تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال کدامیک انتخاب بهتری است؟

javadiniajavadinia
تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال

تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال: کدامیک مناسب من است؟

تردمیل ،الپتیکال و دوچرخه ثابت مطمئناً جزو دستگاه های هوازی می باشند، اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه بخوانید تا دریابید که کدام یک از گزینه های محبوب تر، مناسب و سازگار با اهداف تناسب اندام شما می باشد. پس اگر بین خرید تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال مردد هستید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تردمیل : بهترین دستگاه برای تمرین و پیگیری تمرینات

بزرگترین مزیت دویدن روی تردمیل این است که استفاده از آن آسان و قابل برنامه‌ریزی می باشد. از آنجایی که تردمیل‌ها این روزها بسیار پیشرفته هستند،دارای ابزار داده‌ای هستند. “شما می توانید زمان، مسافت و سرعت را در اکثر مدل های تردمیل پیگیری کنید، بنابراین می توانید به راحتی پیشرفت خود را پیگیری کنید.” صفحه نمایش تردمیل ابزاری عالی برای پاسخگویی و راهی برای مشاهده پیشرفت هفته به هفته می باشد. در حالی که تردمیل‌ها ممکن است تاثیر بیشتری نسبت به الپتیکال ها داشته باشند، در مقایسه با دویدن در پیاده‌روی دارای تاثیر کمتری دارند.

تردمیل‌ها یک ابزار تمرینی با تاثیر بالا هستند، اما نسبت به دویدن در پیاده رو تأثیر کمتری بر بدن، به خصوص پاها، زانوها و باسن دارد، زیرا تردمیل طوری طراحی شده است که بخشی از این اثر را جذب می کند. برخلاف الپتیکال که بر روی یک الگوی حرکتی خاص کار می‌کند، تردمیل به شما فرصتی می‌دهد تا روی فرم دویدن خود تمرکز کنید.

تردمیل :بهترین دستگاه برای تمرین و پیگیری تمرینات

دوچرخه ثابت و الپتیکال:بهترین دستگاه، اگر در حال بهبودی از یک آسیب هستید!

بزرگترین مزیت دوچرخه های ثابت و الپتیکال این است که اثر منفی کمتری نسبت به تردمیل دارد. وقتی که پای شما دائماً روی پدال قرار می گیرد یا فشار وارد می کند، نیروی پای شما را، برای بلند کردن و پایین آوردن آن با تمام وزن بدن محدود می کند. این امر باعث می‌شود که برای هرکسی که تازه ورزش می‌کند مفید باشد و همچنین کسانی که آسیب‌های مفصلی مانند زانو یا مچ پا دارند، یک انتخاب عالی باشد. از آنجایی که الپتیکال تاثیر کمتری روی مفاصل اصلی دارد، برای افرادی که آسیب‌های زانو، لگن یا کمر دارند، یک راه امن‌تر و در دسترس‌تر است تا تمرین خوبی داشته باشند؛ به علاوه  از سایش و پارگی مینیسک و مفاصل بدن جلوگیری می کند.

الپتیکال:بهترین تمرین برای تمام بدن

اکثر دستگاه های الپتیکال حرکت پا و بازو را با هم ترکیب می کنند. در این دستگاه بازوها به اندازه کافی حرکت می کنند تا بالاتنه شما را تقویت کنند که شامل:عضلات سه سر، قسمت فوقانی پشت، شانه و سینه است. به‌علاوه درواقع استفاده ی همزمان از پایین‌تنه و بالاتنه‌، به تعادل بدن شما کمک می کند. حتی می‌توانید رکاب زدن به عقب را امتحان کنید تا عضلات باسن و ساق پا را به شکلی متفاوت هدف قرار دهید.

الپتیکال:بهترین تمرین برای تمام بدن

تردمیل و دوچرخه ثابت:بهترین دستگاه برای تقویت پاها

حین دوچرخه سواری به قسمت پایینی بدن شما یعنی تمام عضلات چهار سر ران، عضلات باسن، همسترینگ و ساق پا تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین فواید سلامت جسمی و روانی را دوچرخه ثابت ایجاد می کند.همچنین، تردمیل می تواند عضلات پای شما را تقویت کند، اگر از شیب دستگاه استفاده کنید. حرکت بر روی شیب مانند دویدن روی یک تپه است. دویدن در شیب‌های مختلف شما را مجبور می‌کند تا عضلات چهارگانه، باسن، ساق پا و عضلات مرکزی بدن خود را بیشتر درگیر کنید.

بهترین دستگاه برای سوزاندن کالری بیشتر

تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال کدامیک برای سوزاندن کالری بیشتر بهترین انتخاب است؟ بیشتر دستگاه های اندازه گیری موجود در تجهیزات تناسب اندام فقط می توانند یک تخمین کلی از کالری سوزانده شده از ورزش را به شما ارائه دهند. علاوه بر این، اگر هدف شما سوزاندن بیشترین کالری باشد، هوازی ممکن است واقعا بهترین راه خروجی نباشد. با این حال، ترکیب تمرینات هوازی و قدرتی استاندارد طلایی برای یک روال تناسب اندام سالم است، بنابراین انتخاب تردمیل در مقابل ایروبیک و دوچرخه همچنان اهمیت دارد.

تردمیل کالری بیشتری نسبت به الپتیکال یا دوچرخه برای شما می‌سوزاند. این به این دلیل است که هر زمانی که مجبور شوید پای خود را از روی زمین بر می دارید، بدن شما انرژی بیشتری نسبت به زمانی که پای شما گیر می کند مصرف می کند .همانطور که گفته شد، میزان سختی کار شما نیز در سوزاندن کالری نقش دارد: به عنوان مثال، دویدن آهسته و ۲۰ دقیقه ای روی تردمیل به اندازه مصرف H-A-M روی الپتیکال با مقاومت بالا کالری نمی سوزاند.مهم نیست که کدام دستگاه را برای سوزاندن کالری انتخاب می کنید،اما پیشنهاد ما به شما این است که تمرینات متناوبی داشته باشید، که نشان دهنده افزایش چربی سوزی و متابولیسم می باشد.

بهترین دستگاه برای کاهش وزن

بین تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال ممکن است تعجب کنید که از نظر کاهش وزن کدام دستگاه بهتر است. فقط باید بدانید چه چیزی برای شما بهترین است. این بستگی به این دارد که کدام دستگاه را ترجیح می دهید. هم تردمیل و هم الپتیکال ابزارهای عالی برای کاهش وزن هستند؛ هنگامی که هر دو با یک رژیم غذایی سالم ترکیب می شوند، می توانند به افراد کمک کنند تا کمبود کالری لازم برای کاهش وزن را ثبت کنند.

تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال کدامیک مقرون به صرفه تر است؟

اگر این مطلب را می خوانید زیرا مطمئن نیستید که آیا تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال برای باشگاه ورزشی خانه خود بخرید، بدانید که دوچرخه ثابت ها و الپتیکال ها به طور کلی ارزان تر از تردمیل ها  هستند (و فضای کمتری را اشغال می کنند). هیچ تمرین تردمیل، الپتیکال یا دوچرخه نمی تواند جای تمرینات قدرتی را بگیرد. بنابراین خرید یک الیپتیکال و استفاده از صرفه جویی در هزینه بیشتر توصیه می گردد. می توان با مبلغی که نسبت به خرید تردمیل صرفه جویی می شود، سایر تجهیزات ورزشی خانگی مقرون به صرفه( مانند دمبل یا کتل بل) که جهت انجام تمرینات قدرتی برای نتیجه گیری بهتر جهت کالری سوزاندن است، مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه گیری کلی:تردمیل یا دوچرخه ثابت یا الپتیکال کدام بهتر است ؟

در نهایت، این به بدن و اهداف شما بستگی دارد. تردمیل حرکت طبیعی دویدن در بیرون را شبیه سازی می کند و آن را به انتخاب بهتری برای تمرینات مسابقه و ورزش تبدیل می کند. اما الپتیکال و دوچرخه گزینه‌های کم‌تأثیرتری هستند،اما برای افرادی که مشکلات مچ پا، لگن و زانو دارند، گزینه عالی است. در مورد کاهش وزن و کالری سوزی، بهتر است تمرینی را انتخاب کنید که واقعاً می خواهید انجام دهید.

دسته بندی تناسب اندام
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

5584+ محصولات
22425+ سفارشات تکمیل شده
47886+ کاربران
67+ مطالب وبلاگ
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت