دوچرخه ثابت یا تردمیل خرید کدام بهتر است؟

بازدید: 2,287 بازدید
دوچرخه ثابت یا تردمیل

وقتی صحبت از تجهیزات ورزشی قلبی عروقی می شود، تردمیل و دوچرخه ثابت ورزشی محبوب و رایج تر هستند. تردمیل و دوچرخه ثابت  که در همه جا در سالن های ورزشی تجاری، باشگاه ها و فضاهای ورزشی خانگی وجود دارد، راهی عالی برای انجام تمرینات هوازی در داخل خانه می باشد. انتخاب بین دوچرخه ثابت یا تردمیل زمانی مفید می باشد، که ترجیح می دهید در فضای باز ورزش نکنید. بسته به اهداف، سطح تناسب اندام و سبک زندگی شما، ممکن است یکی از این تجهیزات، بیشتر از دیگری مناسب شما باشد. در این مقاله همه چیزهایی را که باید در هنگام انتخاب تردمیل یا دوچرخه‌ ثابت بدانید، توضیح داده ایم.

راهنمای خرید بین دوچرخه ثابت یا تردمیل

اگرچه هر دو نوعی از تجهیزات هوازی هستند، اما عوامل زیادی انتخاب بین دوچرخه‌ ثابت یا تردمیل را متمایز می‌کنند.

تعریف تردمیل:

این دستگاه به شما  این امکان را می دهد که داخل خانه راه بروید یا بدوید. این کار با عبور دادن یک تسمه کوتاه از بالای دستگاه انجام می شود و یک پلت فرم متحرک را فراهم می کند. می توانید سرعت را به صورت دستی تنظیم کنید. تردمیل ها معمولاً دارای دسته هایی در دو طرف سکو هستند. برخی تردمیل ها به شما این امکان را می دهند، که کل سکو را برای تمرین چالش برانگیز، شیب دار کنید. در حالی که بیشتر تردمیل ها موتوری هستند، گزینه های غیر موتوری در حال محبوب شدن هستند؛زیرا معمولاً سطح دویدن کمی منحنی است و برای رسیدن به سرعت مورد نظر نیاز دارید که خودتان تسمه را حرکت دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که با دویدن روی تردمیل غیر موتوری، تمرینات هوازی سخت‌تری در مقایسه با سرعت یکسان روی تردمیل موتوردار دریافت می‌کنید.

دوچرخه ثابت یا تردمیل

تعریف دوچرخه ثابت:

دوچرخه‌های ورزشی دارای یک صندلی و پدال‌هایی هستند که فعالیت دوچرخه‌سواری را تقلید می‌کنند. می توانید انواع مختلفی از این دستگاه را پیدا کنید که اهداف آموزشی خاصی را  مورد هدف قرار می دهند. این محصول مشابه دوچرخه های معمولی هستند. این امر انتقال مهارت های شما را از تمرینات داخل سالن به دوچرخه سواری واقعی آسان تر می کند. در همین حال، دوچرخه های ورزشی شیب دار با قرار گرفتن بیشتر پدال ها به جلو، صندلی راحت تر و پهن تری دارند. این ویژگی باعث می شود وزن کمتری روی پدال ها و بیشتر روی صندلی وارد شود.

تردمیل یا دوچرخه ثابت

مزایا و معایب تردمیل

برای انتخاب بین دوچرخه ثابت یا تردمیل نیاز است با مزایا و معایب هر کدام از این وسایل آشنا شویم. مزایای فراوان تردمیل باعث شده است که این وسیله به عنوان مکمل محبوب، برای هر فضای ورزشی تبدیل شود. با این حال، برخی از محدودیت ها و معایب نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مزایا

  • به شما امکان می دهد در یک محیط داخلی کنترل شده راه بروید و بدوید.
  • سرعت ، شیب قابل تنظیم و کنترل بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد.
  • از ردیابی دقیق داده ها پشتیبانی می کند.
  • دارای مانیتور برای بهبود کیفیت تمرین
  • به عنوان یک ابزار توان بخشی برای تعادل و سایر توانایی های مرتبط با راه رفتن مفید است.
 معایب 
  • الگوهای حرکتی در مقایسه با دویدن روی سطوح معمولی تغییر می کند.
  • اگر از بند ایمنی استفاده نکنید، خطر پرت شدن از پشت را دارید.
  • ممکن است برای دویدن روی تردمیل در مقایسه با دویدن روی زمین معمولی انرژی بیشتری لازم باشد.
  • در حین تمرین، فضای باز و طبیعت را تجربه نخواهید کرد.

مزایا های دیگر تردمیل

برای درک راحت تر انتخاب بین دوچرخه ثابت یا تردمیل در این بخش بعضی دیگر از مزایای تردمیل را بیان می کنیم. تردمیل یک راه عالی برای اضافه کردن پیاده روی یا دویدن به برنامه تناسب اندام شما است، زیرا شما توسط عوامل خارجی مانند دمای بسیار گرم یا سرد، باران، یا نبود مسیر مناسب محدود نخواهید شد. علاوه بر این، به شما امکان می دهد سرعت خود را تنظیم کنید. این ویژگی شما را مجبور به حفظ سرعت مشخص برای ادامه دادن می کند، که می تواند به عنوان یک عامل انگیزشی به آن نگاه کرد. اگر تردمیل دارای شیب است، می توانید چالش مهمی را به تمرین خود اضافه کنید. در ترکیب، گزینه کنترل سرعت و شیب می تواند پیشرفت تردمیل را آسان تر از دویدن کند. به عنوان مثال، در حالی که می توانید از کرونومتر برای تنظیم سرعت خود در هنگام دویدن در فضای باز استفاده کنید، تردمیل داده های فوری و ملموس را در مورد تمرینات شما ارائه می دهد. این امر ردیابی تمرین را راحت‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند پیشرفت خود را بهتر تخمین بزنید. اگرچه تردمیل‌ها فاقد مناظر و هوای تازه در فضای باز هستند، اما به شما این امکان را می‌دهند که با کمک مانیتور تجربه دیجیتال دیگری را برای بهبود تمرین خود تنظیم کنید. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تردمیل کنترل وضعیت بدن مانند تعادل را در افراد مسن افزایش می دهد. این موضوع سبب افزایش توانبخشیمی شود و همچنین آن را به ابزاری مفید برای تمرینات هوازی تبدیل می کند.

مزایا و معایب تردمیل

معایب های دیگر تردمیل

برای بررسی انتخاب بین تردمیل یا دوچرخه ثابت در این بخش معایب تردمیل را بیان می کنیم. علیرغم مزایای فراوان، تردمیل ها دارای نکات منفی نیز هست. اگرچه آنها سطوح ثابت را تقلید می کنند، اما مطالعات نشان داده است که مکانیزم راه رفتن و دویدن روی تردمیل با آنچه در سطوح استاندارد کف استفاده می شود متفاوت است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2017 روی افراد جوانی که پس از پیچ خوردگی مچ پا بهبود می یابند نشان داد که راه رفتن روی سطوح معمولی دامنه حرکتی مچ پا و قدرت عضلات اندام تحتانی را بیشتر از راه رفتن روی تردمیل بهبود می بخشد. این ویژگی ممکن است به این معنی باشد که الگوهای حرکتی آموزش داده شده روی تردمیل را نمی توان آنطور که فکر می کنید به دویدن در فضای باز منتقل کرد. در همین راستا، یک بررسی اخیر نشان داد که اگرچه الگوهای حرکتی کلی تردمیل و دویدن در فضای باز مشابه است، مکانیک ضربات پا ممکن است متفاوت باشد. در آخر نتیجه می گیریم:تردمیل مزایای تناسب اندام و راحتی زیادی را ارائه می دهد. با این حال، به طور کامل الگوهای حرکتی دویدن استاندارد را تقلید نمی کنند، بنابراین تمرین روتین خود را با دویدن در فضای باز ترکیب کنید.

مزایا و معایب دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت زمانی که در روال تناسب اندام شما گنجانده می شوند فواید زیادی دارند، اگرچه نکات منفی نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در این بخش راهنمای خرید دوچرخه ثابت یا تردمیل به بررسی معایب و مزایای دوچرخه ثابت می پردازیم.

مزایا

  • به طور قابل توجهی بیشتر معیارهای تناسب اندام را بهبود می بخشد.
  • می تواند راه رفتن و تعادل را بهبود بخشد.
  • شما توسط نگرانی های زیست محیطی مانند آب و هوا محدود نمی شوید
  • اندازه گیری، ردیابی و تنظیم شدت به آسانی انجام می شود.

معایب

  • نسبت به تمرینات تحمل وزن، بهبود کمتری در تراکم مواد معدنی استخوان ارائه می دهد.
  • ماهیچه قابل توجهی نمی سازد.
  • برای افرادی که ورزش در فضای باز را دوست دارند کمتر جذاب است.

مزایا های دیگر دوچرخه ثابت

در ادامه انتخاب بین دورچه ثابت یا تردمیل به مزایای دوچرخه ثابت می پردازیم. یک مطالعه در سال 2017 بر روی زنان جوان نشان داد که 16 هفته تمرین دوچرخه سواری باعث بهبود قدرت عضلانی، چربی بدن، فشار خون در حالت استراحت و سطح قند خون، از جمله سایر معیارهای سلامت و تناسب اندام می شود .جالب اینجاست که دوچرخه‌سواری ثابت این معیارها را بیشتر از دوچرخه‌سواری در فضای باز بهبود می‌بخشد. یک بررسی در سال 2019 به طور مشابه نشان داد که دوچرخه‌سواری داخل  فضای بسته باعث بهبود ظرفیت هوازی، فشار خون و پروفایل‌های چربی خون  می‌شود که به تنهایی یا در ترکیب با سایر تمرین‌ها و مداخلات تغذیه‌ای استفاده شود. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2014 روی زنان مسن نشان داد که دوچرخه سواری ثابت تعادل کلی را نسبت به تردمیل بیشتر بهبود می بخشد. علاوه بر این، از آنجایی که تردمیل در هر مرحله مفاصل شما را تحت تأثیر قرار می دهد، اگر مشکلات مفصلی دارید و نیاز به ورزش ضربه ای کمتری دارید، دوچرخه سواری در فضای داخلی ممکن است مناسب تر باشد. دوچرخه های ثابت  در محیط داخلی  قابل اعتماد و کنترل شده هستند و تحت تأثیر شرایط بیرونی قرار نمی گیرد. این قابلیت به شما امکان می دهد در شب یا در هوای بد ورزش کنید. در نهایت، مانند تردمیل، تنظیمات دوچرخه ثابت به شما امکان می دهد شدت را کنترل کنید و تلاش خود را پیگیری کنید.

معایب های دیگر دوچرخه ثابت

یکی از معایب بزرگ دوچرخه های ثابت این است که ورزش های مرتبط با تحمل وزن را ارائه نمی دهند. به عنوان مثال، تمرینات تحمل وزن مانند اسکات، پرس روی نیمکت و پرس پا به طور موثرتر از دوچرخه سواری ثابت، تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود می بخشد. از دست دادن تراکم معدنی استخوان یکی از علائم پوکی استخوان است، یک بیماری مزمن که خطر شکستگی و آسیب های استخوانی مشابه را افزایش می دهد. این می تواند به شدت بر سلامت شما تأثیر بگذارد، به خصوص زمانی که سن شما بالا می رود. در واقع دوچرخه‌سواری داخل سالن انگیزه کافی برای عضله‌سازی در درازمدت را فراهم نمی‌کند، که نیاز به تمرین با شدت بالا با وزنه یا ابزارهای مشابه دارد. بنابراین، اگر هدف شما بهبود عضله سازی است، باید دوچرخه سواری را با تمرینات مقاومتی تکمیل کنید.در نهایت، مانند تردمیل، اگر از ورزش در طبیعت لذت می برید، دوچرخه سواری در فضای داخلی ممکن است به اندازه دوچرخه سواری در فضای باز جذاب نباشد. دوچرخه های ثابت فواید تناسب اندام زیادی را ارائه می دهند، اگرچه در مقایسه با تمرینات تحمل وزن در ساخت استخوان ها و عضلات قوی کمتر موثر هستند.

مزایا و معایب دوچرخه ثابت

ترمیل یا دوچرخه ثابت کدام  یک کالری بیشتر می سوزاند؟

سوزاندن کالری یکی از دلایل اصلی ابتلای بسیاری از افراد به بیماری قلبی است. هنگام مقایسه کالری سوزانده شده تردمیل یا دوچرخه ثابت، شدت و مدت تمرین خود را در نظر بگیرید. مطالعات نشان می دهد که دویدن روی تردمیل 8.18-10.78 کالری در دقیقه می سوزاند در حالی که دوچرخه سواری ثابت 7.98-10.48 کالری در دقیقه می سوزاند. در طول یک جلسه 30-60 دقیقه ای، این تفاوت های کوچک می توانند از نظر تئوری ایجاد شوند. با این حال، اگر شدت دوچرخه را کمی افزایش دهید یا چند دقیقه دیگر به تمرین اضافه کنید، به راحتی می توانید در حین دوچرخه سواری کالری بیشتری نسبت به دویدن روی تردمیل بسوزانید. تردمیل ها کمی بیشتر از دوچرخه های ثابت کالری می سوزانند، اگرچه این تفاوت ناچیز است.

نحوه انتخاب بین  دوچرخه ثابت یا تردمیل

اگر صرفاً به دنبال مزایای کلی تمرینات هوازی هستید، انتخاب لذت بخش ترین روش باید عامل اصلی شما باشد. به عبارت دیگر، گزینه ای را انتخاب کنید که بیشتر شما را هیجان زده می کند.تفاوت بین استفاده از تردمیل یا دوچرخه در بهبود تناسب اندام و هوازی بسیار ناچیز است. از طرف دیگر، اگر برای مسابقه دوچرخه سواری آماده می شوید، ترکیبی از دوچرخه سواری در فضای باز و دوچرخه سواری ثابت انتخاب مناسبی است. برای بهبود راه رفتن و تعادل، به نظر می رسد که دوچرخه ها ممکن است برتری جزئی نسبت به تردمیل داشته باشند. با این حال، برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. اگر با مشکلات مفصلی، به ویژه در مچ پا یا زانو دست و پنجه نرم می کنید، دوچرخه سواری ممکن است از تاثیر کم تری برخودرار باشد.و در آخر اینکه بین دوچرخه ثابت یا تردمیل کدام گزینه را انتخاب کنید بستگی به اهداف یا آسیب های شما دارد. با این حال، تفاوت ها در بیشتر شرایط ناچیز است. در نهایت، تعیین کننده اصلی باید ترجیح و لذت شخصی شما باشد.

دسته‌بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت