آموزش چیدمان کوله پشتی کوهنوردی مثل حرفه ای ها

بازدید: 3,012 بازدید
چیدمان کوله پشتی کوهنوردی

کوله‌پشتی‌ کوهنوردی از دهه 70 تا امروز راه طولانی را طی کرده‌اند. امروزه، تعداد زیادی کوله با فناوری پیشرفته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا وسایل بیشتری را برای مسافت های طولانی‌تر و دورتر بتوانید با خود ببرید پس عامل کلیدی که در ابتدا لازم است به آن بپردازیم انتخاب کوله پشتی مناسب و سپس چیدمان کوله پشتی کوهنوردی است : سپس توجه به حجم و تناسب آن . اگر از قبل کوله‌پشتی دارید که از آن راضی هستید، از این مرحله می توانید صرف نظر کنید. اما اگر برای انتخاب کوله پشتی مناسب برای ماجراجویی به کمک کمی نیاز دارید، حتما مقاله بهترین کوله پشتی های کوهنوردی در سایت ما را مطالعه کنید.

چیدمان کوله پشتی کوهنوردی

اگر برای تعطیلات ساحلی یا یک دورهمی خانوادگی در تعطیلات به بیرون می روید، هیچ اشکالی ندارد که وسایل خود را در یک کیف بیندازید و با خود ببرید. اما رسیدن به مسیر متفاوت است: شما کوله بار خود را برای ساعت ها، روزها یا حتی هفته ها حمل خواهید کرد، بنابراین حجم و نحوه چیدمان کوله پشتی کوهنوردی شما باید به اندازه کافی بزرگ و مناسب باشد تا تمام وسایل شما را در خود جای دهد، اما نه آنقدر بزرگ که وزن غیر ضروری را تحمل کنید. کوله‌پشتی بر حسب لیتر اندازه‌گیری می‌شوند و برای سفرهای شبانه روزی به چیزی در حدود 40 تا 70 لیتری نیاز دارید. حجم مناسب برای شما به سبک غذایی شما بستگی دارد و به انواع سفرهایی که ترجیح می دهید. آیا هر بار فقط یک شب بیرون می روید؟ یا به سفرهای یک هفته ای می روید که در آن مقدار زیادی غذا با خود حمل می کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، به فضای بیشتری نیاز دارید.

برای یک طبیعت گرد متوسط، 45-65 لیتر برای اکثر سفرها ایده آل است. وزن این کوله ها بین 450 گرم تا 2.3 کیبوگرم است. این مورد به سلیقه شما در انتخاب کوله بستگی دارد. اینکه کوله مینیمال ( بدون بالشتک، جیب کمتر) را ترجیح می دهید یا بالعکس دبنال یه کوله پشتی شیک و با امکانات کامل هستید. اما به طور مثال بالشتک های پشت کوله خیلی مهم هستند چرا که از فشار دادن وسایل به پشت شما جلوگیری می کنند ولی انتخاب با خودتان است.

پس در انتخاب سایز آن به دلیل حفظ تعادل و راحتی باید توجه شود.چدیمان کوله پشتی کوهنوردی حرفه ای می‌تواند شما را  علاوه بر راحتی در حمل ایمن‌تر نیز نگه دارد: در مسیرهای پرخطر یاپرتگاه ها، یک کوله پشتی با بارگیری خوب به شما کمک می‌کند تعادل خود را حفظ کنید و از افتادن‌ و سقوط خود جلوگیری کنید. در اینجا، ما برخی از مهم ترین نکات برای چیدمان کوله پشتی کوهنورد را به شما آموزش می دهیم.

جیب های مختلف روی کوله پشتی برای چیست؟ 

در حالی که کوله‌پشتی‌ها بر اساس برند وشرکت تولید کننده یا طراحی ها باهم تفاوت دارند، اما اکثر کوله های مدرن چند ویژگی مشترک دارند که سازمان‌دهی تجهیزات شما را بهبود می‌بخشد. از کمک به توزیع موثر وزن گرفته تا در دسترس نگه داشتن وسایل ضروری، جیب های مخصوص می تواند کمک بزرگی برای استفاده حداکثری از فضای کوله پشتی شما باشد.

مغز کوله پشتی شما کدام قسمت است!!

هنگامی که در مسیر قرار گرفتید، «مغز یا brain » – بالاترین جیب زیپ‌دار که بالای اکثر کوله ها قرار دارد و مرکز حرکت شماست. این قسمت برای قراردادن اقلام فشرده و پرمصرف مانند تنقلات، قطب نما و هدلامپ عالی است. پس بهتر است از آن به درستی استفاده کنید.

جیب مخصوص حمل کاور ضد آب کوله کوهنوردی

چه چیزی بدتر از این که یک محافظ باران خیس را درکنار بقیه وسایل های خشک خود قرار دهید و برای پیدا کردن آن در یک باران دچار مشکل شوید. با استفاده از قسمت جلویی کوله پشتی،این دو مشکل آزاردهنده مسیر را حل کنید. این کیسه جلویی کشدار که به عنوان کیسه کانگورو نیز شناخته می شود به شما امکان دسترسی فوری به هر آنچه را که در آن قرار می دهید مانند دستمال توالت، ضدعفونی کننده دست و کیسه های بسته بندی شده می دهد. برخی از کوله ها ممکن است آن را با یک جیب زیپ دار جایگزین کنند. در هر صورت باید آن را به عنوان جیب لباس های خیس و بارانی خود تعیین کنید. از استفاده از کیسه جلویی برای وسایل سنگین خودداری کنید، زیرا ممکن است بر مرکز ثقل شما تأثیر بگذارد و در حرکت تان مشکل ایجاد کند.

جیب کیف کمری کوله پشتی

جیب کمری کوله پشتی کوهنوردی یک گوشه کوچک دیگر برای اقلام پر کاربرد مانند یک چاقوی جیبی کوچک یا تلفن یا دوربین، تنقلات و بالم لب(ضد خشکی لب) است و مورد بسیار جذاب در مورد این جیب این است که برای دسترسی به آن نیازی به در آوردن کوله خود ندارید.

جیب حمل بطری آب

احتمالا واضح ترین محفظه های کوله پشتی شما، جیب های بطری آب به سمت پایه هر طرف است. بطری آب خود را برای نوشیدن سریع در این قسمت می توانید قرار دهید. برخی از بسته‌ها دارای حلقه‌ها و حلقه‌های الاستیک هستند تا به مدیریت تجهیزات اضافی کمک کنند. برخی به طور خاص برای نگه داشتن وسایلی مانند باتوم کوهنوردی در زمانی که نمی خواهید از آنها استفاده کنید، طراحی شده اند. دیگران برای خلاقیت در کنار شما هستند. سعی کنید چیزهای اضافی زیادی روی بسته شما آویزان نباشد زیرا وسایل آویزان می توانند به شاخه های درخت گیر کنند و به طور کلی احساس (و صدا) آزاردهنده داشته باشند .

چیدمان کوله پشتی کوهنوردی به کمک جیب ها
چیدمان کوله پشتی کوهنوردی به کمک جیب ها

دلیل وجود بندهای فراوان بر روی کوله پشتی

یکی از مهم ترین ابزار ها در چیدمان کوله پشتی کوهنوردی استفاده درست از بند های آن است. بند های کوله پشتی شما به فشرده سازی بدن به داخل کمک می کند، مرکز ثقل محکمی را ایجاد می کند و توانایی شما را برای پیاده روی بدون مشکل بهبود می بخشد. قبل از رفتن به مسیر مطمئن شوید که همه این بندها و تسمه ها سفت شده اند. همیشه ابتدا کمربند ران خود را تنظیم کنید باید و توجه کنید که باید به‌ خوبی بالای استخوان‌های لگن شما قرار گیرد. ۸۰ درصد وزن کوله باید روی باسن شما قرار گیرد. با گرفتن تسمه ها زیر بغل و کشیدن به سمت پایین ، بند های شانه را سفت کنید. تسمه های شانه باید در مقابل بدن شما احساس راحتی داشته باشند، پس بیش از حد سفت نکنید، در غیر این صورت وزن زیادی را از باسن خود به شانه های خود منتقل می کنید و باعث منتقل شدن فشار به شانه ها و آسیب به آن ها می شود. تسمه های باربر را که از بالای کوله تا تسمه های شانه کشیده می شوند، تنظیم کنید. آنها باید در زاویه 45 درجه قرار بگیرند. بند سینه باید حدود یک اینچ زیر استخوان ترقوه شما قرار گیرد پس به درستی ان را تنظیم کنید به طوری که نه سفت‌ سفت باشد که تنفس را محدود کند و خیلی شل باشد.

در حالت ایده آل، می توانید چند کوله مختلف با وزن متفاوت را امتحان کنید. حتماً هر نقطه‌ای را که به‌طور مرتب روی بدنتان ساییده می‌شود، یادداشت کنید. ممکن است به مرور زمان به نقاط گرم و بی تهویه در حین حرکت تبدیل شوند. بسیاری از کوله‌پشتی‌ها دارای زیپ‌های نیمه مخفی هستند که حرکت در کوله‌پشتی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. این شامل زیپ های جانبی و زیپ های پایین برای دسترسی به وسایل ریز می شود. برخی از کوله ها دارای یک محفظه کیسه خواب در پایین هستند که با یک درب برای محافظت از کیف شما در برابر لباس‌های کثیف، غذا و وسایل خیس کامل شده است. در صورت کمبود فضا، زیپ آن را باز کنید.

کوله پشتی خود را بیش از حد سنگین نکنید!!

مراقب باشید: کوله‌پشتی شما و همه چیزهای داخل آن، وقتی در مسیر قرار می‌گیرید، تبدیل به اضافه باری برای شما می‌شوند و آنجا متوجه خواهید شد. به یاد داشته باشید که بار هر چه کمتر بهتر است. همه چیزهایی را که می خواهید در پیاده روی خود ببرید، از کیسه خواب، لباس، غذا و چادر که کاملاً به آن نیاز دارید تا کتاب و ژاکت اضافی را در این آموزش چیدمان کوله پشتی کوهنوردی به شما آموزش می دهیم. اقلام غیر ضروری را داخل کوله پشتی قرار ندهید. “ضروری” به معنای ضروری است: با برداشتن وسایل لوکس کوله پشتی خد را پر و سنگین نکنید. اگر بعد از بسته‌بندی هنوز فضای زیادی در کوله تان وجود دارد، می توانید چند تا وسیله ی کوچک اضافی را در آن قرار دهید. اما اگر کوله شما هنوز بیش از حد باز و جادار است، تا زمانی که همه چیز های لازم را مرور نکرده اید و در آن قرار نداده اید، وسایل تجملاتی  و اضافی را کنار بگذارید.

آموزش چیدمان کوله پشتی به صورت حرفه ای

در هنگام چیدمان کوله پشتی کوهنوردی فصل و مکان سفر شما دو عنصر مهم در تعیین وسایلی هستند که باید همراه داشته باشید. اگر در اوج تابستان به مکانی می روید که می دانید دمای آن کمتر از 10 درجه سانتی گراد یا بیشتر نمی شود، می توانید یک کیسه خواب یا لحاف بسیار سبک و لباس خنک تر بردارید. اما اگر سفر شما در فصل سرد سال است یا به ارتفاعاتی می‌روید که آب و هوا کمتر قابل پیش‌بینی است، به وسایلی نیاز دارید که در برابر عوامل مترقبه مقاوم باشد و شما را گرم و خشک نگه دارد.

به طور کلی، طول سفر شما تنها بر میزان غذای مورد نیاز برای حمل تأثیر می گذارد. اگر برای یک هفته یا بیشتر به بیرون می روید، ممکن است مجبور شوید کوله بزرگتری را انتخاب کنید تا مقدار غذای مورد نیازتان را در خود جای دهد. اکثر منابع توصیه می کنند برای یک سفر متوسط ​​کوله پشتی 1 کیلوگرم غذا برای هر نفر در روز بسته بندی کنید. مطمئن شوید که گزینه های پر کالری را برای تامین سوخت بدن خود انتخاب کرده اید. سفر با یک گروه می‌تواند بسته‌بندی را آسان‌تر کند، زیرا می‌توانید بار را به اشتراک بگذارید. با فرض اینکه شما یک اجاق گاز، چادر و/یا تصفیه آب مشترک دارید، این اقلام را می توان بین کوهنوردان تقسیم کرد تا کوله های همه را سبک کرد. با این حال، مطمئن شوید که در کنار هم می‌مانید یا اینکه همه گزینه‌های تصفیه آب پشتیبان مانند قرص‌ها را همه همراه خود داشته باشید تا در صورتی که کسی گم شود و نیاز به تصفیه آب خود داشت بتواند استفاده کند.

چیدمان وسایل در کوله پشتی در کل بیشتر شبیه به یک هنر است تا یک علم. با این اوصاف با پیروی از چند اصل راهنما، 90 درصد راه را درست می روید. دو C را به خاطر بسپارید: Comfort and Convenience(راحتی وآسایش). وسایل شما باید به راحتی بسته بندی شوند تا با مرکز ثقل شما تداخل نداشته باشند. باید به راحتی بسته بندی شود تا بتوانید بدون خالی کردن همه چیز به وسایل مورد نیاز خود برسید.

چگونه کوله پشتی خود را راحت ببندم؟

اساساً، شما باید سنگین‌ترین اقلام را در نزدیکی کمرتان قرار دهید تا مرکز ثقل پایداری داشته باشید، و هر وسیله ای را که در هنگام پیاده‌روی فعال نیاز دارید به راحتی در دسترس باشد. غذا، آب و وسایل آشپزی باید در نزدیکی یا بین تیغه‌های شانه‌های شما قرار گیرند، جایی که چرخانده نشوند و شما را از حرکت  راحت در مسیر خارج نکنند. آنها را با وسایلی که چگالی کمتری دارند مانند لباس در جای خود محکم نگه دارید.

چیدمان کوله پشتی کوهنوردی برای راحتی در مسیر

با در نظر گرفتن دفعات استفاده از وسایل، باید آن وسیله ها را در دسترس قرار بدهید. تا زمانی که کمپ نسازید به کیسه خواب خود نیاز نخواهید داشت. پس آن را در قسمت پایینی بسته بندی کنید که از دم دست بودن آن راحت شویم. با این حال، ممکن است بخواهید در یک تعطیلات بعد از ظهر سرد، کاپشن خود را بپوشید. اقلام پرمصرف مانند آن را در بالای کیف خود یا نزدیک آن قسمت قرار دهید.

تقسیم بندی کوله پشتی

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، چهار ناحیه وزن داخلی وجود دارد که به ترتیب نحوه بسته بندی آنها فهرست شده است:

  • اقلام پایین – میان وزن
  • وسط پشت – سنگین ترین اقلام
  • جلو – سبک ترین اقلام
  • بالا – موارد سبک تری که ممکن است نیاز به دسترسی سریع به آنها داشته باشید

منطقه 1 چیدمان کوله پشتی کوهنوردی : پایین(BOTTOM)

پایین کوله شما محلی برای پر کردن اقلام متوسط ​​وزن شماست. اگر کوله ی شما محل مخصوص قرارگیری کیسه خواب ندارد باید با کیسه خواب خود شروع کنید، که اساساً پایه ای را برای قرار دادن بقیه وسایل شما در داخل کوله تشکیل می دهد. اکثر مردم کیسه خواب خود را در کیسه های ضد آب بسته بندی می کنند، اما برخی ترجیح می دهند به سادگی یک کیسه خواب شل را در پایین بسته قرار دهند تا فضا پر شود. از لباس ها و بالش های کمپ خود (اگر حمل می کنید) برای پر کردن هر فضای باز استفاده کنید.

منطقه 2: پشت میانی (MIDDLE BACK)

پشت در قسمت وسط کوله شما، نزدیک ترین ناحیه به مرکز پشت شما، جایی است که سنگین ترین وسایل شما باید در آن قرار گیرند. این مرکز ثقل کوله شما خواهد بود، که به ثابت نگه داشتن آن در مقابل بدن شما در حین راه رفتن در مقابل چرخاندن و خارج کردن تعادل شما کمک می کند. صحیح ترین چیدمان کوله پشتی کوهنوردی که باید در این بخش قرار دهید شامل بدنه چادر (و تیرک ها در صورت مناسب بودن)، ظروف پخت و پز، اجاق گاز، سوخت و غذایی است که به آن نیاز ندارید.

منطقه 3: جلو (MIDDLE FRONT)

از آنجایی که این ناحیه دورترین قسمت از بدن شما است، سبک ترین وسیله شما باید در آن قرار بگیرد. لباس های سبک، یک حوله کمپینگ و لوازم بهداشتی کوچک همگی می توانند فضای اضافی اطراف وسایل سنگین پشت شما را پر کنند. همچنین می‌توانید از لباس‌ها برای عایق‌سازی اطراف وسایل سخت یا دنده‌هایی که ممکن است در اطراف جابجا شوند، استفاده کنید.

منطقه 4: بالا(LID)

قسمت بالای کوله شما شامل قسمت داخلی بسته اصلی و درب است که به عنوان مغز بسته نیز شناخته می شود. همه چیز در این منطقه باید وزن سبک تری داشته باشد تا بسته شما سنگین نباشد. همچنین باید مواردی باشند که نیاز دارید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید، مانند کمک های اولیه، فیلتر آب (اگر بزرگتر است، در غیر این صورت آن را در جیب بیرونی نگه دارید)، تنقلات، قطب نما، کرم ضد آفتاب، کت بارانی و غیره. هر بار که به چیزی نیاز دارید، مجبور نیستید کل کیف خود را باز کنید.

نکته حرفه ای: اگر کالای بزرگ و سبکی مانند پد خواب فوم دارید که به راحتی در بسته شما قرار نمی گیرد، می توانید از فضای بین درب و بدنه بسته برای لول کردن آن در جای خود استفاده کنید. به سادگی تسمه هایی را که درب را به بسته متصل می کند باز کنید، پد را بین آن دو گذاشته و تسمه ها را سفت کنید تا محکم شود. اگر یک چادر فوق سبک دارید، این مکان مناسبی برای آن است، اما برای حفظ مرکز ثقل مناسب، آن را با چادرهایی که بیش از 24 اونس وزن دارند، امتحان نکنید.

آیا باید با کیسه های فشاری بسته بندی کنم؟

چیدمان کوله پشتی کوهنوردی هوشمندانه همیشه برای نگه داشتن وسایل شما در جایی که باید باشد کافی نیست: گاهی اوقات شما نیاز به کمک های دیگر مثل پوشش های متراکم ساز نیز دارید. در چنین شرایطی، کیسه های فشرده سازی یک افزونه عالی هستند:

  • هوای اضافی را از بار شما خارج می کنند.
  • فضای بیشتر ی به کوله ی شما میدهند.
  • به شما کمک می کنند تا وسایل خود را بر اساس نوع آنها سازماندهی کنید.
  • بسیاری از آنها ضد آب هستند، بنابراین در پایان روز نگران لباس های خیس خود نخواهید شد.
  • کیسه های فشاری دارای معایبی هم هستند. با فشار دادن وسایل خود درون یک بسته ی فشرده سازی ممکن است خارج کردن آن از بسته کمی برایتان دشواری به بار بیاورد.
  • یک قانون : هرگز کیسه خواب خود را در حالت فشرده قرار ندهید. فشرده‌سازی طولانی‌مدت می تواند سبب شود که توانایی کیسه در عایق‌سازی شما از سرما تأثیر بگذارد.

چگونه کوله پشتی خود را برای باران آماده کنم؟ 

ممکن است یک طوفان یا باران شما را غافلگیر کرده باشد و خیس، سرد و لرزان شوید. کوله پشتی خود را با در نظر گرفتن آب و هوای بد ببندید. شما در اینجا چندین گزینه دارید:

  • کاور باران کوله پشتی : یک پوشش باران برای کوله پشتی به عنوان اولین خط دفاعی در برابر قطرات باران است. این لایه ارزان قیمت مانع از مرطوب شدن قسمت بیرونی کوله شما می شود و در نتیجه از تمام وسایل شما محافظت می کند. برای دسترسی آسان آن را در کیسه ی کانگورو یا جیب جلویی خود قرار دهید.
  • کیسه های فشاری : اگر باران واقعاً شدید باشد، کیسه های فشرده سازی به ویژه آنهایی که به عنوان ضد آب شناخته می شوند از وسایل حساس شما در داخل کوله محافظت می کنند.
  • کیسه های نایلونی (زباله) :کیسه های پلاستیکی یک گزینه ارزان و ساده برای جلوگیری از مشکلات رطوبت و خیس شدن هستند. قبل از بسته‌بندی لباس‌ها و سایر وسایل آنها را در کیسه‌ی زباله قرار دهید، سپس تا آنجا که می‌توانید هوا را  از آن خارج کرده و کیسه را با گره‌ای شل ببندید. (اگر کوله پشتی شما دارای یک محفظه کیسه خواب مجزا است، می توانید از یک کیسه کوچکتر برای پوشاندن آن نیز استفاده کنید.

چک لیست تجهیزات جهت چیدمان کوله پشتی کوهنوردی

  • کیسه‌های ضد بو  :این نوع کیسه ها گزینه خوبی برای نگه‌داشتن تمام مواد غذایی و  خمیر دندان هستند. حتی اگر در کشوری خرس نباشید، جوندگان کوچک می‌توانند وسایل شما را بجوند و اگر بوی آن‌ها را حس کنند، تنقلات خوش طعم شما را دریافت کنند.
  • قوطی خرس(BEAR CANS) : در مورد خرس‌ها، برخی از پارک‌های ملی و دولتی، جنگل‌ها و مناطق بیابانی از هر کسی که یک شب می‌ماند می‌خواهد محافظ غذای ضد خرس داشته باشد. این کار به همان اندازه از خرس‌ها محافظت می‌کند که از کوله‌پشتی‌ها محافظت می‌کند. همیشه با محیط بانان محلی مشورت کنید تا مطمئن شوید که الزامات منطقه ای را که بازدید می کنید رعایت می کنید. مشکل قوطی های بزرگ و سخت خرس این است که بسته بندی آنها سخت است. به طور کلی، بهترین راه این است که آنها را به صورت عمودی در بالای کیسه خواب خود قرار دهید تا در قسمت وسط پشت شما جایی که سنگین ترین وسایل قرار می گیرند، بنشینند. مطمئن شوید که قوطی را پر کرده اید تا از تمام فضای موجود استفاده کنید. از وسایل نرم مانند لباس برای بسته بندی در جایی که قوطی به قاب پشتی برخورد می کند استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است در هنگام پیاده روی به طور ناراحت کننده ای به پشت شما فشار بیاورد. کیسه‌های ضد خرس سبک‌تر و راحت‌تر برای بسته‌بندی وجود دارند، اما در همه جا مجاز نیستند.
  • سرپناه: چادر، برزنت
  • ابزار : واحد GPS، قطب نما و نقشه کاغذی (فقط به هیچ چیز با باتری تکیه نکنید)
  • هیدراتاسیون: تصفیه آب، بطری های آب و/یا مخزن (مانند قرص)
  • آتش: فندک/کبریت، اجاق گاز و سوخت
  • غذا: حدود 2 تا 2.5 پوند در روز به اضافه مقداری جیره اضطراری
  • کیت کمک های اولیه: داروهای ضد درد/التهاب، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، نوار/باند، مراقبت از تاول، دافع حشرات و غیره.
  • هدلامپ و باتری های اضافی
  • محافظت در برابر آفتاب: کرم ضد آفتاب، بالم لب، عینک آفتابی و کلاه
  • چاقوی جیبی
  • لباس اضافی / سیستم لایه بندی: ژاکت بارانی، ژاکت عایق، بالا و پایین لباس زیر بلند، جوراب و لباس زیر اضافی، کلاه گرم و دستکش

نحوه ی چیدمان کوله

سایر ملزومات کوله پشتی :

  • سیستم خواب: کیسه خواب یا لحاف، پد خواب
  • ظروف و وسایل آشپزی
  • پوشش باران و/یا پک لاینر ضد آب
  • باندانا
  • لوازم بهداشتی: مسواک، خمیر دندان، دستمال مرطوب، صابون زیست تخریب پذیر
  • کیت تعمیر
  • کیت حمام (ماله سبک، دستمال توالت، ضدعفونی کننده دست و کیسه های بسته بندی شده)
  • بالش کمپ
  • بسته باتری
  • کتاب / کتابخوان الکترونیکی
  • صندلی کمپ
  • دوربین

اقلام وابسته به مکان/فصل:

  • ژاکت پشمی
  • شلوار بارانی
  • شلوار عایق
  • پیراهن/شلوار بادی
  • صندل/کفش کمپ
  • بوت های عایق
  • آستر کیسه خواب
  • حوله شخصی
  • پیراهن پیاده روی: پشمی یا مصنوعی
  • کتانی برای پیاده روی: شلوار، شورت، دامن یا کت با قابلیت خشک شدن سریع
  • جوراب پیاده روی
  • بوت های پیاده روی یا دوندگان پیاده روی
  • لباس زیر
  • سوتین ورزشی
  • کلاه
  • عینک آفتابی
  • میله های کوه نوردی
  • گترهای تریل (اختیاری)
دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت