات Platypus در درزها گزارش شده است.

کمل بک Platypus Big Zip Evo 3L داخل رودخانه در هوای برفی زمستانی

بهترین مارک کمل بک از نظر شما کدام است؟

در لیست بهترین کمل بک های اغلب وب سایت حرفه ای کوهنوردی، همواره چندین مدل از برند HydraPak مشاهده می کنیم و این به دلیل حرفه ای کار کردن این برند در صنعت تولید تجهیزات هیدراتاسیون می باشد. از نظر قابلیت شستشو، دوام و عایق بودن برندهای HydraPack و Osprey رقیب ندارند و برای افرادی که دنبال گزینه های حرفه ای هستند انتخاب از این دو برند توصیه می شود. در این لیست سعی کرده ایم گزینه های که بهترین کارایی را دارند به شما معرفی کنیم و ما باز هم ممکن است بهترین کمل بک هایی که ما معرفی کرده ایم از نظر شما دقیق نباشد و بهترین مارک کمل بک دیگری وجود داشته باد که شما از ان استفاده کرده باشید و تجربه جذابی از استفاده از آن داشته باشید. قطعا در صورت معرفی این مدل ها از سمت شما  ما این محصولات را به لیست بهترین ها اضافه می کنیم. پس ما منتظر دیدگاه های شما در انتهای این مطلب هستیم.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت