بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه در سال 2022

بازدید: 3,551 بازدید
بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه

شما برای پیاده‌روی‌های یک روزه کوتاه و صعود به قله گرفته تا ماجراجویی‌های کامل، نیاز به کوله ی مناسب دارید. اکثر مردم آب و غذا، یک زیرانداز و محافظ باران و چند مورد لوازم جانبی دیگر مانند جعبه کمک های اولیه یا چراغ قوه را با خود حمل می کنند. هر چه مدت طولانی تری در مسیر باشید، راحتی، ظرفیت و ویژگی های بیشتری وارد عمل می شوند. در زیر بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه سال 2022 را از مدل‌های ساده و ارزان برای پیاده‌روی‌های معمولی گرفته تا گزینه‌های راحت‌تر و دارای ویژگی‌ها برای گشت‌های طولانی‌تر بررسی کرده ایم.

1-بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه سال 2022 : کوله Osprey Talon 22

  • وزن: 870 گرم
  • ظرفیت: 11، 22، 26، 33، 36، 44 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا: یک کوله روزانه راحت، خوش ساخت و همه کاره.
  • معایب:نسبت به این مدل برای بارهای سنگین،( Osprey Stratos ) بالشتک و پشتیبانی بیشتری را ارائه می دهد.

کوله کوهنوردی Osprey Talon 22

اگر به دنبال یک کوله کوهنوردی روزانه هستید که بتواند همه وسای لتان را باخود حمل کنید آسپری مدل Talon بهترین گزینه شماست. این محصول در مدل 22 لیتر (و در نسخه های بزرگتر تا 44 لیتر برای کسانی که به ظرفیت بیشتری نیاز دارند) ساخته شده است. کوله پشتی آسپری تالون تعادل ایده آلی از راحتی و ویژگی ها ایجاد می کند. قابل توجه است که Talon دارای یک کمربند با بالشتک سبک است که راحت‌تر از بندهای ساده‌ای است که با مدل های ساده‌تر وجود دارد و به همراه با یک پنل پشتی مشبک با طراحی متفکرانه ارائه شده است. این مدل همچنین دارای سازماندهی عملکردی، کشش خوب، نقاط اتصال کافی از جمله برای میله های راهپیمایی، کلاه ایمنی و چراغ قوه و هدلامپ است و در دو اندازه برای تنظیم مناسب ساخته شده است. برای پیاده روی روزانه، سفر و استفاده روزمره،  بهترین کوله کوهنوردی یک روزه لیست ما Talon 22  است.

تالون بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه برند Osprey است هر چند کوله گران قیمت تر Stratos این برند، راحتی بیشتری را برای حمل و نقل ارائه می دهد ولی  قیمت بسیار بالاتری نیز دارد. اسپری تالون 22 دارای یک کمربند بزرگتر همراه با یک پشتی مشبک معلق برای پشتیبانی و تهویه عالی است (بیشتر شبیه یک کوله پشتی است تا یک کوله روزانه). از طرف دیگر، تالون با وزن کمتر از 1 کیلوگرم سبک‌تر است، اما پنل پشتی نازک‌تر آن باعث می شود که گاهی اوقات می‌توانید محتویات کیف خود را روی پشت خود احساس کنید. در پایان، Stratos برای بارهای سنگین و روزهای طولانی در مسیر برتری دارد، اما تالون سبک‌تر، ارزان‌تر و بیش از اندازه کافی برای اکثر افراد و استفاده‌ها است.

2- بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه از نظر قیمت : REI Co-op Flash 22

  • وزن: 400 گرم
  • ظرفیت: 18، 22 لیتر
  • کمربند هیپ : دارد
  • مزایا : سبک، خوش ساخت و ارزان.
  • معایب : برای جابجایی بار ساخته شده است.

کوله پشتی کوهنوردی پیاده روی

مجموعه کوله‌های روزانه Flash شرکت REI Co-op سال‌هاست که در میان کوهنوردان، مسافران و افرادی که بودجه کمی دارند،هدف اصلی بوده است و با به روز رسانی اخیر، رقابتی تر از همیشه است. سادگی در اینجا برنده است: فلش 22 از نظر طراحی بدون قاب است، به این معنی که استحکام سایر کوله‌های روز را ندارد، اما فقط 400 گرم وزن دارد. کمربند دور هیپ یا تسمه‌های شانه‌ای نرم ندارد، اما شبکه‌های بالشتکی در امتداد پشت و شانه‌ها برای راحتی شما هنگام حمل بارهای سبک‌تر به خوبی عمل می‌کند. شاید مهمتر از همه، قیمت Flash  زیر 2 میلیون تومان است(البته با دلار 30 تومن!! ) است، در کل به خوبی ساخته شده است و ظرفیت کافی برای گردش تمام روز در مسیر را دارد (به شرطی که بسته های نسبتاً سبکی داشته باشید).

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، Flash 22 اخیرا با تغییرات قابل توجهی به روز شده است. 30 گرم بیشتر از نسخه قبلی خود، آخرین بسته از ساختار نایلونی و پلی استر در سراسر آن استفاده می کند (مدل قبلی فقط نایلون با جیب های مشبک برای بطری آب بود) با مواد رنگ شده با محلول که به میزان قابل توجهی به آب کمتری در طول تولید نیاز دارند. درب بالایی نیز بهینه‌سازی شد و اکنون به جای یک سگک ، شامل دو سگک می‌شود، و بانجی Packmod را می‌توان برای راحت تر بودن بالا یا پایین برد و تنظیم کرد. اما برخی نقاط ضعف باقی می‌ماند: Flash 22 در راحتی و پشتیبانی کامل برای جابه‌جایی بار سنگین در مسافت‌های طولانی آنچنان برجسته عمل نمی کند، فلش 22 یک راه عالی برای سریع و سبک بودن با بودجه کم است.

3- بهترین کوله یک روزه برای بارهای سنگین :Osprey Stratos 36

  • وزن: 1400 گرم
  • ظرفیت: 24، 26، 34، 36، 50 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : بسیار راحت، پر از ویژگی‌های مناسب  و می‌تواند برای شب‌های کمپ های سبک کارایی زیادی داشته باشد.
  • معایب : به خاطر ظرفیتش سنگین است.

کوله پشتی Osprey Stratos 36

اگر راحتی را در اولویت قرار می دهید یا برای حمل بار سنگین برنامه ریزی می کنید، کوله Osprey Stratos 36 یکی از پر ویژگی ترین و بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه در این لیست است. فریم تمام فلزی و کمربند قابل توجه آن وزن را به راحتی پخش کرده و فشار به یک ناحیه نمی آورد. پنل مشبک بزرگ با تهویه عالی این کوله به خوبی با کمر شما مطابقت دارد. علاوه بر دو جیب کمربند کمری و دسترسی زیپ‌دار کناری به محفظه اصلی، یک محفظه کیسه خواب و پوشش باران اضافه این کوله را دوست داشتنی تر کرده است.

نکات منفی اصلی Stratos وزن و قیمت است. ساختار محکم ورن کوله را به بیش از 1.4 کیلوگرم می رساند (این وزن حتی از بسیاری از مدل های کوله پشتی بیشتر است)همچنین با توجه به قیمت 5.5 میلیون تومانی نسبتاً گران است. در پایان، کسانی که خواهان یک پک لوکس و ممتاز هستند از پشتیبانی و کیفیت ساخت Stratos راضی بوده اند، اما برای چیزی ساده تر و دارای قابلیت تاشو بودن از مدل تالون برند آسپری به همان اندازه رضایت دارند.

4-بهترین کوله پشتی از جهت دسترسی به هیدراتاسیون: sprey Skarab 30

  • وزن: 1300 کیلوگرم
  • ظرفیت: 18، 22، 30 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : ترکیبی عالی از ذخیره سازی، راحتی با یک سیستم هیدراتاسیون
  • معایب : جیب های کمربند کمری کوچک، فقط در یک اندازه فروخته می شود،

کوله پشتی کوهنوردی Osprey Skarab 30

اکثر کوله‌های روز مدرن دارای فضای ذخیره‌سازی اختصاصی برای مخزن آب هستند، اما کوله Osprey’s Skarab 30 (و Skimmer 28 زنانه) یک گزینه همه کاره کاربردی است. راحتی کوله آسپری مدل Skarab شما را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله محفظه اصلی جادار با دهانه بزرگ به سبک سطلی، سیستم تعلیق با بالشتک زیبا و چیدمان سازمانی مناسب از دیگر ویزگی های این محصول می باشد. به عنوان مرجع، مخزن 2.5 لیتری Hydraulics LT به تنهایی یک سرمایه گذاری 1.5 ملیون تومانی است که Skarab برای کسانی انجام داده که به این سیستم نیاز داشتند. به‌علاوه، این یکی دیگر از طراحی‌های باکیفیت از برند آسپری یکی از بهترین تولیدکنندگان کوله پشتی دنیا  است.

بهترین کوله یک روزه 2022 از نظر هیدراتاسیون در لیست ما Osprey Skarab 30 است، اما بدون جنبه ی منفی هم نیست. اول اینکه، جیب های کمربند به طور قابل توجهی کوچک هستند و نمی توانند گوشی آیفون با اندازه استاندارد را در خود جای دهند. دوم، Skarab و Skimmer زنانه فقط در یک سایز تنه ارائه می‌شوند، که انتخاب مناسب را برای برخی افراد سخت‌تر می‌کند. اما اینها شکایات نسبتا کوچکی برای یک کوله روزانه مجهز و بسیار راحت مطرح می شود.

5-بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه برای ماموریت های کوهستانی: Black Diamond Distance 15

  • وزن: 385 گرم
  • ظرفیت: 4، 8، 15 لیتر
  • مزایا : سبک، ساده و امکان دسترسی راحت به موارد ضروری
  • معایب: بدون کمربند هیپ و مجموعه ویژگی های تخصصی

بهترین کوله کوهنوردی یک روزه کوهستانی Black Diamond Distance 15

کوله‌های روز سنتی مانند Talon و Stratos در بالا برای پیاده‌ روی های روزانه مناسب هستند، اما Black Diamond Distance 15 با الهام از ورزشکاران کوهستانی که بر سفرهای سریع و سبک تمرکز دارند، ساخته شده است. کوله هیبریدی/ جلیقه ای دارای وزن کم 385 گرمی است، اما به راحتی لوازم لازم برای یک روز را در خود جای می‌دهد (حتی می‌توانید یک کلاه ایمنی ساده برای کوهنوردی در آن قرار دهید). چیدمان ذخیره‌سازی یکی دیگر از نکات برجسته است: چهار جیب زیپ‌دار، محل های اتصال میله‌های کوهنوردی، نگهدارنده‌های تبر یخ، تسمه‌های فشاری جانبی و دو جیب کشدار جلو به شما امکان می‌دهند بدون برداشتن بسته به راحتی به وسایل ضروری دسترسی داشته باشید. در کنار شکلی که بدن را در آغوش می گیرد، Distance حرکت سریع و کارآمد در زمین های ناهموار و متنوع را آسان می کند.

با این حال فاصله Black Diamond برای همه مناسب نیست. این بسته با ترکیبی از پارچه های 100 و 200 دنیر از دوام قابل قبولی برخوردار است، اما باید مراقب سنگ های تیز و تجهیزات باشید. ممکن است که در پایان یک روز طولانی احساس سنگینی کنید و فقدان کمربند هیپ فقط این موضوع را تشدید می‌کند. کوله بلک دایموند  Distance در طیف وسیعی از اندازه‌ها از بسیار کوچک تا بزرگ عرضه می‌شود و بند‌ها به شما امکان می‌دهند تناسب را در کناره‌ها و جلو تنظیم کنید، اما همچنان توصیه می‌کنیم قبل از خرید آن را امتحان کنید (اندازه تک ممکن است برای برخی از خانم‌ها مشکل‌ساز باشد ). اما اگر می‌توانید با آن کنار بیایید، Distance گزینه‌ای سبک اما با تفکر ساخته شده برای فعالیت‌های سنگین و روزهای طولانی در کوهستان است.

6-بهترین کوله پشتی یک روزانه برای نگهداری بار در حال حرکت : Arc’teryx Aerios 30

  • وزن: 910 گرم
  • ظرفیت: 15، 30، 45 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : فضای ذخیره سازی عالی در حین حرکت با یک تناسب حمایتی و تناسب مناسب بدن.
  • معایب : گران است و برای استفاده معمولی ایده آل نیست.

Arc'teryx Aerios 30

برند Arc’teryx به ساخت تجهیزات باکیفیت برای ماجراجویی‌ها شهرت دارد و بسیاری از این تخصص به مدل Aerios آن‌ها که بر پیاده‌روی متمرکز شده است، رسیده است. این طراحی، ظرفیت و پشتیبانی یک کوله پشتی را با فضای ذخیره سازی در حال حرکت جلیقه دویدن ادغام می کند. در قسمت جلو، دو جیب مشبک کشدار (مناسب برای نگهداری فلاسک ها) به اضافه جیب های زیپ دار روی هر دو بند شانه و کمربند دارید. سایر قسمت‌های کوله نیز راحت هستند. از جمله جیب‌های کناری برای لوازم جانبی مفید و سیستم تعلیق بسیار عالی فوم سفت و کمربند پشتیبانی. همه اینها آپشن های ایده الی هستند به خصوص برای کوهنوردانی که سرعت و مسافت را در اولویت قرار می دهند. اگر به دنبال بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه برای حمل بار هستید، کوله آئریوس بهترین پیشنهاد ما به شماست.

کوله روزانه Aerios 30  در پیاده‌روی‌های چند روزه شما را با داشتن طراحی متفکرانه و پرداخت‌های با کیفیت بالا غافلگیر می کند. در واقع، پس از تجربه مزایای تناسب قرار گرفتن کوله در بدن و فضای بزرگ نگهداری وسایل، در حین حرکت، استفاده از کوله ی مدل دیگر دشوار خواهد بود. برخی ممکن است ظاهر فنی رویه جلیقه مانند را دوست نداشته باشند. اما برای روزهایی که به سرعت در حال حرکت هستند، زمانی که در حال خوردن و نوشیدن هستید،برای یافتن گزینه مناسب‌تر و خوش‌ساخت‌تر انتخاب سختی خواهید داشت.

7- کوله پشتی Osprey Daylite Plus

  • وزن: 580 گرم
  • ظرفیت: 13، 20 لیتر
  • کمربند هیپ: بندی
  • مزایا : طرح مرغ ماهیگیر با کیفیت و ظرفیت 20 لیتر با قیمت مناسب.
  • معایب : پشتیبانی محدود و فقط در یک اندازه فروخته می شود.

کوله روزانه Osprey Daylite Plus

کوله آسپری Osprey’s Talon و Stratos در بالا، سهم عمده ای از توجه را به خود جلب می کنند، اما آسپری مدل Daylite Plus گزینه مناسب دیگری است که به طور قابل توجهی ارزان تر است. وزن این کوله روزانه ساده تنها 580 گرم  و دارای ظرفیت 20 لیتری و بالشتک مناسب برای حمل بارهای سبک تر و دارای کیفیت ساخت از برند Osprey است که به آن معروف می باشد. از نظر کاربرد، متوجه شده‌ایم که Daylite Plus برای سفرهای کوتاه تا متوسط ​​در مسیر یا به عنوان یک بسته همراه برای مسافرت مناسب است و برای اتصال به بیرون تعدادی از کیف‌های مسافرتی بزرگ‌تر Osprey طراحی شده است.

واضح‌ترین ایراد گرفته شده به Osprey Daylite Plus عدم پشتیبانی و گزینه‌های اندازه‌گیری است (طراحی یک‌اندازه می‌تواند طول تنه ۱۵ تا ۲۲ اینچی و کمر ۲۵ تا ۵۰ اینچی را در خود جای دهد). همانطور که در بالا اشاره کردیم، تسمه‌های شانه‌ای نازک هستند و مطابق سلیقه ی مینیمالیست‌ها می باشد، اما کسانی که قصد دارند وسایل یک روز کامل را  از جمله عایق، غذا، آب و سایر ملزومات حمل کنند، به سرعت متوجه کاهش راحتی کمربند کمر خواهند شد که باز هم برای گردش های کوتاه قابل استفاده است اما با اضافه شدن مسافت سخت می شود. کوله Daylite Plus (و دی‌لیت 13 لیتری کوچکتر) به‌عنوان یک گزینه ساده برای حمل و نقل که می‌تواند برای سفر و استفاده در شهر نیز استفاده شود، انکارناپذیر است که ارزش زیادی از یکی از معتبرترین تولیدکنندگان کوله پشتی در این تجارت دارد.

8- کوله پشتی روزانه Hyperlite Mountain Gear Daybreak

  • وزن: 530 گرم
  • ظرفیت: 17 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : ضد آب و سبک.
  • معایب : گران قیمت، ظرفیت نسبتا کم در محفظه اصلی.

کوله پشتی Hyperlite Mountain Gear

کوله روزانه Hyperlite Mountain Gear برخی از مدل های کوله پشتی فوق سبک مورد علاقه ما را تولید می کند. کوله روزانه Daybreak، از همان اجزای اصلی استفاده می کند: پارچه کامپوزیت Dyneema که در برابر آب و هوا مقاوم است و به دلیل وزن مناسب، سازماندهی ساده و در عین حال کاربردی و طراحی تمیزی که دارد، عالی به نظر می رسد. ظرفیت 17 لیتری در محفظه اصلی به نظر کوچک می آید، اما جیب بزرگ جلو و دو جیب کناری مقدار قابل توجهی فضای ذخیره سازی کاربردی را اضافه می کنند.

هزینه و گران بودن بزرگترین مانع در انتخاب Daybreak است. در واقع، علیرغم داشتن ظرفیت متوسط ​​17 لیتری، گران ترین کوله در لیست ما است. اما هزینه اضافی، محافظت عالی در برابر آب و هوا را به شما می دهد، شایان ذکر است که بسیاری از مردم از Daybreak برای استفاده روزانه استفاده می کنند، و ما متوجه شده ایم که حتی همین کار را برای مسافرت و حمل کامپیوتر یا دوربین انجام می دهند.

9-کوله پشتی کوهنوردی REI Co-op Traverse 32

  • وزن: 1150 گرم
  • ظرفیت: 32 و 60 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : مواد بادوام، سه گزینه اندازه و ارزش همه جانبه خوب.
  • معایب : برای پیاده روی های روزانه طولانی ساخته شده است.

بهترین کوله پشتی کوهنوردی روزانه REI Traverse 32

دومین بسته REI که در لیست ما قرار گرفت Traverse 32 است که یک نوع کوچک شده از کوله پشتی محبوب 60 لیتری این برند است. در نقطه ی مقابل Flash 22 مینیمالیستی(در بالا) تمرکز در اینجا بر دوام و سازماندهی است: Traverse با قاب فولادی و پارچه‌های سخت ساخته شده است (نکته ی مثبت اینکه بازیافت شده‌اند و مورد تایید بلوساین هستند) جیب‌ها با یک زیپ دستی با دسترسی جانبی به محفظه اصلی، برای قرار دادن وسایل و اشیاء قیمتی از دیگر ویزگی های این کوله روزانه است. کوله Traverse همچنین دارای سیستم عملکردی Packmod REI است که به شما امکان می دهد تا تسمه فشرده سازی را برای اندازه و شکل بار تنظیم نمایید. در نهایت، همانطور که ما از این برند انتظار داریم Traverse یک محصول با ارزش در برابر حدود 4 میلیون تومانی است که شما پرداخت می کنید.

با این حال، همه از ساخت سخت و پیچیده تراورس سود نخواهند برد. وزن نسبت به ظرفیت 1150 گرم بسیار معقول است، اما پارچه های ضخیم تر و لایه های فوم برجسته روی پنل پشتی احساس نسبتاً بدی به کوله می دهد. برای بیشتر پیاده‌روی‌های روزانه آسان تا متوسط  آسپری تالون انتخاب بهتری نسبت به این کوله پشتی است. همانطور که گفته شد، تراورس جذابیت خود را برای پیاده‌روی‌های طولانی تمام روز و شب‌ها دارد، و گزینه‌های سه‌گانه به این معنی است که بیشتر کوهنوردان باید بتوانند یک تناسب مناسب پیدا کنند.

10- کوله یک روزه Gregory Zulu 30

  • وزن: 1180 گرم
  • ظرفیت: 30، 35، 40، 55، 65 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : یک رقیب قوی برای Osprey’s Stratos
  • معایب : به اندازه Stratos خوب نیست . برای یک روز مناسب است.

کوله پشتی Gregory در بازارهای کوله‌پشتی با Osprey در رقابت است و Zulu 30 رقیب جدی Stratos محبوب است. به طور خلاصه، زولو تمام تزئیناتی را دارد که ما از یک طراحی کوله پیاده روی ممتاز انتظار داریم، از جمله سیستم تعلیق دینامیک FreeFloat این برند و پنل پشتی مشبک برای راحتی و تنفس عالی. بعلاوه، سازمان دهی شده، دسترسی آسان به محفظه اصلی از طریق یک دهانه بزرگ U شکل، و حتی یک پوشش عایق باران گنجانده شده را خواهید داشت. ما همچنین عاشق قابلیت تنظیم در قسمت بالاتنه هستیم که می تواند 4 اینچ به بالا یا پایین حرکت کند. در نهایت، Gregory برای دوام با مواد مقاوم در سراسر و پانل های تقویت شده در امتداد پایین ساخته شده است.

همه آنچه گفته شد، Zulu از Stratos 36 کوتاهتر است: تطبیق پذیری. به طور خاص، Stratos با 6 لیتر ظرفیت اضافی و فضای ذخیره سازی کمی کاربردی تر، از جمله درب بالایی، پانل جلویی زیپ دار (گرگوری دارای یک جیب مشبک سنتی است) گزینه مناسب تر برای یک روز و یک شب است. محفظه کیسه خواب با تسمه پد قابل جابجایی. Osprey حدود 9 اونس سنگین‌تر است و 10 دلار بیشتر قیمت دارد، اما ما فکر می‌کنیم این معاوضه‌ها برای کسانی که به دنبال یک کوله‌پشتی دوگانه هستند ارزش دارد. از طرف دیگر، برخلاف خط Stratos، مجموعه Zulu هیچ گزینه‌ای در محدوده 20 لیتری برای کوهنوردان روزانه که دوست دارند به اصول اولیه پایبند باشند، ندارد. اما نمی توان منکر راحتی و ویژگی های چشمگیر آن شد، به همین دلیل است که ما  Zulu را در اینجا قرار داده ایم.

11- کوله REI Co-op Trail 25

  • وزن: 900 گرم
  • ظرفیت: 25، 40 لیتر
  • کمربند هیپ: تاربندی
  • مزایا : سازماندهی عالی و پوشش بارانی با قیمت عالی.
  • معایب : طرح های نسبتاً ابتدایی کمربند و پشتی.

بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه REI Co-op Trail 25

ما در طول سال‌ها از تعداد کمی از کوله های روز REI استفاده کرده‌ایم و برای مجموعه ویژگی‌هایشان ارزش ثابتی در نظر می‌گیریم. کوله Trail 25 یک نمونه عالی است: سازماندهی برجسته ای با جیب های بیرونی برای اتصالات چوبی کوهنوردی و پوشش عایق باران همراه با بالشتک مخملی در امتداد پنل پشتی و شانه ها از ویژگی های این کوله می باشد. این مدل همچنین به خوبی با مواد بادوام ساخته شده است که بازیافت شده و مورد تایید بلوساین هستند.

مهم ترین ویژگی که این مدل را در لیست بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه ما قرار داده است، زیپ‌های U شکل در کناره‌های Trail 25 است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به بیرون آوردن،به محفظه اصلی دسترسی داشته باشید. تنها نکات منفی قابل توجه عدم وجود بالشتک در امتداد کمربند لگن و طراحی کمی ابتدایی پنل پشتی است که به اندازه تالون  نیست. اما همه موارد دیگر با Osprey گران‌تر مطابقت دارد و ما Trail 25 را گزینه‌ای بسیار متنوع برای پیاده‌روی روزانه، رفت‌وآمد یا استفاده به‌ عنوان وسیله دستی در سفر می‌دانیم.

12- کوله پشتی یک روزه Gregory Nano 22 H2O

  • وزن: 508 گرم
  • ظرفیت: 18، 22 لیتر
  • کمربند هیپ: بندی
  • مزایا : یک کوله مدل هیدراتاسیون جامد با ارزش عالی.
  • معایب : راحت تر از مدل Osprey Skarab در بالا.

Gregory Nano H2O 22L Hydration

برند گرگوری دهه‌هاست که در تجارت کوله پشتی فعالیت می‌کند و علاقمندان کوهنوردی را همواره تحت تأثیر کیفیت ساخت و راحتی محصولات خود قرار داده است. یکی دیگر از بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه برند گرگوری در لیست ما ، کوله هیدراتاسیون Nano H2O است. این محصول ساختاری متمرکز بر پیاده روی دارد که با سیستم مخزن 3 بعدی Hydro داخلی Gregory ارائه می شود. این مدل امتیازات زیادی دارد: نانو سبک وزن، براق و قیمت بسیار رقابتی آن که با داشتن سیستم هیدراتاسیون فقط حدود 3 میلیون تومان قیمت دارد.

در مقایسه با کوله ی هیدراتاسیون Osprey Skarab 30 در بالا، Gregory Nano H2O کمی کوچکتر است اما دارای یک مخزن بزرگتر 3 لیتری است (اسپری اسکراب 2.5L است) و قیمت قابل توجه 1.5 میلیون تومان کمتر است. توانایی‌ حمل بالا با پنل پشتی سفت‌تر و حمایت‌کننده‌تر از دیگر ویزگی های این محصول می باشد. همچنین دارای بالشتک و جیب های روی کمربند به همراه طراحی متناسب تر است. اما برای پیاده‌روی‌های کوتاه‌تر با بارهای سبک‌تر، نانو H2O یک جایگزین عالی با هزینه کمتر است.

13- کوله پشتی Patagonia Altvia 28L

  • وزن: 798 گرم
  • ظرفیت: 14، 22، 28، 36 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا : ذخیره سازی کاربردی، ظرفیت و ویژگی ها با وزن کم.
  • معایب : بالشتک نسبتاً نازک در امتداد کمربند و بند شانه.

کوله پشتی کوهنوردی Patagonia Altvia 28L

کوله پشتی روزانه  Patagonia Altvia متمرکز بر پیاده روی است. با ظرفیت 14،22 ،28 و 36 لیتر یک مدل همه کاره‌ است. این محصول با پنل پشتی مشبک معلق برای جریان هوا، تسمه‌های شانه‌ای با بالشتک ملایم و کمربند (که دومی دارای جیب است)، شامل پوشش باران و ظرفیت کافی برای دو برابر محل نگهداری وسایل است که همه اینها مورد را با وزن کمتر از 900 گرم فراهم می آورد. طراحی درب بالایی که برای دسترسی آسان باز می شود از ویزگی های این کوله پشتی است و می توان آن را از طریق یک بند کشی و سیستم سگک محکم کرد. در نهایت،تمرکز مداوم این برند بر روی تولید محصولات دوست دار محیط زیست با استفاده از نایلون بازیافتی و DWR بدون PFC علاقمنداتن زیادی را به سمت خود کشانده است.

همانطور که از پاتاگونیا انتظار داشتیم، Altvia به خوبی با مواد بادوام، مقاوم در برابر آب و هوا با روکش PU و روکش ضد آب بادوام (به علاوه پوشش باران) ساخته شده است و مخصوصاً کوهنوردان است که کوله شکل بلند و باریکی را ، که نزدیک به پشت قرار می گیرد دوست دارند و آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در صخره یا هنگام دنبال کردن مسیرهای چند زمینی تبدیل می کند. پاتاگونیا برای اصلاح وزن، بالشتک را در امتداد کمربند و بند شانه به حداقل رساند، که به این معنی است که راحتی در زیر بارهای سنگین و در فواصل طولانی‌تر ممکن است کمی ناراحت کننده باشد.

14- کوله یک روزه The North Face Chimera 24

  • وزن: 590 گرم
  • ظرفیت: 18، 24 لیتر
  • کمربند هیپ: تاربندی
  • مزایا : ذخیره سازی عملکردی جلو و دسترسی آسان در حال حرکت با قیمتی کمتر از رقبا
  • معایب : ساختار نازک و کمربند بافته شده پایه

کوله پشتی The North Face Chimera 24

ما عاشق کوله‌های روزانه ای هستیم که دسترسی آسان را در اولویت قرار می‌دهند مانند Arc’teryx Aerios 30 دارای جلیقه در بالا و لیست بهترین کوله پشتی یک روزه بررسی کردیم. اما این کوله ها ماهیت بسیار فنی دارند و ماجراجویان عادی می توانند با Chimera 24 The North Face صرفه جویی قابل توجهی داشته باشند. مانند Aerios  مدل چیمرا برند نورث فیس دارای یک بند شانه، مجهز به ذخیره سازی با چهار جیب برای تنقلات و اشیاء قیمتی کوچک است. تناسب درست قرار گرفتن روی بدن در این مدل، وزن را نزدیک پشت شما نگه می دارد که بسیار عالی است. همچنین جیب ذخیره‌سازی جلو و سیستم فشرده‌سازی هم کاربردی است و به راحتی از طریق بند های بانجی قابل تنظیم است. در نهایت، Chimera با ظرفیت فقط 1 پوند 5 اونس وزن سبک است و حسی مطبوع و تهویه مناسب دارد.

چرا ما Chimera 24 را در این لیست بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه 2022 ما رده چهاردهم قرار دارد؟ اولین ایرادی که ما می گیریم ساختار 70 دنیر است که در انتهای طیف ضخامت(نازک) قرار دارد و نسبت به بسیاری از مدل های دیگر لیست، از جمله سبک‌تر Distance 15 (که از مواد 100 و 200D استفاده می‌کند) اعتماد به نفس کمتری دارد. یکی دیگر از ایرادات این است که کمربند بافته شده پشتیبانی و راحتی محدودی را در مقایسه با طرح‌های بالشتکی مانند Aerios 30 و Osprey Talon ارائه می‌کند (اگرچه Talon فاقد فضای ذخیره‌سازی جلویی است). در پایان، ما فکر می‌کنیم که بیشتر کوهنوردان  Aerios را می پسندند در حالی که ورزشکاران کوهستانی حرفه ای، فاصله BD را ترجیح می‌دهند. اما Chimera با ترکیبی از فضای ذخیره‌سازی و دسترسی کاربردی در حین حرکت، با وزن سبک و قیمت قابل دسترس، به یک نقطه میانی خوب دست یافته است.

15-کوله Ultimate Direction Fastpack 30

  • وزن: 590 گرم
  • ظرفیت: 20، 30، 40 لیتر
  • کمربند هیپ: تاربندی
  • مزایا : وزن کم و مجموعه ویژگی های کاربردی برای بسته بندی سریع
  • معایب : روکش‌های سبک برای استفاده‌های معمولی بسیار شیک طراحی شده است.

بهترین کوله پشتی کوهنوردی روزانه Ultimate Direction Fastpack 30

برای بسته‌بندی سریع و ماموریت‌های فنی طولانی‌تر در کوهستان، طراحی بزرگ‌تر الهام‌گرفته از کوله ای مناسب دویدن مانند Fastpack 30 Ultimate Direction بسیار منطقی است. ما با نکات مثبت شروع می کنیم: Fastpack با وزن رقابتی 590 گرم عرضه می شود، اما به خوبی با ظرفیت بالا 30 لیتر، ذخیره سازی بطری آب جلویی و سازگاری با مخزن و سازماندهی عملکردی بیرونی از جمله چندین جیب عرضه می شود. دسترسی به محفظه اصلی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته است: بسته شدن رول به راحتی می‌توانید اشیا را به‌ آسانی پایین بیاورید در حالی که زیپ جداگانه در کناره باعث می‌شود وسایل را سریع باز کنید. کوله Fastpack 30 همراه با یک پنل پشتی فومی و قابل تنفس، کمربند قابل جابجایی و قابلیت تنظیم عالی، به‌عنوان یکی از متفکرانه‌ترین و آماده‌ترین گزینه‌ها برای کوهستان در لیست ما شناخته می‌شود.

حالا برای نکات منفی: Ultimate Direction Fastpack 30 قیمتی حدود 6 میلیون تومان دارد، اما نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر در اینجا خیلی کمتر تطبیق پذیر است. به عبارت دیگر، این یک کوله کاملاً فنی است که برای اکثر کوهنوردان معمولی روزانه است. علاوه بر این، برای پایین نگه داشتن وزن کوله Fastpack از مواد نسبتاً نازک در امتداد شانه‌ها و یک کمربند بافته شده بسیار ابتدایی استفاده می‌کند که باعث می‌شود در مقایسه با طرح‌های سنتی‌تر Osprey، Deuter و Gregory در بالا، در زیر بار سنگین راحت‌تر و قابل تحمل‌تر نباشد. از طرف دیگر کوله Fastpack بسیار نزدیک به بدنه قرار می‌گیرد. در مجموع، این کوله برای همه مناسب نیست، اما وزن کم و مجموعه ویژگی‌هایی که دارد به خوبی اجرا شده، آن را به انتخابی عالی برای سفرهای فوق سبک و ورزشکاران کوهستانی که این مدل مورد پسندشان است تبدیل کرده است.

16. Cotopaxi Luzon 18L

Cotopaxi Luzon 18L

  • وزن: 10.6 اونس
  • ظرفیت: 18، 24 لیتر
  • کمربند هیپ: تاربندی
  • مزایا : طراحی سبک و چشم نواز با تمرکز قوی بر پایداری.
  • معایب : کمبود راحتی و امکانات.

Cotopaxi مستقر در Salt Lake City یک نام تجاری در حال پیشرفت است که شیوه های تولید پایدار را با طرح های سرگرم کننده و پر از رنگ و جنب و جوش مخصوص فضای باز می سازد. کوله روزانه Luzon 18L آنها به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه و بسیار مناسب برای مینیمالیست ها مخصوص پیاده روی یک روزه است. برای مرجع، این سبک ترین گزینه در لیست ما با 10.6 اونس ناچیز است (که از flash22 بالا حدود 3.5 اونس وزنش کمتر است ) و دارای شکلی ساده و متناسب برای قرار گیری است که کوله را نزدیک به بدن و پشت شما نگه می دارد. طراحی کاملاً با ساختار بدون قاب، کمربند باریک و تنها یک جیب زیپ‌دار جلویی است، اما گزینه‌ای شیک با قیمتی بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند به راحتی برای رفت‌وآمد و مسافرت کار را انجام دهد.

با این اوصاف، کاستی‌های عملکرد به اندازه‌ای است که Luzon را به سمت انتهای رتبه‌بندی ما سوق دهد. فقدان بالشتک پشتی، کمربند کمری و بند شانه ای است به این معنی  که کوله تحت بارهای سنگین متحمل آسیب می شود، و گنجاندن تنها یک جیب زیپی (به علاوه یک آستین مخزن هیدراتاسیون) از نظر فنی بسیار محدود کننده است.  flash 18 REI با اندازه مشابه، 15 دلار کمتر قیمت دارد، وزن آن 9.5 اونس است، و دارای نقاط خارجی برای محکم کردن وسایل در قسمت بیرونی کوله است، در حالی که flash 22  60دلاری به طور قابل توجهی راحت تر و دارای ویژگی های غنی تر است. از طرف دیگر، Cotopaxi با طراحی خاص و چند رنگ خود برنده استایل است و از پارچه هایی با 100 درصد تغییر کاربری ساخته شده است که دو ویژگی بارز این برند است. با توجه به ساختار سبک و براق، این یک بسته فالوور مناسب برای صعودهای کوچک است. فقدان پشتیبانی، بالشتک و ویژگی‌ها به‌طور غیرقابل انکاری محدود هستند، اما گزینه‌ای است که با تفکر ساخته شده و ارزش خوبی برای ماجراجویی‌های کوتاه‌ دارد.

17- کوله دی پک Mystery Ranch Coulee 25

  • وزن: 1210 گرم
  • ظرفیت: 25، 40 لیتر
  • کمربند هیپ: بالشتکی
  • مزایا: طراحی منحصر به فرد زیپ امکان دسترسی آسان را فراهم می کند و جذابیت زیادی برای سفر دارد.
  • معایب : گران قیمت و سنگین.

کوله روزانه Mystery Ranch Coulee 25

کوله پشتی روزانه Mystery Ranch یک برند در بوزمن مونتانا است که در بین شکارچیان و ورزشکاران جدی کوهستان شهرت خوبی دارد. برای افراد معمولی‌تر پیاده‌روی روزانه مدل Coulee 25 آن‌ها به‌عنوان یک گزینه بادوام و کاربردی قابل توجه است. فوراً متوجه خواهید شد که این بسته کمی متفاوت از رقبا به نظر می رسد: با یک دهانه منحصر به فرد و Y شکل در جلو کوله روزانه Coulee خیلی زیاد باز می شود و دسترسی سریع و آسان به محفظه اصلی را امکان پذیر می کند. از پیاده روی روزانه گرفته تا سفرهای بین المللی، سیستم 3 زیپ جذابیت زیادی دارد و بقیه طراحی و چیدمان ذخیره سازی به همان اندازه به خوبی اجرا شده است.

در لیست بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه ما مدل Coulee 25 رقیبی برای مدل 24 لیتری Osprey’s Stratos در بالا است، اما چند تفاوت کلیدی Coulee را در رتبه بندی ما پایین می آورد. به طور خاص، Stratos 24 با پوشش باران یکپارچه و فضای ذخیره سازی بیرونی بیشتر ارائه می شود  و قیمت مناسب تری نیز نسبت به ان دارد ولی دوام و قابلیت سفارشی سازی پایین تری دارد اما Osprey ارزش کلی بهتری را برای ما به ارمغان می آورد.

18- کوله دی لایت Free Range Equipment Canvas

  • وزن: 450 گرم
  • ظرفیت: 25 لیتر
  • کمربند هیپ: بندی
  • مزایا : یک کوله بوم گردی بادوام با انتخاب شما از آثار هنری کوهستانی. دست ساز و ساخته شده در آمریکا
  • معایب : گران است و برای استفاده عملکرد ایده آلی ندارد.

کوله دی لایت Free Range Equipment Canvas

آخرین مورد در لیست بهترین کوله پشتی کوهنوردی یک روزه 2022 لیست ما محصول شرکتی است که از یک گاراژ در اورگان امریکا می آید و با هنرمندانی کار می کند تا هر یک از کوله های کلاسیک Canvas Series خود را بسازند. فهرست همکاران آنها همیشه در حال رشد است و در زمان انتشار، می‌توانید از بین 52 طرح مختلف از جمله همه چیز از Tetons و دامنه فیتز روی پاتاگونیا گرفته تا صحنه‌های گل‌های وحشی کوهستانی را انتخاب کنید. کوله های Canvas کوله هایی ابتدایی هستند. شما 25 لیتر فضا، یک جیب مخفی داخلی کوچک و دو جیب زیپ دار روی درب دارید اما کار را برای پیاده روی های روزانه یا استفاده روزانه شما انجام می دهد (یک لپ تاپ به راحتی داخل آن قرار می گیرد).

کوله های Canvas Free Range Equipment با عملکرد Ospreys و Deuter  رقابت ندارند، اما پارچه آن‌ها تا سال‌ها قابل استفاده بوده و بادوام است. به خاطر داشته باشید که ویژگی‌هایی مانند کمربند، مخزن یا گزینه‌های ذخیره‌سازی متعدد را این مدل ندارد و بسته Canvas فقط در یک اندازه ارائه می‌شود. اما بیایید صادق باشیم: زیبایی شناسی و تطبیق پذیری بزرگترین نقطه فروش این بسته است و در هر دو بخش برنده است.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت