راهنمای خرید کیسه خواب کمپ

بازدید: 4,585 بازدید
راهنمای خرید کیسه خواب کمپ

هنگام خرید کیسه خواب کمپ رعایت یک سری نکات و اصول خرید شما را کاربردی،دقیق و اصولی می نماید. این که کیسه خواب کمپ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ وزن و ابعاد مناسب کیسه خواب طبیعت گردی چند است؟ انواع کیسه خواب طبیعت گردی و کمپ مناسب کوله پشتی و کودکان چه ویژگی هایی دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای خرید کیسه خواب کمپ و طبیعت گردی را به صورت جامع در اختیار شما قرار دهیم تا شما خریدی دقیق و اقتصادی انجام دهید.

راهنمای خرید کیسه خواب کمپ

کیسه خواب های کمپ مستطیلی و مومیایی

کیسه خواب طبیعت گردی به دو دسته کلی تقسیم می شوند: کیسه خواب های مستطیلی که فضای زیادی برای چرخیدن دارند و دیگری کیسه خواب های مومیایی می باشد. کیسه خواب های مستطیلی همه کاره را اغلب می توان به طور کامل از یک طرف باز کرد و قسمت پایین آن را به عنوان یک پتو بزرگ برای دو نفر استفاده کرد. هیچ عایقی روی سر شما وجود ندارد؛ بنابراین هنگام استراحت توسط این کیسه خواب ، لباس خواب متناسب با آب و هوای محیط انتخاب کنید. همچنین، بیشتر مدل های مستطیلی سنگین هستند و بسته بندی های کوچکی ندارند، بنابراین اگر به دنبال یک گزینه همه کاره برای کمپینگ و جابجایی راحت هستید، توصیه ما یک کیسه خواب سبک مومیایی می باشد. در کیسه خواب های مومیایی از برش مخروطی استفاده شده است یعنی در قسمت شانه ها،باسن و پاها برشی داده شده تا مانند شکل بدن باشد. در نتیجه فضای اضافی کمی برای ورود نقاط سرد وجود دارد. درجه بندی دما توسط هودِ با کیفیت که بالای کیسه خواب بسته شده است از مزیت های دیگر این مدل به شمار می رود. در ارتفاعات بالا و سردتر می توانید از این کیسه های خواب های کمپ مومیایی بهره ببرید.کیسه خواب های نیمه مستطیلی همین نطور که از نامش پیداست؛ با طرح های مستطیلی و مومیایی وجه اشتراک هایی دارد. ازنظر ابعاد این کیسه خواب بزرگتر از کیسه های مومیایی (مخصوصاً در قسمت شانه ها و باسن)هستند، ولی به اندازه و مساحتِ مدل های مستطیلی نیستند. در مجموع، کیسه های نیمه مستطیلی معمولاً ترکیب خوبی از راحتی و وزن را ارائه می دهند، مواد اضافی را از بین می برند و در عین حال فضای کافی برای چرخیدن در طول شب را فراهم می کنند.

کیسه خواب کمپ Camping Sleeping Bag
کیسه خواب کمپ

درجه بندی دما

در ابتدا باید بگویم که درجه بندی دمای کیسه خواب طبیعت گردی و کمپ واقعیتی سخت و غیر قابل درک نمی باشد. برخلاف کیسه خواب های مخصوص کوله پشتی، که عمدتاً از طریق یک فرآیند استاندارد (سیستم رتبه‌بندی EN) رتبه‌بندی می‌شوند، تولید کنندگان کیسه خواب های کمپینگ برای هرکدام از آنها دما را به صورت اختصاصی درجه بندی کرده است. یکی از دلایلی که سبب این تفاوت ها شده است شکل و اشکال کیسه خواب ها می باشد.برای مثال حفظ گرما در کیسه خواب های مومیایی به اندازه کیسه خواب های مستطیلی (که در یک طرف آن دهانه وسیعی دارد) قطعاً نمی باشد. در پایان، درجه بندی دما یک دستورالعمل اساسی است که باید سرلوحه کار خود قرار بدهید. سردترین دمایی که در طول شب تجربه می کنید بهترین انتخاب دمای متناسب می باشد. در واقع انتخاب دما نه تنها حس گرما و راحتی برای شما فراهم می کند بلکه به ادامه بقای شما کمک می کند. از عوامل های مهم دیگر انتخاب دما بسته به سن و شرایط بدنی شما دارد. برای مثال افراد معمولاً با افزایش سن در شرایط گرم نمی‌خوابند و علاقه افراد به خوابیدن در دمای سردتر یا گرم تر رابطه مستقیمی دارد. اکثر کمپینگ‌ها برای ماجراجویی در فضای باز به ماه‌های گرم‌تر پایبند هستند و در نتیجه، بیشتر کیسه‌خواب‌های موجود در محدوده -3 تا 3 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرند.

کیسه خواب کمپینگ Camping Sleeping Bag

عایق پر در برابر عایق مصنوعی

دو نوع عایق برای کیسه خواب کمپ استفاده می شود: الیاف مصنوعی ساخته شده توسط انسان و دیگری عایق پر(پرهای اردک یا غاز)می باشد. کیسه خواب های دارای وزن پایین نسبت به گرما، سبب شده تا از بسته بندی عالی، جمع و جور و همین طور از قیمت بالاتری برخوردار باشد. قیمت بالاترِ کیسه خواب های با  وزن پایین در مقابل عایق مصنوعی از ویژگی های حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال، حتی یک کیسه خواب کم هزینه و کیفیت پایین قیمت بیشتری نسبت به یک گزینه مصنوعی مشابه دارد. کیسه خواب طبیعت گردی دارای عایق مصنوعی به دلیل مقرون به صرفه بودن و کاربردی بودن، مطلوب تر از سایر کیسه خواب های کمپینگ می باشد. خیلی کم اتفاق می افتد که در انتخاب نوع پرکننده برای کمپینگ ها از مصالح ارزان و بی کیفیت استفاده شود. کیسه خواب های با اندازه بزرگ و وزن اضافی حتی با وجود ماشین برای حمل و نقل، وقتی که بخواهید یک مسافتی را روی پشت خود حمل کنید باعث آزار می شود. هنگام خیس شدن عایق مصنوعی برخلاف پر، همچنان مواد مصنوعی شما را گرم نگه می دارد.

عایق در کیسه خواب طبیعت گردی
عایق کیسه خواب طبیعت گردی

قیمت کیسه خواب طبیعت گردی و کمپ

در ابتدا باید بگوییم که کمپینگ همراه با سادگی لحظات خوشی را فراهم می کند. در واقع یکی از ویژگی های مثبت این موضوع این است که شما برای رفتن به محل کمپینگ خود به جزء رانندگی (یا پیاده روی در مسافت کوتاه) و کیسه خواب کمپینگ به چیز خاص دیگری احتیاج ندارید. همچنین هزینه های اضافی برای کیسه خواب کمپ مانند آستر لمسی نرم تر و پارچه های صدفی که سبب سبک شدن وزن کیسه می شود مورد توجه برخی علاقمندان کمپینگ قرار گرفته شده است. اما با داشتن یک پوسته نایلونی سخت،برای پرکننده ها مقداری از مواد مصنوعی سالم و همچنین برای فضای داخلی از جنس پشم باعث رضایت و توجه بیشتری میان کمپینگ ها شده است.

قیمت کیسه خواب کمپ
کیسه خواب کمپ

وزن و قابلیت بسته بندی

یکی از دغدغه های اصلی اکثر افراد برای کمپینگ، وزن ، قابلیت بسته بندی سریع و اسان و جمع و جور بودن یک کیسه خواب کمپینگ است. در انتخاب و خرید کیسه خواب حتماً به وزن و ابعاد توجه کافی داشته باشید. کیسه خواب های با الیاف مصنوعی برای ایجاد گرمای بیشتر به پارچه های ضخیم تر نیاز دارند در نتیجه با حجم بزرگی از ابعاد و وزن مواجه می شویم. برای مثال کیسه خواب کوله پشتی متقاطع با اینکه جادار می باشد ولی از حداقل وزن و ابعاد بهره مند می باشند.

آستر کیسه خواب =راحتی

هرنوع کیسه خوابی از فضای داخلی متفاوتی برخوردار می باشد، اما در حالت کلی راحتی و آسایش رابطه مستقیمی با هزینه آن دارد. آستر پشمی زمانی که پشت به پشت کیسه خواب طبیعت گردی استفاده شده، نرم و راحت‌تر احساس می شود. یک کیسه خواب با طراحی و تکنولوژی به روز می تواند یک روز به یادماندنی و لذت بخش بیرون از خانه برای شما به ارمغان بیاورد. پس در نتیجه برای افرادی که لحظاتی زیادی را بیرون از خانه تجربه می کنند یک انتخاب و طراحی پیشرفته کار را می تواند آسان کند.

3/4 زیپ ،زیپ کامل یا بدون زیپ

کیسه‌ خواب های مومیایی معمولاً یک زیپ جانبی به طول ¾ دارند که برای ورود و خروج نیاز به چرخش دارد. در صورتی که زیپ کیسه خوابی را به کیسه های مناسب دیگر ببندید نمی توانید آن را به طور کامل باز کنید؛ البته این موضوع از مزیت هایی هم بهره مند می باشد که نه تنها سبب ایجاد یک فضای بزرگ و راحت برای دو نفر می شود بلکه به عنوان پتو هم استفاده می شود. ناگفته نماند که ترجیح و انتخاب خیلی از افراد برای کمپینگ،کیسه خوابی می باشد که به صورت کامل باز شود. نوع سوم سبک بدون زیپ می باشد که جز طرح های کمیاب می باشد. کیسه خواب های بیضی شکل برای به صورت کامل باز شدن به انعطاف پذیری و زمان کمی احتیاج دارند و به خاطر بدون زیپ بودن عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. در شب هیچ مشکلی برای کشیدن زیپ وجود ندارد، و لازم نیست نگران گیر کردن یا از دست دادن گرما باشید. در نهایت کیسه خواب های زیپ کامل نسبت به بدون زیپ دارای علاقمندان بیشتری می باشد.

ویژگی های کیسه خواب

کیسه‌خواب‌ها ذاتاً بی‌نقص هستند، اما اخیراً شاهد افزایش ویژگی‌های موجود در بسیاری از مدل‌های میان‌رده و رده بالا بوده‌ایم. موارد جانبی شامل بالش‌های توکار یا آستین‌های بالش که جزو خصوصیت های اضافه شده بر روی کیسه خواب ها هستند و این موضوع برای کسانی که از جابجایی و حرکت بالش در شب رنج می برند گزینه ای سازگار و لوکس می باشد. علاوه بر این پتوهای یکپارچه، جیب های داخلی برای قرار دادن وسایل کوچک مانند چراغ و لوله های کشش در یقه برای به دام انداختن گرما از خصوصیت های مثبت دیگر نسل جدید کیسه خواب کمپ می باشد.

کیسه خواب کمپینگ Camping Sleeping Bag

برخی از کیسه خواب ها از سیستم منحصربه فرد خیاطی پیروی می کند که سبب شده تا باتوجه به شرایط امکان کاهش و افزایش مقدار عایق سفارشی هم فراهم باشد. همچنین کیسه خواب های با زیپ کامل به شما امکان می‌دهد از کیف خود به عنوان لحاف هم استفاده کنید. اگر طرفدار دویدن و گرم کردن هستید کیسه خواب های دارای تهویه هوا هم خوب هستند. این بدان معنا است که در امتداد کیف تهویه ای برای آزاد شدن مقداری از گرما دارد. همچنین از ویژگی های دیگر که باید به آن اشاره شود، این که در برخی از کیسه خواب ها در انتهای آن، زیپی برای بیرون آوردن انگشتان پا تعبیه شده است.

کیسه خواب کوله پشتی متقاطع کمیپنگ

تجهیزات کمپینگ ارزان نیست و برای کسانی که قصد دارند کوله پشتی را به این ترکیب اضافه کنند هم سبب افزایش هزینه ها و هم فضای بیشتری هم اشغال می کند. پس در نتیجه انتخاب یک کیسه خوابی که طرح کوله پشتی هم داشته باشد(یا همان متقاطع) باعث صرفه جویی در مخارج و جای گیری فضای کم تری می شود. طرح‌های متقاطع معمولاً نسبت به کیسه‌ خواب های کمپینگ دیگر برای اصلاح وزن و حجم کمتر از فضای نسبتاً وسیعی هم برخوردار هستند و اغلب از پارچه‌های نازک‌تری استفاده می‌کنند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند و بیشتر مستعد پارگی هستند. در نهایت کوله پشتی های مخصوص کوهنوردی قطعا کارایی و ویژگی های بیشتری نسبت به این مدل کیسه خواب های کوله پشتی شکل دارند ولی از قیمت های بالاتری نیز برخوردار می باشند.

کیسه خواب کمپینگ Camping Sleeping Bag

کیسه خواب دو نفره

کیسه خواب های دو نفره،همانطور که از نامش پیداست با دوبرابر شدن عرض کیسه سبب شده تا دو عاشق کمپینگ کنار هم استراحت کنند ولی آیا ارزش خرید کیسه خواب دونفره به جای اینکه دو کیسه خواب را به هم متصل کنید وجود دارد؟ برداشت ساده ما این است: معمولاً نه. در حالی که آنها بدون شک جادار هستند و نسبت به خرید دو کیسه تکی ارزان‌تر و به صرفه تر است، اما متصل کردن دو کیسه خواب تکی به همان اندازه کارایی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که هنگام کمپ انفرادی از کیسه خواب استفاده کنید.

کیسه خواب کمپ کودکان

اگر بچه کوچکی دارید ، توصیه می کنیم کیسه خوابی را انتخاب کنید که اندازه آن متناسب باشد. برای مثال استفاده یک فرد 130 سانتیمتری از کیسه خوابی که برای 180 سانتی متر طراحی شده است در شب های سرد سبب اذیت شدن می شود زیرا  نمی تواند تمام فضای اضافی را گرم کنند. برای اینکه مجبور نباشید با بزرگ شدن کودکتان هر چند سال یک بار کیسه خواب را تعویض کنید، کیسه خوابی با طول قابل تنظیم تهیه کنید. کیسه خواب کمپ بچه ها اغلب به صورت دسته ای از رنگ‌های سرگرم‌کننده ساخته می شوند.

آستر کیسه خواب

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، درجه بندی دما از دستورات مهم است و اغلب افزودن آستر به گرم نگه داشتن کیسه کمک می کند. برای کسانی که  به سرما سریعاً واکنش می دهند یا به سادگی می خواهند کیسه خواب طبیعت گردی خود را به دمای پایین تری برسانند، افزودن آستر کیسه خواب می تواند به شما کمک کند تا بدون آسیب رساندن به کیسه خواب، فضای لذت بخشی را ایجاد کنید. آسترها از مواد نرمی مانند پشم گوسفند و جانوران دیگر، پلی استر یا ابریشم ساخته شده اند و معمولاً حدود 5 تا 15 درجه حرارت به کیسه خواب شما اضافه می کنند. آنها همچنین به عنوان یک مانع بین شما و فضای داخلی کیف شما عمل می کنند که می تواند به افزایش طول عمر کمک کند (آسترها قابل شستشو می باشند). آستر متناسب با Sea to Summit’s Thermolite Reactor برای کیسه خواب های مومیایی و آستر ترکیبی از ابریشم/پنبه برای مدل های مستطیل شکل می باشد. در واقع، استفاده از آسترها کاملا اختیاری هستند و همه به آن نیاز ندارند، اما گرما و راحتی بیشتری را ارائه می دهند و به حفظ شکل کیسه خواب شما کمک می کند.

تشک یا پد را فراموش نکنید!

اگر تا به حال مستقیماً روی زمین می خوابیدید،پس اهمیت یک عایق تشکی را می دانید. علاوه بر این، هنگامی که روی کیسه خواب دراز می کشید، عایق را فشرده می کنید پس در نتیجه این کار بر گرم شدن تاثیر مستقیمی می گذارد. انتخاب یک تشک مناسب که از شما در برابر زمین محافظت کند و مخصوصاً  اگر در دماهای سردتر (معمولاً زیر 10 تا 15 درجه سانتیگراد ) کمپ می زنید، امری مهم و اساسی می باشد. برای کمپینگ تابستانی که در آن شب گرم می ماند، می توانید از یک کیسه خواب بدون عایق استفاده کنید، اما اگر هوا سرد است، یک پد خواب با نوعی عایق (اغلب مصنوعی یا فوم) تهیه کنید. به پدهای خواب رتبه داده می شود. به‌عنوان یک دستورالعمل کلی برای استفاده در 3 فصل، رتبه‌بندی بین 2.5 تا 4 را توصیه می‌کنیم. کمپینگ های زمستانی درجه ای بیش از 5 می‌خواهند (و ممکن است بخواهند یک پد دوم برای محافظت بیشتر اضافه کنند)

کیسه خواب کمپینگ Camping Sleeping Bag

 

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت