آموزش بستن فیکس اسنوبرد

بازدید: 370 بازدید
آموزش بستن فیکس اسنوبرد

پس از خرید اسنوبرد و تهیه بوت و فیکس لازم است که فیکس اسنوبرد را روی تخته اسنوبرد خود نصب کنید. اگر در اسنوبرد تازه کار هستید و به کمک کمی برای آموزش بستن فیکس اسنوبرد نیاز دارید، ما اینجا در وان اسپورت آماده ایم تا نحوه بستن فیکس اسنوبرد و زاویه فیکس اسنوبرد برای نصب بر روی تخته اسنوبرد را در پنج مرحله به شما آموزش دهیم. پس بدون مقدمه و طولانی کردن مطلب به سراغ 5 قدم اصلی برای بستن فیکس اسنوبرد می رویم.

1- قدم اول : انتخاب پای جلو برای قرار گیری روی اسنوبرد

قبل از اینکه شروع به بستن فیکس اسنوبرد کنید، باید بدانید که چه موضعی دارید. دو روش برای ایستادن در اسنوبرد وجود دارد و همه چیز به این بستگی دارد که با چه پایی تخته اسنوبرد را هدایت می‌کنید و احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید که از کجا بدانم که  چه سبکی برای من مناسب است؟ دو سبک از سواری در ورزش های تخته ای وجود دارد.

  • عادی: با پای چپ خود به جلو حرکت می کنند. در این حالت  سمت چپ (جلو) فیکس در سمت نوک اسنوبرد و سمت راست (عقب) فیکس در دم تخته اسنوبرد شما قرار می گیرد.
  • گوفی: که پای راست جلو قرار می گیرد. سمت راست یا همان عقب فیکس در دماغه (نوک) اسنوبرد شما و  سمت چپ فیکس در دم (انتهای عقب) اسنوبرد قرار می گیرد.

چند راه مختلف برای تعیین وضعیت شما وجود دارد، اما ساده‌ترین راه این است که در حالتی آرام بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز کنید و از کسی بخواهید که شما را از پشت هل دهد. پایی که پس از هل داده شدن با آن تعادل خود را حفظ می‌کنید و به سمت جلو می‌رود، موضع شما را تعیین می کند. اگر این نتیجه برای شما قطعی نیست، یکی دیگر از راه های سرگرم کننده برای آزمایش این است که اگر جوراب بپوشید و روی یک کف چوبی سر بخورید. با چه پایی پیش می روید؟ البته اگر در حین اسنوبرد سواری به این نتیجه رسدید و احساس کردید که سبک دیگری برای شما مناسب است، نترسید که سبک دیگری را امتحان کنید. در نهایت، همه این موارد ترجیح شخصی است و پس از خواندن این مقاله و یادگیری آموزش بستن فیکس اسنوبرد می توانید بین سبک معمولی و گوفی تغییر موضع دهید. انتخاب بین این دو سبک در زاویه فیکس اسنوبرد تاثیر گذار است. پس در مرحله اول آموزش بستن فیکس اسبوبرد شما سبک سواری را که به وسیله پای جلویی شما تعیین می شود انتخاب می کنید.

نحوه بستن فیکس اسنوبرد در حالت عادی و گوفی

2- تعیین فاصله مناسب جهت قرار دادن فیکس اسنوبردها

پس از انتخاب سبک سواری شما که معمولی یا گوفی است نوبت به قرار دان فیکس ها بر روی اسنوبرد می رسد. چگونه فاصله مناسب بین فیکس ها را پیدا کنیم؟ اگر احساس می‌کنید که باید وضعیت خود را باز کنید، می‌توانید پای عقب خود را به عقب ببرید. اگر می‌خواهید پاهایتان به هم نزدیک‌تر شوند، با حرکت دادن قسمت جلویی فیکس به عقب شروع کنید. هنگامی که برای اولین بار از فیکس استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم به “وضعیت توصیه‌شده” توسط سازنده فیکس اسنوبرد توجه کنید. سپس می‌توانید وضعیت خود را بسته به دلخواه خود تغییر دهید. عرض موضع مرجع فیکس ها به دو مورد زیر بستگی دارد:

  • چقدر خوب می توانید اسنوبرد خود را کنترل کنید؟
  • چقدر در هنگام سواری احساس راحتی می کنید؟

اکثر اسنوبرد سواران با وضعیتی که تقریباً برابر با عرض شانه‌هایشان است احساس راحتی می‌کنند. برای تعیین فاصله دقیق، از مرکز مینی دیسک جلوی فیکس تا مرکز مینی دیسک عقب اندازه گیری کنید. هنگامی که موضع صحیح را تعیین کردید، قطعات خود را به آرامی پیچ کنید، اما مطمئن شوید که برای مرحله بعدی پیچ ها همچنان شل هستند. هرچه موضع شما گسترده تر باشد، ثبات بیشتری بر روی تخته اسنوبرد خود خواهید داشت. این امر ایمنی بیشتری را برای شما فراهم می نماید. این که فیکس ها چقدر به بینی و دم اسنوبرد شما نزدیک شوند بستگی به اسنوبرد و سبک سواری شما دارد. نحوه بستن فیکس اسنوبرد معمولا به دو صورت زیر انجام می شود.

  • تخته اسنوبرد فری استایل: در مرکز (فاصله برابر با بینی و دم) موقعیت مرکزی در وسط تخته، سوار شدن به عقب را آسان تر می کند و یک پیش شرط عالی برای پیاده سازی ترفندهای جالب لست.
  • تخته اسنوبرد فری راید و آل مانتین: پسرفت جزئی یک تا یک و نیم سانتی متر (از مرکز تخته به سمت دم). این وضعیت به شما امکان می دهد وزن خود را به جلو منتقل کنید، خط بینی را دنبال کنید و راحت تر اسنوبرد خود بر روی برف حرکت دهید.

برای کسانی که مایل هستند در مرحله دوم آموزش بستن فیکس اسنوبرد داده ای برای تعیین محل قرار گرفتن فیکس اسنوبرد داشته باشند، جدول زیر می تواند راهنمای خوبی باشد. این جدول یک فاصله ایستادن را بر اساس قد شما پیشنهاد می کند که می تواند نقطه شروع مفیدی باشد.

قد( سانتی متر)فاصله بین دو پا (سانتی متر)
155 سانتی متر و کمتر43 تا 45.5 سانتی متر
157 تا 162 سانتی متر45.5 تا 48 سانتی متر
165 تا 176 سانتی متر48 تا 51 سانتی متر
179 تا 183 سانتی متر51 تا 53.5 سانتی متر
بالاتر از 183 سانتی متر56 تا 58.5 سانتی متر

در اینجا گزینه های حرفه ای زیر نیز برای قرار دادن موضع وجود دارد:

  • موضع مرکزی: این حالت زمانی است که فیکس شما درست در وسط قرار می گیرد و به طور متقارن بین بینی و دم تخته شما قرار می گیرد. اگر تازه شروع کرده اید یا یک حرفه ای سبک آزاد هستید، یک موضع متمرکز بهترین انتخاب شماست. طول بینی و دم برابر به شما می دهد که به معنای حداکثر کنترل است. به علاوه، برای حرکات نمایشی و سواری روان عالی است.
  • موضع شکست: این حالت کمی متفاوت است. در یک “موقعیت عقبگرد”، اتصالات شما به سمت دم تخته منتقل می شود، نه دقیقاً در وسط. اگر عاشق پیچ زدن و کارو زدن در برف هستید و خستگی کمتری می خواهید، این حالت مناسب شماست. همچنین می‌تواند در هنگام چرخش‌های سخت به شما فضای بیشتری بدهد. تعداد زیادی از آزاد سواران پیشرفته و آل مانتین از این سبک استفاده می کنند.

رعایت فاصله مناسب بین فیکس ها در هنگام بستن فیکس اسنوبرد

3- تعیین زاویه فیکس اسنوبرد

گامی بعدی در آموزش بستن فیکس اسنوبرد تعیین کردن زاویه فیکس اسنوبرد می باشد.  بسته به سطح اسنوبرد سواری شما این چیزی است که توصیه می‌کنیم:

  • اگر بیشتر داخل پیست اسنوبرد سواری می کنید و از اسنوبردهای آل مانتین استفاده می کتید، توصیه می کنیم فیکس خود را در: -6، +18 درجه تنظیم کنید. زاویه فیکس اسنوبرد +18 درجه برای پای جلو و -6 درجه برای پای عقب توصیه می گردد. موقعیت پای جلو به وضوح در همان زاویه شیب قرار دارد.
  • اگر اسنوبرد سوار فری استایل هستید یا مبتدی هستید، می توانید فیکس اسنوبرد خود را در  موقعیت پای عقب تا 15- درجه باز و پای جلو تا 15+ بسته یا همان حالت “موقعیت اردک” یعنی همان زاویه در هر دو طرف تنظیم کنید. این موقعیت به شما امکان می دهد در هر دو جهت راحت تر حرکت کنید. مزیت دیگر این وضعیت این است که فشار وارده بر زانوهای شما را در شیب ها و به خصوص هنگام فرود و پرش کاهش می دهد.

سبک های مختلف اسنوبورد نیاز به زاویه فیکس اسنوبرد متفاوتی دارد . پس اگر دنبال آموزش بستن فیکس اسنوبرد و تنظیم زاویه به صورت دقیق تر هستید، تنظیمات زیر را بررسی نمایید.

  • حالت آل مانتین: ایده‌آل برای سواری در زمین‌های مختلف، ایجاد ثبات برای کارو کردن، پیمایش در شرایط ناهموار، سر خوردن روی پیست های صاف. این موضع معمولاً شامل یک سوگیری جهتی جزئی است، با زوایای پای جلویی از 15+ تا 12+ درجه و زاویه پای عقبی از 0 درجه تا 5- درجه.
  • موضع “اردک”: اغلب مورد علاقه سوارکاران پارکی و آزاد هستند که خواهان سواری راحت در هر دو حالت عادی و سوئیچ هستند. این تنظیم، همانطور که از نام آن پیداست، پاهای شما را کمی با زاویه دور از یکدیگر قرار می دهد. زوایای معمول برای ایستادن اردک در محدوده 10+ تا 15+ درجه برای پای جلو و 10- تا 15- درجه برای پای عقب است.
  • حالت جهت دار: برخی از سواران فری راید یا آل مانتین ترجیح می دهند هر دو پا را به سمت جلوی تخته زاویه دار داشته باشند، که باعث افزایش قدرت برش زدن برف در شیب های مرتب می شود. با این حال، این موضع ممکن است برای زمین های ناهموار یا هواگیری مناسب نباشد، زیرا حرکت لگن را در یک جهت محدود می کند.

به یاد داشته باشید که حتی تنظیمات جزئی نیز می تواند به طور قابل توجهی بر احساس و واکنش اسنوبرد شما تأثیر بگذارد. هیچ روش تایید شده جهانی برای تنظیم زاویه فیکس اسنوبرد وجود ندارد، زیرا این موضوع به راحتی و ترجیح شخصی بستگی دارد. با این وجود، توصیه می‌شود روی پای عقب خود از -15 درجه تجاوز نکنید، زیرا ممکن است زانوی شما را تحت فشار قرار دهد. در نهایت، یافتن موضع مناسب یک سلیقه شخصی است و آنچه برای یک فرد مفید است ممکن است لزوماً برای دیگری مناسب نباشد.

تنظیم زاویه فیکس اسنوبرد

چگونه زاویه فیکس اسنوبرد خود را تنظیم کنید؟

با فیکس اسنوبرد عقب شروع کنید. توصیه می‌کنیم فلش روی فیکس را روی 0 (صفر) روی دیسک قرار دهید. سپس فلش را روی تخته قرار دهید، سوراخ‌های روی دیسک را روی 4 سوراخ روی ” موقعیت توصیه شده” قرار داده، سپس فیکس را به سمت منفی حرکت دهید. برای انجام این کار، اتصال را به سمت منفی ببرید. آن را با 2 کلیک روی دیسک حرکت دهید، هر علامت (کلیک) با زاویه 3 درجه مطابقت دارد. سپس دیسک را دوباره روی فیکس قرار دهید و برگردانید. سوراخ‌هایی روی مکان توصیه شده وجود دارد. دو پیچ را در سوراخ‌ها به اندازه ای سفت کنید تا اتصال به عقب و جلو حرکت کند. این حالت به شما امکان می دهد موقعیت اتصال و زاویه آن را تنظیم کنید، سپس موقعیت آن را در عرض تنظیم کنید. همین موارد را بر روی فیکس جلویی تکرار کنید.

4-بوت های خود را بر روی فیکس اسنوبرد نصب کنید

قبل از اینکه فیکس های خود را کاملاً پیچ کنید، بررسی کنید که بوت ها شما روی اسنوبرد قابل حرکت و تنظیم باشد و طوری آن ها را قرار دهید که پای شما روی برف ساییده نشود زیرا ممکن است در طول پیچ های تنگ و غیره باعث زمین خوردن شما شود. بوت اسنوبرد خود را در فیکس قرار دهید و موقعیت آویزان بوت به میزان متناسب در جلو و عقب تنظیم کنید. هنگامی که موقعیت ایده آل را پیدا کردید، با یک دست فیکس خود را ثابت نگه دارید کنید و با دست دیگر بوت خود را خارج کنید، سپس یک پیچ را در یکی از آن ها قرار دهید. 5 سوراخ از قبل دریل شده بر روی تخته اسنوبرد را سفت کنید.

5- تسمه های فیکس اسنوبرد خود را تنظیم کنید.

آخرین تنظیم، تنظیم بند‌های اتصال فیکس به بوت اسنوبرد می باشد. چطور بفهمید که تسمه ها خوب تنظیم‌شده است؟ برای تنظیم ایده ال تسمه ها، بند انگشت پا باید به خوبی تنظیم شود و این مورد زمانی است که سگک فلزی (که قسمت سفت و سخت فیکس است) وقتی بند روی بوت محکم می شود، 3 یا 4 کلیک به سمت پایین باشد و قسمت سفت نباید روی انگشتان پا بالای بوت قرار گیرد، زیرا ممکن است باعث ناراحتی پا شود. برای تنظیم تسمه‌های خود، پیچ کنار بند روی قسمت سگک را باز کنید. طول بند خود را با انتخاب کردن روی بوت اسنوبرد تنظیم کنید. سوراخ صحیح را باز کنید، سپس آن را محکم در سوراخ انتخابی دیگر ببندید.

آموزش بستن فیکس اسنوبرد : نظر و روش های شما

ما در طول این مقاله در مورد آموزش بستن فیکس اسنوبرد و زاویه و موضع پا بر روی اسنوبرد صحبت کردیم. زمانی که شما مبتدی هستید بهتر است از یک دستورالعمل ابتدایی پیروی کنید. هر چه قدر شما بازی کنید و در این رشته پیشرفت کنید، این تنظیمات را می توانید به دلخواه برای راحتی بیشتر و یا پیاده سازی ترفندهای این رشته تغییر دهید. حال اگر شما از علاقمندان رشته اسنوبرد هستید و سبک  و زاویه بستن اسنوبرد خاصی دارید که جوابگوی نیاز شما در این رشته می باشد، خوشحال می شویم با بیان کردن قد و وزن خود به ما در هر چه پربارتر شدن این مقاله کمک کنید. در انتهای این مقاله و در بخش دیدگاه ها منتظر پیام های شما هستیم.

 

 

دسته‌بندی ورزش های زمستانی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت