زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی

بازدید: 464 بازدید
زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی

فوتبال محبوب ترین ورزش جهان است و جام جهانی به ما اجازه می دهد هر چهار سال یک بار شاهد شادی و غم باشیم. زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی و کیت هایی که تیم های محبوب ما با آن ها جام جهانی را فتح کرده اند، همواره در ذهن ما تداعی گر دوران باشکوه فوتبال به خصوص بین سال های 1980 تا 2006 می باشد. وای چه فوتبال هایی جذابی! فینال 1994 واقعا فراموش نشدنی بود و همچنین فرانسه در جام جهانی 1998 و حتی بازی ایران و امریکا به معنای واقعی کلمه من را به سال 1377 شمسی می برد، زمانی که فقط 12 سال داشتم. ما زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی را در اینجا جمع آوری کرده ایم که بیشتر مربوط به دهه های 70، 80 و 90 میلادی،دهه هایی که بیش از همه دوست داریم، می باشد. این سال‌ها سال‌هایی بودند که هویت زیبایی‌شناختی قوی را نشان می‌دادند که در همه جا حتی در فوتبال می‌توانستیم پیدا کنیم. پس با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی را به شما معرفی کنیم. کیت هایی که در این مطلب مشاهده می کنید تاریخ ساز شده اند و اکنون برای طرفداران فوتبال نمونه های کلکسیونی هستند. به لیست ما نگاهی بیندازید و از بهترین پیراهن های فوتبال تمام دوران لذت ببرید!

1- لباس دوم امریکا جام جهانی 1994

اولین مورد در لیست زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی ما کیت دوم جام جهانی 1994 ایالات متحده می باشد. این لباس با طرح ستاره و بافت جین آبی، به احترام پرچم آمریکا طراحی شده بود. این کیت که در جام جهانی 1994 مورد استفاده قرار گرفت، برای استفاده به عنوان لباس خارج از خانه انتخاب شده بود، اما سپس در تمام مسابقه مور د استفاده قرار گرفت و عملاً به پیراهن رسمی تیم تبدیل شد.

لباس دوم امریکا جام جهانی 1994

2- لباس اول آلمان جام جهانی 1994

لباس اول آلمان 1994 یکی از نمادین ترین و زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی است. این اولین لباسی بود که تیم پس از فروپاشی دیوار برلین پوشید، زیرا آنها تا سال 1990 هنوز به عنوان آلمان غربی بازی می کردند. این پیراهن نشان دهنده اتحاد و آزادی برای مردم آلمان است. علیرغم این واقعیت که آلمان در جام جهانی 1994 امریکا، از یک شانزدهم نهایی عبور نکرد (با شکست مقابل تیم ملی بلغارستان)، این پیراهن به عنوان نمادین ترین پیراهن آن ها یاد می شود. الگوی هندسی با رنگ های پرچم آلمان نمونه ای از پیراهن های آدیداس در دهه 90 است.

لباس اول آلمان جام جهانی 1994

3- کیت اول انگلیس 1990

یکی از زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی، لباس اول انگلیس 1990 است. انگلیس همیشه یک کیت بسیار هوشیار را نگه داشته است که از یک پیراهن پایه سفید ساخته شده است. وقتی صحبت از ایتالیا 90 به میان می آید، طرفداران فوتبال همیشه این پیراهن را به یاد می آورند که گزا گاسکوئین پس از باخت در ضربات پنالتی به آلمان، اشک هایش را پاک می کرد. Umbro، برندی که این کیت را توسعه داد و مثل همیشه روی یک الگوی پیچیده کار کرد.

زیباترین لباس های جام جهانی انگلیس

4- کیت اول فرانسه 1998

لباس حماسی برای فرانسه که در سال 1998 با شکست 3-0 برزیل مقابل هواداران خود قهرمان جام جهانی شد. آدیداس با الهام از کیت 1984 فرانسه و دادن ظاهری مینیمال تر و مدرن تر لباس فرانسه 1998 را طراحی کرده است. این طراحی قطعا برای تیم فرانسه شانس می آورد، به گونه ای که با همین لباس قهرمان جام ملت های اروپا 2000 شد. جای تعجب نیست که در همان سال زیدان توپ طلا را به دست آورد و فرانسه را به صدر جهان بازگرداند. همانطور که تصاویری نمادین برای هوادار فوتبال فرانسوی ثبت شده است، زین الدین زیدان در حالی که جام جهانی 1998 را بالا نگه داشته است، تصویری است که داستان یکی از بهترین تیم هایی را که این کشور تا به حال به خود دیده است، روایت می کند. این کیت آبی فرانسه با نوارهای سفید و قرمز که در سرتاسر نیم تنه دیده می‌شود یکی از  زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی و یکی از بهترین تلاش‌های آدیداس تا به امروز است.

کیت اول فرانسه 1998

5-کیت اول برزیل 1994

این کیت یکی از بهترین و زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی برزیل در تمام دوران است که چهارمین پیروزی برزیل در جام جهانی را در فینال مقابل ایتالیا جشن می گیرد. همچنین به خاطر پوشیدن یکی از با استعدادترین تیم های تاریخ برزیل به یاد می آید. الگوی پس‌زمینه این کیت آرم فدراسیون برزیل را  نشان می دهد و جلوه‌ای عمقی معمول دهه 90 را در این لباس به رخ می کشد. لباس اول برزیل جام جهانی 1994 لباسی است که روماریو با آن درخشید.

کیت اول برزیل 1994

6-اتحاد جماهیر شوروی 1986

پیراهن نمادین با ویژگی های سوسیالیستی واضح با پس زمینه قرمز و با آرم CCCP در نمای کامل که سال 1986 در میانه جنگ سرد را به یاد ما می آورد. روسیه در زمان تاریخی در جام جهانی مکزیک شرکت می کند که روس ها هرگز چنین تجربه ای و در چنین شرایطی را نداشتند. این تیم در سطح ورزشی و سیاسی با شک و تردید قضاوت می شود، اما منتقدان از اینکه اتحاد جماهیر شوروی در مسابقات قهرمانی جهانی عالی بازی می کند، همه را شگفت زده کردند. آنها در دیداری که به عنوان یکی از دیدنی ترین بازی های جام جهانی در تاریخ ثبت شد، توسط بلژیک سایفو شکست خوردند.

اتحاد جماهیر شوروی 1986

7-کیت اول ایتالیا 1994

محبوب ترین و منفورترین پیراهن تمام هواداران ایتالیایی! و مطمئنا یکی از بهترین و زیباترین کیت های جام جهانی که تا به حال برای تیم ایتالیا ساخته شده است. محبوب ترین به این دلیل که توسط قوی ترین بازیکن ایتالیایی تاریخ فوتبال ایتالیا ( روبرتو باجو )، که در همان سال برنده توپ طلا شد، پوشیده شد. همچنین منفورترین آنها، زیرا شکست معروف فینال در ضربات پنالتی مقابل برزیل در جام جهانی 1994 به میزبانی آمریکا را به یاد می آورد. نکته خنده دار این است که پنالتی که پیروزی برزیل را رقم زد توسط خود روبرتو باجو بیرون زده شد. کیت اول تیم ملی ایتالیا 1994 با وجود طراحی توسط دیادورا، هیچ نشانی ندارد، سنتی که ایتالیایی ها تا سال 2002 آن را ادامه دادند.

کیت اول ایتالیا 1994

8- لباس اول کرواسی 1998

لباس اول کرواسی 1998 یکی از زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی این کشور است که با مربی گیری بلاژویچ فقید، درخششی جهانی داشت و اولین پیراهن جام جهانی است که پس از انحلال یوگسلاوی سابق توسط کرواسی پوشیده شد. کرواسی با وجود شکست مقابل فرانسه در نیمه نهایی، شگفتی ساز جام جهانی فرانسه 98 بود و داوور شوکر با 6 گل در رده بندی گلزنان جام جهانی قرار گرفت! این پیراهن که توسط Lotto طراحی شده است، پرچم شطرنجی قرمز و سفید کرواسی را در زمینه سفید به صورت گرافیکی نشان می دهد. همین طرح از آن لحظه به بعد توسط اسپانسرهای فنی (کاپا و نایک) روی تمام پیراهن‌های تا به امروز تکرار شد.

لباس اول کرواسی 1998

9- کیت اول ژاپن 1998

این پیراهن توسط ژاپن در جام جهانی 1998 فرانسه پوشیده شد. تیم ملی ژاپن به همراه آسیکس در اولین حضور خود در یک رقابت جهانی پیراهن آبی به نام سامورایی آبی را تقدیم می کنند. در آستین‌ها و الگوی پس‌زمینه، شعله‌های آتش، نمونه‌ای از شمایل‌نگاری ژاپنی است. این پیراهن محبوب‌ترین پیراهن طرفداران بود، به طوری که در سال 2017 آدیداس بیستمین سالگرد عرضه این پیراهن را جشن گرفت و پیراهنی را ارائه کرد که کاملاً با یک سبک مدرن بازطراحی شده بود.

لباس اول ژاپن جام جهانی 1998 عکس دسته جمعی دیواره دفاعی

10-کیت اول نیجریه 1994

نیجریه برای اولین بار در جام جهانی 1994 در آمریکا شرکت می کند. با نسلی از بازیکنان جوان (فینیدی، ایک‌پبا، آمونیکه، اولیسه و اوکوچا) که در سال‌های بعد خود را به عنوان بازیکنان برتر اروپا معرفی  کردند. نیجریه جام جهانی خوبی بازی می کند اما در مرحله یک هشتم نهایی با دو گل روبرتو باجو توسط ایتالیا حذف شد. پیراهن طراحی شده توسط آدیداس با سبک هندسی خود بافت قبیله ای را نشان می دهد. البته طرح های قبیله فقط در ناحیه یقه قرار دارند، در حالی که بقیه لباس دارای پس زمینه سبز است و پرچم نیجریه را گرامی می دارند.

زیباترین لباس تاریخ جام جهانی نیجریه

11- کیت اول آرژانتین 1986

از لحاظ تاریخی آرژانتین همیشه یک لباس خانگی راه راه سفید و آبی روشن را مورد استفاده قرار داده است. به طور کلی، تشخیص زیبایی شناسی یک پیراهن از یک نسخه خاص دشوار است. لباس آرژانتین 1986، لباسی که در جام جهانی مکزیک در سال 1986 پوشیده شد، طعم متفاوتی دارد و به یکی از بهترین پیراهن‌های جام جهانی تبدیل شد. توضیح دلیل آن ساده است. پیراهن مورد بحث که توسط Le Coq Sportif ساخته شده است پیراهنی است که احتمالاً بر تن بزرگترین نابغه ای است که فوتبال تا به حال دیده است: دیگو آرماندو مارادونا . این بازیکن در 90 دقیقه تاریخ فوتبال را نوشت، با بازی مقابل انگلیس لینهکر و زدن دو گل باورنکردنی قرن بیستم. اولین و نمادین ترین، به نام “la mano de Dios” توسط دیگو با دست  گلزنی شد. در آن زمان VAR وجود نداشت و داور تحت پوشش سایر بازیکنان این بی نظمی را ندید و گل را تأیید کرد. گل دوم که “گل قرن” نام دارد از بازی باز به ثمر رسید، مارادونا در ده ثانیه در حالی که 6 بازیکن انگلیسی از جمله دروازه بان را دریبل می کرد، یک ماراتن 60 متری حماسی انجام داد و در نهایت توپ را وارد دروازه کرد. درگیری نظامی بین انگلیس و آرژانتین که چند سال قبل در جزایر فالکلند رخ داد و توسط انگلیسی ها به پیروزی رسید، این شور و هیجان را تشدید کرد. این گل  در این دیدار، به یک پیروزی اخلاقی برای آرژانتینی ها تبدیل شد.

زیباترین کیت تاریخ آرژانتین جام جهانی 1986

12- کیت دوم آلمان غربی 1990

این کیت به حدی برای آلمان جذاب است که نوجوانان عصر کنونی آلمان، آن را در دیسکو می پوشند. سبز یکی از عناصر اصلی انتخاب لباس آلمان بوده و هست و در ادای احترام به DFB، فدراسیون فوتبال آلمان استفاده می شود. ترکیب با سبک تقریبا موزاییکی تکه های سفید در سال 1990 که برای تیم خوش یمن بودند و به تیم کمک کردند تا در آن سال به افتخار قهرمانی جام جهانی برسند، اگرچه این کیت تا حدودی شبیه درخت کریسمس بود.

کیت دوم آلمان غربی 1990 سبز رنگ

13- کیت اول هلند 1974

تیم هلند 1974 به عنوان یکی از انقلابی ترین تیم های تاریخ تعریف می شود. این تیم با نام مستعار “پرتقال ساعتی” یا “هلند توتال فوتبال” با غافلگیری به فینال مقابل آلمان غربی رسید اما موفق به کسب قهرمانی جام جهانی نشد. علیرغم نتیجه،از این تیم ملی به مربیگری میشلز و کاپیتانی یوهان کرویف ستاره فوتبال، به عنوان قهرمان واقعی آن رقابت یاد می شود، که با شایستگی و ارائه روشی جدید برای تفسیر بازی فوتبال در صحنه جهانی و بنیان گذاری شروع دوران مدرن تاکتیک ها فوتبالی، انقلابی در این رشته ایجاد کردند. این پیراهن به سبک کلاسیک دهه 70، دارای یقه V، کاملاً نارنجی با لوگوی کلاسیک اژدهای مشکی بر روی قلب است.

نمادین ترین کیت تاریخ جام جهانی هلند

 

14- کیت اول آلمان غربی 1990

از ساده تا نه چندان ساده، آلمان غربی دوباره در فینال جام جهانی 1990 پیروز شد، این بار با ظاهری بسیار پیچیده تر از سال 1974.  لباس اول جام جهانی 1990 آلمان با کنار گذاشتن رنگ سفید اولیه، Die Mannschaft ترجیح داد به جای آن کمی رنگ روی کیت خود بپاشد، زیرا سیاه، قرمز و زرد پرچم ملی آنها با یک الگوی تند روی سینه معرفی شده بود. این به وضوح برای آلمانی‌های پیروز کارساز بود و به ما یادآوری کرد که در دو دهه گذشته در طراحی پیراهن چقدر پیشرفت داشته است.

کیت اول آلمان غربی 1990

 

زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی از نظر شما؟

در بررسی زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی ما 14 کیت جذاب و خاطره انگیز را به شما معرفی کردیم که اغلب شما به نوعی خاطره ای جذاب با آن ها دارید. روش انتخاب این کیت ها براساس سایت های معتبر فوتبالی جهان بوده است که ملاک انتخاب، خاص بودن لباس، تاریخ ساز بودن و طراحی جذاب آن می باشد. البته ممکن است که شما نیز انتخاب متفاوتی از لیست ما داشته باشید که با انتخاب های ما متفاوت باشد. اما اگر کیت های دیگری به نظر شما در این لیست غایب هستند خوشحال می شویم که در بخش دیدگاه ها از نظرات شما بهره مند شویم. به نظر شما زیباترین لباس های تاریخ جام جهانی را کدام تیم ها بر تن کرده اند؟ آیا با لیست زیباترین کیت های تاریخ جام جهانی ما موافق هستید؟ در بخش دیدگاه ها منتظر نظرات شما هستیم.

متابع:

1- https://bleacherreport.com/articles/1871676-best-kits-in-the-history-of-the-world-cup

2-https://indieground.net/blog/the-20-best-world-cup-jerseys-of-all-time/

دسته‌بندی فوتبال
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت