10 مورد از بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان و نیمه حرفه ای ها

بازدید: 6,362 بازدید
بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان

در این مقاله می خواهیم 10 مورد از بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان و نیمه حرفه ای ها را به شما معرفی کنیم. همه بازیکنان تنیس روی میز برای لذت بردن از بازی به یک راکت خوب و باکیفیت نیاز دارند، زیرا راکت جز تجهیزات بسیار ابتدایی است که مستقیماً بر تکنیک و سبک بازی شما تأثیر می گذارد. امروزه انواع و اقسام راکت های آماده پینگ پنگ در بازار موجود است. بنابراین، نه تنها بازیکنان مبتدی، بلکه بازیکنان متوسط ​​نیز می توانند محصول مناسبی برای خود بیابند. بازیکنان حرفه ای می توانند راکت و رویه جداگانه خریداری کنند.با این حال، برای افراد مبتدی، راکت تنیس روی میز که دارای رویه و دسته ی از پیش نصب شده است، انتخاب ایده آلی است. در این زمان تنها کاری که باید انجام دهند این است که مهارت های اولیه را درک کرده و تمرین کنند. بازیکنان تازه کار به مربی تنیس روی میز نیاز دارند. در ادامه مطلب اول به سراغ بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان می رویم و سپس 5 مورد از بهترین راکت پینگ پنگ برای بازیکنان متوسط را به شما معرفی می کنیم.

چگونگی انتخاب بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان

یک راکت پینگ پنگ استاندارد شامل 4 قسمت اصلی است که عبارتند از:

  • Handle(دسته)
  • Blade(تیغه)
  • Rubber(رویه)
  • Sponge(اسفنج)

دسته راکت تنیس روی میز

در حال حاضر 6 نوع دسته در بازار وجود دارد. البته، هر نوع طراحی و عملکرد منحصر به فرد متفاوتی دارد. نام 6 نوع دسته راکت به شرح زیر است:

دسته شمشیری (منحنی): FL
دسته مستقیم: ST
آناتومیک: AN
دسته مخروطی: CO
چینی: Cpen
ژاپنی: JPen

از این شش نوع دسته راکت تنیس روی میز هستند. اگر نمی دانید کدام یک بهتر است؟ پاسخ دادن به آن سخت است زیرا بستگی به سبک بازی شما دارد.بیشتر علاقه مندان به تنیس روی میز تمایل دارند که از مرحله مبتدی تا لحظه ای که حرفه ای می شوند، در مرحله پن هولدر و شیک هندز باقی بمانند. بهتر است برای این سبک بازی از نوع دسته ST استفاده کند. زیرا این راکت با منحنی های زیادی ساخته شده است که کف دست کاربر را می پوشاند، یک مبتدی می تواند هنگام تمرین و بازی با آن احساس راحتی کند. پس از نظر ما بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان با دسته ST است.

چوب راکت تنیس روی میز

لایه های چوبی و برخی مواد افزودنی شیمیایی چوب راکت پینگ پنگ را تشکیل می دهند. 10 نوع چوب و 2 ماده افزودنی (کربن و آریلیت) وجود دارد که می توان از آنها برای ساخت چوب استفاده کرد. هنگام انتخاب راکت، توجه به دو مورد حایز اهمیت است: دسته بندی و اطلاعات فنی (نوشته شده به عدد). کلاس: DFF, ALL-, ALL, ALL+, OFF-, OFF, OFF+/اطلاعات فنی:سرعت، کنترل، PLY، WT. در ابتدا، مبتدی ها باید یاد بگیرند که چگونه راکت را در دست بگیرند، چگونه سرویس بزنند، چگونه پاسخ دهند، چگونه تمرینات پا را با راکت انجام دهند. این تجهیزات شروع عالی برای همه مبتدیان خواهد بود. البته از آنجایی که بازیکن سبک بازی خود را پیدا کرده است، می تواند انواع کلاس های دیگر را امتحان کند تا مناسب ترین آیتم را پیدا کند. با توجه به اطلاعات فنی، اگر مبتدی هستید، باید چوب را با سرعت کم انتخاب کنید. دلیل آن این است که چوب کند به شما امکان می دهد آن را راحت تر کنترل کنید. این به شما کمک می کند تا اصول اولیه را بیاموزید و سریع تر به بازی تنیس روی میز عادت کنید. از طرف دیگر، اگر یک بازیکن حرفه ای تنیس روی میز هستید، می توانید از چوب راکت سبک استفاده کنید. بنابراین اگر توپ به گونه ای پرواز می کند که بچرخد، یا خیلی محکم و سریع ضربه بخورد، ممکن است در زدن صحیح آن با مشکلات زیادی روبرو شوید. به طور خلاصه به نظر ما بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان باید شامل چوب از نوع ALL باشد که سرعت پایین و کنترل بالایی داشته باشد.

نوع رویه راکت تنیس روی میز

5 نوع رویه رایج وجود دارد که عبارتند از:

  • صاف
  • پیپ های کوتاه
  • پیپ های بلند
  • بدون اسفنج
  • بدون تاپ اسپین

در این میان نقاط کوتاه مناسب ترین رویه برای بازی نزدیک میز یا سبک بازی دفاعی است. از طرف دیگر، نقاط بلند می توانند جهت چرخش توپ پینگ پنگ را تغییر دهند. با این حال، به جای مبارزه با توپ در حال چرخش، مبتدی باید فقط نحوه چرخش را بیاموزد. بنابراین ما به مبتدیان پیپ بلند را توصیه نمی کنیم. علاوه بر این، بدون اسفنج نیز برای مبتدیان مناسب نیست، زیرا سرعت بسیار بالایی دارد. اما انتخاب مناسبی برای استفاده در دوره شروع شما خواهد بود. البته، اگر سبک راکت شما Penhold Grip است، می توانید رویه Anti-topspin را در یک طرف راکت خود و نوع دیگری از رویه را در سمت دیگر مجهز کنید. به طور کلی، Penhold Grip فقط در یک طرف راکت نیاز است.

بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان

1- بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان : EASTFIELD ALLROUND

EASTFIELD ALLROUND بهترین راکت پینگ پونگ برای مبتدیان است.  این راکت متعلق به سبک ALL (ALL-Around) می باشد و برای انواع سبک بازی صرف نظر از حمله یا دفاع مناسب است. از آنجایی که مبتدیان سبک بازی خود را پیدا نکرده اند، یک راکت خنثی بهترین گزینه برای تمرین آنها خواهد بود.بعد از اینکه تمام مهارت های اولیه را یاد گرفتید، می توانید نوع چوب را تغییر دهید یا به بازی با همه آنها ادامه دهید. اما مطمئن شوید که همه این انواع متعلق به گروه ALL (ALL، ALL-، ALL +) هستند. در واقع 85 درصد از بازیکنان تنیس روی میز از همه تیغه ها استفاده می کنند. همیشه به یاد داشته باشید که سرعت و کنترل تیغه راکت در تضاد با یکدیگر هستند. برای شروع، کنترل باید مهمتر از سرعت تلقی شود. درباره های لایه های این راکت متوسط دارای پنج لایه چوب خالص می باشد. هرچه تعداد لایه چوب کمتر باشد، سرعت توپ بیشتر می شود. پس در نتیجه کنترل آن دشوارتر است. بنابراین، این پنج لایه چوبی برای کاربران مبتدی متعادل هستند. راکت Eastfield Allround دارای نوع رویه ی نرم است. نکته جالب این است که رویه استاندارد ITTF را برآورده کرده است. از آنجایی که Eastfield Allround FT دارد، برای بازیکنانی با سبک Shakehand Grip به شدت توصیه می شود.

بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان

2- راکت PALIO EXPERT 3.0

صادقانه بگویم، Palio Expert 3.0 تفاوت چندانی با Eastfield Allround ندارد؛ درواقع این راکت  نسخه ارتقا یافته Palio Expert 2 است.در اینجا سه ​​تفاوت بین Eastfield Allround و Palio Expert 3.0 وجود دارد:

  • کلاس: Palio Expert 3.0 متعلق به گروه ALL است. بنابراین، بیشتر از سبک دفاعی حمایت می کند.
  • لایه چوبی: حتی زمانی که دو راکت دارای دسته کنترل یکسانی باشند، به دلیل نامتقارن بودن تعداد لایه ها، توپ می تواند به طور متفاوتی روی هر تیغه بپرد. با 3 لایه، Palio Expert 3.0 سرعت کمتری نسبت به Eastfield Allround ارائه می دهد. بنابراین بازیکنی که از Palio Expert 3.0 استفاده می کند می تواند به راحتی توپ را کنترل کند.
  • وزن: توجه داشته باشید که هر چه وزن راکت بیشتر باشد سرعت آن کمتر می شود.

راکت PALIO EXPERT 3.0

3- راکت STIGA EVOLUTION

فقط تصور کنید حدود یک ماه یا بیشتر در حال بازی با راکت Eastfield Allround هستید. حالا تصمیم گرفتید بازی Stiga Evolution را امتحان کنم. باور کنید یا نه، این یک تجربه فوق العاده تکان دهنده برای شما خواهد بود! راکت Stiga Evolution در مقایسه با  Eastfield از سرعت و کنترل بالایی برخوردار است. این بدان معناست که در کنترل استیگا با مشکلات بیشتری روبرو خواهید شد.علاوه بر این، Stiga Evolution از 6 لایه چوب ساخته شده است. این بیشتر از تعداد لایه هایی است که در Eastfield وجود دارد. علاوه بر این، استیگا نیز سنگین تر است. بنابراین، توپ به شدت پرتاب می شود و در تلاش برای ضربه زدن به آن برای شما مشکل ایجاد می کند.از طرفی این دو راکت دارای رویه (نوع صاف) و دسته (Shakehand Grip) هستند.

راکت STIGA EVOLUTION

 

4- راکت DHS 6006

 افرادی که از Shakehand به Cpen تغییر می‌کنند، اگر ابتدا با Shakehand بازی کردید و اکنون تصمیم به تغییر به Cpen دارید، به راکت 6006  اعتماد کنید!مانند تمام محصولات فوق، مهمترین معیار برای انتخاب راکت برای مبتدیان، کنترل است. همانطور که در محصولات معرفی شده مشاهده می کنید، مشخصات این محصول با مواردی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم مشترک است. جزئیات فنی DHS 6006 دقیقاً مشابه محصولات قبلی ست، بنابراین می توانید در این مرحله خیالتان راحت باشد! تنها چیزی که در مورد این DHS متفاوت است دسته Penhold چینی است.

راکت DHS 6006

5- راکت BUTTERFLY NITCHUGO

تنها نکته بد در مورد این راکت این است که زیاد از بک هند پشتیبانی نمی کند. اکثر کاربرانی که از این آیتم استفاده می کنند، به جای ضربه زدن به توپ با نیروی قوی، فقط می توانند با بک هند دفاع کنند. به لطف عملکرد عالی این راکت، بازیکنان فرصتی برای اثبات قدرت بالای خود را دارد. بدون این نوع راکت، به احتمال زیاد، تماشاگران نمی توانستند مسابقات جذاب را تماشا کنند. اگر می خواهید بازی خود را با یک راکت ژاپنی خوب شروع کنید، ما Butterfly Nitchugo را پیشنهاد می کنم.

راکت BUTTERFLY NITCHUGO

 

درنتیجه:

  • اگر دنبال بهترین راکت پینگ پنگ برای مبتدیان هستید، Eastfield Allround بهترین انتخاب خواهد بود.
  • اگر در یادگیری تنیس روی میز مشکل دارید، می توانید Palio Expert 3.0 را امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا کنترل راکت و  چرخش توپ را با سرعت کمتری یاد بگیرید
  • برای بازیکنانی که تمام اصول اولیه را دارند و می خواهند هیجان را تجربه کنند، Stiga Evolution یک انتخاب ایده آل خواهد بود.
  • DHS 6006 از هر کسی که می خواهد بازی تنیس روی میز را به سبک Penhold Grip شروع کند پشتیبانی می کند.
  • اگر می‌خواهید  سبک خود را به هندلز  تغییر دهید، Butterfly Nitchugo می‌توانید تهیه کنید.

نحوه انتخاب بهترین راکت پینگ پنگ برای بازیکنان متوسط

تعیین مرز بین یک بازیکن مبتدی و یک بازیکن متوسط ​​در تنیس روی میز بسیار دشوار است.با این حال ، هنوز چند نکته کلیدی وجود دارد که می توانم در این ادامه برای شما توضیح دهیم. مبتدیان تکنیک های اساسی مانند نحوه نگه داشتن راکت، نحوه سرو کردن، نحوه خواندن چرخش و غیره را به طور موثر یاد نگرفته اند. در همین حال، بازیکن نیمه حرفه ای ​​می تواند این مهارت ها را به خوبی انجام دهد.

  • مبتدیان تکنیک های اساسی مانند نحوه نگه داشتن راکت، نحوه سرو کردن، نحوه چرخش و غیره را به طور موثر یاد نگرفته اند. در همین حال، بازیکن متوسط ​​می تواند آن مهارت ها را به خوبی انجام دهد.
  • علیرغم این واقعیت که بازیکنان متوسط ​​​​تمام اصول اولیه را دارند، هنوز نمی توانند در مورد سبک بازی خود آن چنان که حرفه ای ها می توانند تصمیم بگیرند.
  • بازیکنان متوسط ​​در حال حاضر می توانند تمام تکنیک های اساسی را به مبتدیان آموزش دهند. در همان لحظه، آنها می توانند یاد بگیرند که چگونه یک سبک بازی منحصر به فرد توسط حرفه ای ها ایجاد کنند.

از این رو، در لیست زیر از بهترین راکت‌ پینگ پنگ برای بازیکنان متوسط ، محصولاتی با شاخص کنترل کمتر و شاخص کنترل بالاتر در مقایسه با راکت‌های مبتدی به اشتراک می‌گذاریم.

بهترین راکت  پینگ پنگ برای بازیکنان متوسط

1- راکت KILLERSPIN JET 200

بهترین راکت پینگ پنگ برای بازیکنان متوسط لیست ما کیلراسپین جت 200 است. همانطور که پیش تر گفتیم، راکت های بازیکنان متوسط ​​در مقایسه با افراد سطح ابتدایی، کنترل بالاتر و سرعت کمتری خواهند داشت. با این حال Killerspin Jet 200 دارای شاخص کنترل بسیار پایین تنها با 80 و شاخص سرعت پایین 60 است. بنابراین، تفاوت چندانی با یک راکت سطح ابتدایی ندارد. بنابراین اگر به‌تازگی دوره های خود را به‌عنوان یک مبتدی به پایان رسانده‌اید و می‌خواهید به عنوان یک بازیکن متوسط ​​ارتقا پیدا کنید،این محصول می تواند انتخاب عالی برای شما باشد. در ادامه در مورد لایه های چوبی صحبت خواهیم کرد. درست مانند سایر محصولات معمولی، جت 200 با پنج لایه طراحی شده است که می تواند به اندازه کافی جهش ایجاد کند. نکته مهم دیگر Killerspin Jet 200 قطر 2.0 میلی متری آن است. به طور معمول، در حالی که بازیکنان همه جانبه ضخامت 1.5 تا 2.0 میلی متر را ترجیح می دهند، لوپر ها اسفنج های ضخیم تر را ترجیح می دهند. بنابراین، بازیکنانی که به کنترل بیشتری نیاز دارند، باید قطر چوبی را انتخاب کنند که انتهای آن نازک‌تر باشد که به بهترین شکل مناسب سبک بازی آنها در بیاد.

 

2- راکت BUTTERFLY 401

 Killerspin Jet 200، در مقایسه با Butterfly 401 از شاخص سرعت بالاتری برخوردار است. به طور کلی سرعت، چرخش و کنترل Butterfly 401 کمی بالاتر از استاندارد اروپایی راکت های تنیس روی میز می باشد. با این حال، در تلاش برای کنترل این راکت تفاوت چندانی احساس نخواهید کرد. از طرف دیگر، ضخامت اسفنج نیز یک نکته مهم در مورد راکت Butterfly 401 است که شما را تحت تاثیر قرار می دهد. ضخامت 2.1 میلی متری، Butterfly 401 را به بهترین راکت پینگ پنگ برای بازیکنان متوسط در این لیست تبدیل کرده است. علاوه بر این، رویه yuki می تواند تجربه ای خوبی را به شما بدهد تا بتوانید از topspin لذت ببرید. از طرف دیگر، لایه اسفنج 2.1 میلی متری به شما احساس تپش و سرعت بسیار خوبی از توپ می دهد.

باترفلای 401

3- راکت KILLERSPIN JET 600

چوب راکت Killerspin Jet 600 از رویه 5 لایه و 2.0 میلی متری مرغوب ساخته شده است. به طور خاص، رویه می تواند در حین استفاده راحتی، ثبات و کنترل بیشتری به شما بدهد.  بنابراین، اگر می خواهید به بازی تنیس روی میز در سطح حرفه ای ادامه دهید، رویه راکت عنصر مهمی خواهد بود. اگر Killerspin Jet 600 را با سایر راکت های تنیس روی میز مقایسه کنید، خواهید دید که سرعت آنها بسیار بیشتر است. متأسفانه با این ابزار نمی توانید قدرت کافی برای حملات تهاجمی به دست آورید.

کیلراسپین 600

4-راکت STIGA PURE COLOR ADVANCE

اگر فقط به نکات ظاهری توجه کنید، فکر می کنید Stiga Pure سرعت و چرخش کمی دارد. اما اگر سعی کنید از آن استفاده کنید، مطمئنا از سرعت بالا و چرخش قدرتمند آن شگفت زده خواهید شد. البته این Stiga Pure Color Advance به دلیل چوب و اسفنج نازک خاص است. از بین پنج محصول موجود در این لیست، Stiga Pure نازک ترین اسفنج را با ضخامت 1.5 میلی متر دارد.اسفنج های نازک می توانند کنترل بیشتری را ارائه دهند، زیرا سبک تر هستند و حس چوب را القا می کنند.

راکت STIGA PURE COLOR ADVANCE

5-راکت STIGA PRO CARBON

همانطور که در نام آن توضیح داده شده است، این راکت از یک افزودنی کربن ساخته شده است. این محصول دارای سرعت بیشتر و سطح موثر گسترده تری می باشد. بیشتر از همه، راکت می تواند در هنگام استفاده پایدارتر باشد. همچنین، کربن به عنوان یک لایه تقویت کننده برای راکت عمل می کند. به همین دلیل است که چوب ها با افزودنی های کربنی معمولاً سخت می شوند و از بازیکنان در حمله پشتیبانی می کنند. به لطف فناوری نانو کامپوزیت، استحکام پیوند بین رویه و چوب می تواند چرخش و سرعت را افزایش دهد. همچنین داخل رویه این محصول دارای کپسول های هوای میکروسکوپی است که باعث افزایش کنترل و انعطاف پذیری رویه در طول بازی می شود. علاوه بر این، Stiga Pro Carbon دارای تعادل وزنی WRB است که می تواند تعادل تیغه را به قسمتی از آن که با توپ در تماس است تغییر دهد. البته این راکت مورد تایید ITTF می باشد.

راکت STIGA PRO CARBON

 

در نتیجه:برخلاف چوب های معمولی تنیس روی میز، اگر به یک محصول حرفه ای نیاز دارید، باید محصولی را خریداری کنید که مطابق با استانداردهای ITTF باشد. در غیر این صورت، چوب تنیس روی میز معمولی فقط می تواند برای استفاده شخصی مناسب باشد.

 

دسته‌بندی پینگ پنگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت