راهنمای خرید کیسه خواب زمستانی

بازدید: 957 بازدید
راهنمای خرید کیسه خواب زمستانی

مهمترین ویژگی های کیسه خواب زمستانی کمپ و کوهنوردی عبارتند از عایق بودن گرم، تراکم پذیری، وزن کم و داشتن فضای داخلی کافی برای نگهداری وسایل و آب تا در طول شب یخ ​​نزند، می باشد. قیمت کیسه خواب نیز یک عامل اساسی دیگر است، اگرچه یک کیسه خواب زمستانی خوب اگر به درستی نگهداری و ذخیره شود، پانزده سال یا بیشتر دوام می آورد. برای کوهنوردی زمستانی و سایر فعالیت‌های متحرک مانند اسکی و کوهنوردی، توصیه می‌کنیم یک کیسه خواب زمستانه عایق‌دار تهیه کنید زیرا بسیار کوچک‌تر است و وزن بسیار سبک‌تری دارد. بهترین دما کامفورت یک کیسه خواب زمستانه کمپ 0 درجه است زیرا اگر نیاز به خوابیدن در دماهای سردتر از آن دارید، می توانید گرمای آن را با یک آستر یا لاینر کیسه خواب کم هزینه افزایش دهید. اما اگر شما سرد خواب هستید یا مصمم هستید در شرایط  سرمای شدیدتر بخوابید، یک کیسه خواب -20 یا -40 نیز انتخاب خوبی است.

کیسه خواب زمستانه

کیسه خواب  زمستانی مومیایی یا لحافی؟

کیسه خواب مومیایی گرمتر و راحت تر از یک مدل لحافی فوق سبک 6- درجه سانتیگراد است. در حالی که مدل های لحافی برای استفاده در هوای گرم محبوب هستند، کیسه خواب های مومیایی زمانی که جیوه به زیر 6- درجه می رسد، کارایی بالاتری دارند. آنها همچنین یک فضای گرم در طول شب فراهم می کنند که می توانید آب، فیلترها و کفش ها را در طول شب نگه دارید تا از یخ زدن آنها جلوگیری کنید. انجام این کار با یک کیسه خواب لحافی فوق سبک، که معمولا کوتاهتر و باریکتر است تا وزن آن کاهش یابد، دشوارتر است. خوابیدن در دمای زیر صفر قطعا رفتار شما را تغییر می دهد و به مهارت و لیست تجهیزات متفاوتی نسبت به کمپینگ معمولی سه فصل یا کوهنوردی در هوای گرم نیاز دارد.

کیسه خواب پر در مقابل عایق مصنوعی

کیسه خواب پر (عایق داون) تراکم پذیرتر و از نظر وزنی گرمتر از عایق مصنوعی است. چقدر گرم تر؟ بهترین عایق مصنوعی فقط معادل 600 فیل پاور است. در مورد تجمع رطوبت داخل کیسه خواب، اگر فقط برای یک شب یا چند شب در هوای صفر درجه بیرون می‌روید، بعید است که به اندازه‌ای عرق کنید که ارزش عایق کیف را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اگر در سفری باشید که در هوای منفی 40 درجه هر شب برای هفته‌های متوالی بخوابید، داستان بسیار متفاوت است. حتی در آن زمان، بیشتر راهنماها و کاوشگران کوهنوردی کیسه خواب های پر را به جای کیسه های مصنوعی ترجیح می دهند، زیرا گرم تر، بسته بندی بسیار کوچکتر و وزن بسیار سبک تری برای حمل دارند. همچنین می توانید کیسه خواب را در طول سفر زیر نور خورشید خشک کنید تا از شر هر گونه رطوبت اضافی خلاص شوید.

عکس کیسه خواپ پر

درجه بندی دما

بهترین درجه دمای کیسه خواب زمستانه برای کوهنوردی زمستانی چیست؟ در حالی که قطعاً تفاوت‌های منطقه‌ای وجود دارد، کیسه خواب صفر درجه معمولاً دمای پایه خوبی برای هدف قرار دادن آن است زیرا می‌توانید به راحتی با پوشیدن لباس‌های عایق یا با استفاده از آستر کیسه خواب آن را تا ۲۰ درجه گرم‌تر کنید، که می‌تواند شما را نجات دهد. یک کیسه صفر درجه همچنین می تواند در دماهای گرمتر تا حدود 20 تا 30 درجه با باز کردن زیپ یا شل کردن آن در صورت گرم شدن زیاد استفاده شود. وزن و قابلیت بسته بندی کیسه خواب صفر درجه نیز در مقایسه با کیسه منهای 20 درجه یا منهای 40 درجه بسیار معقول است و معمولاً برای حمل، به کوله پشتی بزرگتر نیازی ندارد.

بهترین نوع عایق برای کیسه خواب زمستانی

اگر قصد دارید کوهنوردی زمستانی انجام دهید، یک کیسه خواب عایق بندی شده گرم ترین عایق موجود از نظر وزنی است. زیرا خیلی خوب فشرده می شود و آن را بسیار  قابل بسته بندی می کند. قدرت های پر کردن پایین 800، 850 یا 900 را هدف بگیرید: هر چه بالاتر بهتر. مردم اغلب از خود می پرسند که آیا پر غاز بهتر از اردک است؟ همه کیسه خواب های پر به یک روش درجه بندی می شوند. به عبارت دیگر 800 فیل پاور غاز به اندازه 800 فیل پاور اردک است ولی پر غاز فقط گرانتر است زیرا منابع تهیه کمتری به نسبت اردک دارد.

ابعاد کیسه خواب زمستانه

خوابیدن با بوت، بطری آب و سایر وسایل مانند فیلترهای آب که نباید در طول شب یخ ​​بزنند، معمول است. این بدان معناست که شما به فضای اضافی در یک کیسه خواب زمستانی در هوای سرد نیاز دارید تا وسایل را در عین حفظ راحتی شخصی خود نگهداری کنید. علاوه بر اضافه شدن عرض شانه، لگن و پا، برخی از افراد کیسه خواب بلندی تری دارند تا بتوانند وسایل را زیر پای خود ذخیره کنند. شب های زمستان طولانی است و راحت بودن به درد می خورد، به خصوص اگر مجبور باشید با بوت های سرد و مرطوب و بطری های آب بخوابید.

عکس کیسه خواب زنانه

ویژگی های ضروری کیسه خواب زمستانی

کیسه خواب های زمستانی باید حداقل دارای یقه کش دار، لوله های زیپ دار و زیپ های بدون گیر باشند. زیپ‌های با طول جزئی، بافل‌های پیوسته، دریچه‌های هوا و حتی ضد آب همگی گزینه های جذاب دیگری هستند، اما برای صرفه‌جویی در هزینه یا به دلیل اینکه اکیداً ضروری نیستند، می‌توانید بدون آنها کار کنید.

یقه کشی در کیسه خواب زمستانه

اکثر کیسه خواب های زمستانی دارای یقه های کششی هستند که در هوای سرد ضروری می باشد. یقه کشی لوله ای از عایق است که روی سینه و گردن شما قرار می گیرد و گرمای کیف را می پوشاند. بدون آن، هوای گرم داخل کیسه هنگامی که در داخل آن حرکت می کنید به دور گردن شما هجوم می آورد. ساده ترین یقه پیش کش یک لوله پایینی است که جلوی سینه شما را می پوشاند. کیسه خواب های رده بالاتر، یقه‌ی پیش‌کش دوم را در پشت شانه‌ها و گردن‌تان اضافه می‌کنند و کنترل‌های بیشتری را فراهم می‌کنند، بنابراین می‌توانید آن را سفت یا شل کنید.

لوله کشی زیپ

لوله های کششی، لوله های پارچه ای پر شده ای هستند که زیپ کناری را می پوشانند تا پاهای شما با آن تماس پیدا نکنند (چون سرد است). همچنین از نشت هوای سرد به داخل کسه خواب زمستانه از سوراخ های سوزنی که هنگام دوخت زیپ به کیف ایجاد می شود جلوگیری می کنند. اکثر کیسه خواب های زمستانی حداقل یک لوله کشی زیپ دارند، اگرچه برخی از آنها دارای دو زیپ هستند، هم بالا و هم پایین که با بستن زیپ در جای خود قرار می گیرند.

زیپ بدون گیره

زیپ های بدون گیره مانع از پاره شدن پارچه صدفی کیسه خواب شما و ریختن عایق آن توسط دندانه های زیپ کناری می شود. زیپ معمولاً با نوار پارچه‌ای سفت بسته می‌شود تا آن را از بافل‌های پایین دور نگه دارد و از گیر کردن آن بر روی پوسته بیرونی کیف جلوگیری کند.

کیسه خواب پر مقاوم در برابر آب

کیسه خواب زمستانه مقاوم در برابر آب یک چیز خوب است، نه چیزی که باید در کیسه خواب زمستانی داشته باشید. حقیقت این است که بیشتر مردم می توانند کیسه خواب خود را خشک نگه دارند. اگر صبح متوجه رطوبت در قسمت بیرونی کیسه خواب خود شدید، به این معنی نیست که قسمت داخلی آن مرطوب است. زمانی که صبحانه می خورید، به سادگی آن را روی چادر خود در زیر نور آفتاب قرار دهید تا در کمترین زمان خشک شود.

دریچه و زیپ های با طول جزئی

زیپ های با طول جزئی اغلب به عنوان یک ویژگی کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال، می توانند با محدود کردن گزینه های تهویه، استفاده را در محدوده دمایی وسیع تری کاهش دهند. دریچه ها می توانند محدوده دمایی کیسه خواب را افزایش دهند، اما آنها تنها یکی از راه های دستیابی به این هدف هستند.

کیسه خواب زمستانی مومیایی بهتر است یا مستطیلی؟

کیسه‌های مومیایی وزن سبک‌تری دارند، زیرا فرم مناسبی دارند و زمانی که می‌خواهید یک کیسه خواب سبک وزن و فشرده داشته باشید، آنها را برای کوهنوردی زمستانی انتخاب بهتری هستند. کیسه خواب های مستطیلی می توانند به همان اندازه گرم باشند، اما برای کمپینگ های زمستانی مناسب تر هستند، نه برای حمل با کوله پشتی، زیرا آنقدرها مناسب نیستند، سنگین تر هستند و هودهای کارآمد کمتری برای گرم نگه داشتن سر شما دارند.

کیسه خواب مومیایی و مستطیلی

آیا می توان در زمستان به جای کیسه خواب از لحاف استفاده کرد؟

این واقعا بستگی به این دارد که چقدر سرمایی هستنید. اکثر مردم از لحاف به جای کیسه خواب های مومیایی در دمای حدود صفر درجه سانتگراد استفاده می کنند. کیسه خواب ها در جلوگیری از بادهای سرد بسیار بهتر از لحاف هستند. یک لحاف مطمئناً می‌تواند تا 0 درجه کار کند، اگر آن را با یک هود پایین (که به طور مؤثر از یک کلاه مومیایی و یقه پیش‌کش استفاده می‌کند) تقویت کنید تا سر، گردن و قسمت بالایی سینه‌تان را گرم نگه دارید. در زیر صفر، می‌توانید لحاف‌ها را روی هم قرار دهید، اما ما به شدت توصیه می‌کنیم این استراتژی را قبل از امتحان کردن در جایی که اهمیت دارد، در خانه آزمایش کنید.

بهترین عایق برای کیسه خواب زمستانی کدام است؟

اگر به کوهنوردی زمستانی علاقه دارید، بهترین انتخاب شما این است که یک کیسه خواب پر با بالاترین قدرت پر کردن را تهیه کنید، زیرا وزن آن سبک‌تر و فشرده‌تر از کیسه خواب زمستانی عایق است. کیسه خواب های پر شده با عایق مصنوعی وقتی وزن بوت های عایق، کوله‌پشتی با ظرفیت بالا، چادر چهارفصل، پد(های خواب زمستانی)، اجاق گاز مایع، سوخت، کفش‌های برفی، کرامپون و غیره را اضافه کنید، وسایل کوهنوردی زمستانی شما را بسیار سنگین می کند. واقعاً برای صرفه جویی در وزن و فضای بسته بندی تا جایی که می توانید با استفاده از سبک ترین و کوچکترین کیسه خواب زمستانی که شما را گرم نگه می دارد، حتی در صورت هزینه بالاتر سفر کنید.

کدام کیسه خواب بهتر است، ضد آب یا معمولی؟

 اصطلاح ضد آب در واقع ضد آب نیست، اما مقاوم در برابر آب است. اگر آن را در آب فرو کنید، عایق نمی شود، اگرچه سریعتر از کیسه خواب زمستانه معمولی خشک می شود. بنابراین، اگر قصد دارید در غارهای برفی بخوابید یا در فضای باز در یک کیسه بیوی بخوابید، احتمالاً کیسه خواب ضدآب گزینه بهتری است زیرا اگر پوسته پارچه ای کیف شما خیس شود، پرز سریعتر خشک می شود. اگر در یک چادر دنج با کف ضد آب می خوابید، احتمالاً چندان اهمیتی ندارد، به جز اگر در یک سفر چند روزه هستید که در آن انباشته شدن عرق از عایق شما عبور می کند و از پوسته تنفسی شما خارج می شود.

منظور از down fill-power چیست؟

داون از رشته های کرکی تشکیل شده است که بسیار شبیه موهای انسان است. یک اونس با کیفیت متوسط ​​حاوی حدود 2 میلیون از این رشته ها است که برای حفظ هوای گرم در داخل و هوای سرد خارج می باشد. این لایه بسیار فنری است، بنابراین می توانید با فشرده کردن آن را فشرده کنید، اما تقریباً بلافاصله به شکل خود باز می گردد. توان پر کردن قدرت پر غاز، که توانایی آن در به دام انداختن هوا است را اندازه گیری می کند. برای اندازه گیری قدرت پر شدن، یک اونس از پر را در یک استوانه شیشه ای کوچک فشرده می کنند. هنگامی که وزنه برداشته می شود، می توان توانایی پر را برای برگشت فنری اندازه گیری کرد. پر با قدرت پر کردن بالاتر در برابر فشرده سازی انعطاف پذیرتر و بهتر است و می تواند هوای بیشتری را به دام بیندازد. علاوه بر اینکه گرمتر است،

آیا تفاوت گرمایی بین غاز و اردک وجود دارد؟

خیر. قدرت پر کردن در حیوانات و گونه‌های مختلف به یک شکل اندازه‌گیری می‌شود. به عبارت دیگر 750 fill power goose عایق همان سطح 750 fill power اردک را فراهم می کند.

آیا تفاوتی بین فیمت کیسه خواب زمستانه مختلف وجود دارد؟

بله. هرچه قدرت پر کردن کیسه خواب زمستانه بیشتر باشد، گرانتر خواهد بود. قیمت‌ها در سال‌های اخیر کاهش یافته است، اما از آنجایی که در سراسر جهان مازاد کاهش وجود دارد، قدرت پر کردن بالاتر گران‌ترین باقی می‌ماند.

بهترین قدرت پرکن برای کیسه خواب چیست؟

سبک‌ترین و فشرده‌ترین کیسه‌خواب‌های زمستانی با 800، 850، 900 یا 950 عایق‌بندی می‌شوند. یک کیسه شارژی 950 در بالاترین سطح قرار دارد.

درجه بندی دمای کیسه خواب زمستانه چقدر قابل اعتماد است؟

در حالی که رتبه‌بندی کیسه‌خواب‌های هوای گرم در سال‌های اخیر با اتخاذ استانداردهای درجه‌بندی دمای بین‌المللی و آزمایش‌های شخص ثالث بسیار عینی‌تر شده است، در مورد درجه‌بندی دمای کیسه‌خواب زمستانی نمی‌توان با اطمینان حرف زد. در حالی که رتبه بندی دمای EN و ISO منتشر شده برای کیسه خواب های هوای گرم با درجه بندی 10 درجه و بالاتر ثابت شده است که قابل اعتماد هستند، مطالعات نشان داده اند که از نظر آماری روش قابل اعتمادی برای رتبه بندی دمای کیسه خواب هایی با درجه بندی کمتر از 10 درجه از جمله همه کیسه خواب های زمستانی نیست. درعوض، تولیدکنندگان کیسه‌خواب‌های خود را با خوابیدن افراد در اتاق‌های سرد، عمدتاً در فریزرهای همراه، رتبه‌بندی می‌کنند تا ببینند آیا در تنظیمات دمایی مختلف گرم می‌مانند یا خیر. این بسته به اینکه چه کسی آزمایش را انجام می دهد، فرد مورد نظر مرد باشد یا زن، وزن بدنش چقدر است، کیسه خواب چقدر مناسب است، گرمای لباس زیر بلندی که می پوشند، چه کسی آزمایش را انجام می دهد، کلاه بر سر دارند یا نه، از چه پد خوابی استفاده می کنند، آخرین بار کی  غدا خورده اند و غیره می تواند نتایج متفاوتی ایجاد کند. پس به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ بهترین انتخاب این است که یک مدل کیسه خواب زمستانی بخرید که مدتی است در بازار وجود داشته است و افرادی وفادار دارند که صحت رتبه بندی دمای آن را تأیید می کنند.

آیا می توانید به جای کیسه خواب زمستانه 20- درجه از کیسه خواب صفر درجه استفاده کنید؟

انواع ترفندها برای افزایش دامنه کیسه خواب 0 درجه برای هوای سردتر وجود دارد، به خصوص اگر وزن یا حجیم بودن یک نگرانی بزرگ باشد:

  • با پوشیدن لباس های عایق در داخل کیسه خواب به منظور افزایش درجه حرارت موثر آن
  • خوابیدن با بطری آب گرم
  • خوابیدن با دست گرمکن شیمیایی
  • با استفاده از آستر کیسه خواب
  • تمام لباس های یدکی خود را داخل آن قرار دهید تا بدن مجبور شود فضای باز کمتری را گرم کند
  • قبل از رفتن به رختخواب یک شام سنگین با مقدار زیادی چربی و پروتئین بخورید
  • و غیره…

بهتر است قبل از اینکه بخواهید در شرایط بقای بیابان روی آنها حساب کنید، آنها را در حیاط خلوت یا در فاصله چند قدمی ماشین خود آزمایش کنید. اگر در یک سفر بزرگ هستید و راهنمای شما به یک کیسه -20 درجه یا -40 درجه برای هوای سرد پایدار نیاز دارد، باید در مورد استفاده از کیسه خواب زمستانی با درجه حرارت گرمتر با آنها مشورت کنید. بسیاری از راهنماها کیسه خواب های هوای سرد را اجاره می کنند که می تواند در هزینه خرید یک بار مصرف آن صرفه جویی کند. گزینه دیگر لغو سفرهایی است که می دانید هوا برای کیسه خواب شما خیلی سرد است. به طور معمول سفرهایی را که پیش‌بینی آب‌وهوا در آن دمای شبانه ۲۰- را  تجربه می کنید، واقعاً لذت‌بخش نیست که بیرون بنشینید و آب آشامیدنی را در چنین هوای آب کنید و هوا برای لذت بردن از بیرون خیلی سرد است.

آیا زنان نسبت به مردان به کیسه خواب زمستانی گرم تری نیاز دارند؟

خانم‌ها نسبت به آقایان سردتر می‌خوابند، بنابراین توصیه می‌شود هنگام خرید کیسه خواب مردانه یا یونسکس، یک کیسه خواب 10 درجه گرم‌تر تهیه کنند. به عنوان مثال، خانم ها باید یک کیسه خواب زمستانی -10 درجه بخرند تا به اندازه یک مرد در کیسه خواب زمستانی صفر درجه گرم بمانند. با این حال، اگر کیسه خواب زمستانی برای یک خانم بخرید، اینطور نیست. کیسه خواب 0 درجه زنانه زمستانی باید شما را به اندازه کیسه خواب 0 درجه مردانه گرم نگه دارد.

کیسه خواب مردانه و زنانه چه تفاوتی با هم دارند؟

کیسه خواب های زنانه اغلب از نظر طول کوتاه تر، در شانه ها باریک تر و در باسن پهن تر هستند. همچنین ممکن است عایق اضافی روی قفسه سینه و در قسمت پا داشته باشند، زیرا زنان برای گرم نگه داشتن سر، دست ها و پاهای خود مشکل دارند.

کیسه خواب را چگونه اندازه می گیرند؟

خوابیدن در کیسه خواب زمستانه با خوابیدن در کیسه خواب سه فصل یا تابستان متفاوت است زیرا باید با برخی از وسایل خود بخوابید که در طول شب یخ ​​زده است (بوت ، بطری آب، وسایل الکترونیکی) یا اینکه باید لباس های عایق اضافی بپوشید. برای اندازه گیری، افراد معمولاً کیسه خوابی با سایز بلندتر یا کیسه خوابی که دور شانه وسیع تری دارد، تهیه می کنند. دور شانه دور کیسه خواب را در ارتفاع شانه اندازه گیری می کند. هنگام خرید کیسه خواب زمستانی، می‌خواهید با تهیه کیسه‌ خواب خیلی سفت، فضای آزاد اضافی را که بدنتان باید گرم کند، به حداقل برسانید. به عنوان مثال، یک مرد با قد 5 اینچ 10 اینچ ممکن است به جای کیسه خواب 6 اینچی، یک کیسه بلند 6 اینچی تهیه کند تا مقداری از وسایل خود را در قسمت پای کیسه خواب ذخیره کند. از طرف دیگر، می‌توانید کیسه خواب با شانه‌ها یا اندازه‌های سینه پهن‌تر تهیه کنید تا بتوانید وسایل اضافی خود را در شب بغل کنید تا آن را گرم نگه دارید یا آن را پشت سر خود قرار دهید (اگر به پهلو می‌خوابید.)

مزایا و معایب کیسه خواب های دارای پوسته بیرونی قابل تنفس ضدآب مانند گورتکس چیست؟

ایده پوشاندن کیسه خواب با پارچه ضدآب/قابل تنفس بسیار جذاب است زیرا به این معنی است که برای خوابیدن در پناهگاه برفی نیازی به حمل کیسه بیوی ندارید یا نگران ایجاد تراکم داخلی در قسمت بیرونی کیسه خواب خود نباشید. وقتی شب ها دیوارهای چادر خود را لمس می کنید، تجربه نشان داده است که پوشاندن قسمت بیرونی کیسه خواب با یک پوسته تنفسی ضدآب نسبت به کیسه خواب با پارچه پوسته بسیار سبک تر، عرق بیشتری را در داخل عایق کیسه خواب به دام می اندازد. برخلاف آنچه شما انتظار دارید، پارچه های ضد آب/ تنفس در واقع بسیار کمتر از بسیاری از پارچه های پوسته ای غیرضدآب که امروزه در نمای بیرونی کیسه خواب ها استفاده می شوند، تنفس می کنند. می‌توانید با اسپری کردن روکش DWR در قسمت بیرونی این پارچه‌های سبک‌تر و قابل تنفس‌تر، از همین مزیت ضدآب بودن بهره‌مند شوید، که قطرات آبی را که به بیرون کیسه می‌ریزد دفع می‌کند و باعث می‌شود که دانه‌ها و غلت‌خوردن آن‌ها درست مانند ژاکت بارانی باشد. علاوه بر این، اکثر تولید کنندگان کیسه خواب، تمام درزهای کیسه های خود را با چسب یا درز نمی چسبانند، که واقعا برای ضد آب بودن واقعی لازم است. به همه سوراخ‌های سوزن ریز در گیج کردن یک کیسه پر فکر کنید. چسباندن یا درز زدن همه آنها بسیار پرهزینه خواهد بود. در مقابل، بیشتر کیسه‌های بیوی ساخته شده با پارچه‌های ضد آب/ تنفس دارای درزهای نواری هستند یا می‌توان آنها را به راحتی با درز مهر و موم کرد در حالی که واقعا نمی توانید همین کار را با کیسه خواب انجام دهید.

بهترین پارچه خارجی برای کیسه خواب زمستانه چیست؟

شما یک پارچه پوسته خارجی می خواهید که به اندازه کافی سخت باشد تا بادوام باشد و قابلیت تنفس خوبی داشته باشد، با بافت به اندازه کافی سفت و روکش DWR که باعث می شود آب از سطح آن غلت بزند. پرتکس شیلد و نایلون تقویم شده میکروفیبر نمونه های خوبی از پارچه هایی با این خواص هستند.

هود کیسه خواب  چگونه باید جا بیفتد؟

این یکی از اولویت‌های شخصی است، اما شما می‌خواهید یک هودی بدون هیچ شکاف هوایی که گرما را بیرون می‌دهد، دور سرتان قرار بگیرد. تنظیم آن باید آسان است و در صورت غلتیدن به پهلو با شما حرکت کند و هنگام بازدم در شب از طریق دهان با بخار آب اشباع نشود. بهترین راه برای تعیین تناسب هود این است که داخل کیسه خواب رفته و آن را امتحان کنید. مهم است که یک هودی تهیه کنید که بتوانید 12 ساعت یا بیشتر را در آن راحت بگذرانید زیرا شب های زمستان بسیار طولانی است.

هود کیسه خواب زمستانه

یک پد خواب با ارزش R بالا چقدر مهم است؟

کیسه خواب زمستانی بدون پد خواب با ارزش R مانند گوسفند بدون پشم است. بدون آن، گرمای بدن شما به زمین سرد مکیده می شود. ما توصیه می‌کنیم از زیراندازها با R-value 5 یا بهتر استفاده کنید. R-value ها افزودنی هستند، بنابراین می توانید از دو پد خواب نیز استفاده کنید که یکی روی دیگری چیده شده است تا به R-value ترکیبی بالاتری برسید.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت