بهترین هارنس های کوهنوردی 2022

بازدید: 3,417 بازدید
بهترین هارنس های کوهنوردی 2022

این که شما در سالن صخره نوردی هستید یا از Cerro Torre در پاتاگونیا بالا می روید ، بهترین هارنس را برای این کار می خواهید. هارنس ها علاوه بر اینکه بخشی حیاتی از ایمنی هر کوهنورد هستند ، سطوح متفاوتی از راحتی ، سازگاری ، سازماندهی و وزن را ارائه می دهند. انتخاب های ما برای بهترین هارنس صخره نوردی 2021 در زیر مجموعه ای متنوع از مدل های برجسته برای همه رشته ها از جمله بالا رفتن از ساختمان، کوهنوردی و صخره نوردی  کوهستانی و باشگاهی است. در ادامه 9 مورد از بهترین هارنس ها که شامل هارنس پتزل، بلک دایاموند و چندین برند معتبر دیگر هستند، می پردازیم.

1- Arc’teryx C-Quence (4.3 میلیون تومان)

وزن : 371 گرم
ساخت و ساز: پارچه ای تقسیم شده
ویزگی ها : فوق العاده راحت و سبک با کیفیت ساخت ممتاز
معایب: گران است.

Arc’teryx مستقر در بریتیش کلمبیا با ساخت هارنس حرفه ای کوهنوردی بیگانه نیست. در حقیقت ، هارنس اولین محصولی بود که این شرکت طراحی و در اواخر دهه 80 به فروش رساندند. مدل FL-365 آنها سالها رتبه اول را به دلیل طراحی زیبا و ساختار سبک و راحت در اختیار داشت. اما Arc’teryx C-Quence به عنوان جایگزین این مدل عرضه کرد. C-Quence با سالها تحقیق و توسعه (به معنای واقعی کلمه) همه ویژگی های FL-365 را دارد ، اما با چند پیشرفت قابل توجه ، از جمله مشخصات تریمر (بدون از دست دادن راحتی) و توری هوا برای تنفس بهتر ارائه شده است.

بهترین هارنس کوهنوردی

با قیمت بالای 4.3 میلیون تومانی ، می توانید چند مهار Black Diamond Momentum خریداری کنید که شما را به همان اندازه ایمن نگه می دارد. علاوه بر این ، حلقه های پای ثابت C-Quence ممکن است برای همه کار نکند و با 371 گرم وزن ، جز سبک ترین گزینه های هارنس بازار نیست. اما برای کوهنوردان حرفه ای که زیاد بیرون می روند ، سخت است که راحتی و کیفیت کلی جدیدترین مهار Arc’teryx را نادیده بگیرند. تقریباً همه چیز در مورد این مهار بی نقص است: حلقه های چرخ دنده بزرگ هستند اما مزاحم نیستند ، حلقه های پا به گونه ای طراحی شده اند که وزن شما را راحت نگه می دارند ، الاستیک عقب با قلاب برای استراحت سریع آزاد می شود.

2-  هارنس Petzl Sama

  • مواد: پلی استر ، نایلون ، EVA ، آلومینیوم ، پلی اورتان و پلی اتیلن با مدول بالا
  • اندازه دور کمر: 30-33 اینچ
  • تعداد حلقه های چرخ دنده: 4 عدد
  • اندازه حلقه پا: 20.5 – 22.4 اینچ

مزایا:

  • وزن: 385 گرم
  • دارای سطح راحتی بالا و وزن نسبتاً کم است
  • چیدمان حلقه ها تقریباً با هر نوع صخره نوردی عالی عمل می کند
  • مقرون به صرفه

معایب:

  • برای یخ نوردی مناسب نیست
  • کمربند معمولاً هنگام آویزان شدن کمی بالا می رود

مارک محبوب تجهیزات ورزشی Petzl این بار با هارنس پتزل مدل sama دوباره همه را میخکوب کرده است. الگوی شلوار جین آن همراه با رنگ خاکستری به یاد ماندنی، زیباترین طراحی را به شما ارائه می کند. با استفاده از یک بالشتک ایمنی که دارای حلقه های ساق پا کش دار و یک کمربند قابل انعطاف است ، راحت ترین حالت را در حین کوهنوردی و صخره نوردی خواهید داشت. ساختار EnfoGrame به میزان راحتی شما می افزاید زیرا به توزیع وزن بر اساس آن کمک می کند. این هارنس پتزل کاربردهای متنوعی دارد و تقریباً برای هر نوع صخره نوردی مناسب است. کوهنوردی ورزشی ، کوهنوردی معمولی یا بولدینگ سالن بدنسازی از این هارنس می توان برای تمام این ورزش ها استفاده کرد.

3- هارنس با مناسب ترین قیمت: Black Diamond Momentum (1.6 میلیون تومان)

وزن : 303 گرم
ساختار: فوم
مزایا: یکی از ارزان ترین مهارهای موجود در بازار.
معایب: کیفیت و راحتی فدای قیمت شده است

هارنس بلک دایموند

Black Diamond’s Momentum راحت ترین ، باکیفیت ترین یا ابتکاری ترین مهار در این لیست نیست ، اما یک چیز اصلی در مورد آن وجود دارد: قیمت. با صرف 1.5 میلیون تومان ، یک مهار خوب و با دوام مناسب دریافت می کنید که در اندازه های مختلف وجود دارد (شش مورد برای مردان و 4 مورد برای زنان). با تنظیمات پایه TrakFit برای سفارشی سازی آسان و یک حلقه عقب ، Momentum به اندازه کافی همه کاره است که می تواند در داخل یا خارج از خانه ، برای ورزش یا کارهای تجاری استفاده کنید  و جز سبک ترین هارنس های حال حاضر بازار است.  مانند همه هارنس های فوم ، می توانید انتظار داشته باشید که روکش مومنتوم با گذشت زمان خراب می شود و پارچه آن بیشتر از سایرین پارگی دارد. اما به سختی می توانید یک مهار قدرتمندتر در این رنج قیمت پیدا کنید. همین مورد Momentum را به بهترین انتخاب برای افرادی که دارای بودجه محدود هستند، تبدیل کرده است.

4- فوق سبک ترین هارنس:  Petzl Sitta (5.5 میلیون تومان)

وزن : 269 گرم
ساخت و ساز:  پارچه ای تقسیم شده
مزایا: سبک اما با ساختار برتر Petzl.
معایب: قیمت بالا

هارنس پتزل سیتا

Sitta در ابتدا برای هارنس کوهنوردی آلپ فوق سبک طراحی شده بود ، اما به سرعت توسط کوهنوردان ورزشی درجه یک پذیرفته شد که به دنبال هارنسی سبک برای صعودهای سخت بودند. در نگاه اول ، احتمالاً خواهید پرسید که چگونه چنین مهار سبکی می تواند پشتیبانی و راحتی کافی را ارائه دهد. پاسخ: “فناوری Wireframe” ، یک نوآوری Petzl که از رشته های موازی طیف های قوی و فوق سبک برای توزیع بار بر روی کمربند و حلقه های پا استفاده می کند. Sitta دوام و راحتی را بدون وزن یا حجم زیادی از روکش فوم ارائه می دهد.

به خاطر داشته باشید که Sitta با حلقه های پای غیر قابل تنظیم و حلقه های چرخ دنده مینیمالیستی مانند سایر مدل های دیگر هارنس چند منظوره نیست. گفته می شود ، برای فعالیت های کوهستانی و کوهنوردی  یکی از بهترین مهارهایی است که می توان با این قیمت تهیه کرد. وزن 269 گرمی آن به طرز تکان دهنده ای سبک و به طرز شگفت انگیزی راحت است و دارای جزئیات کاربردی مانند حلقه های دنده جدا شده و تنظیم کننده ارتفاع حلقه پا است.

5-پتزل Adjama

  • جنس: نایلون ، پلی استر ، EVA ، پلی اورتان ، آلومینیوم ، پلی اتیلن با مدول بالا
  • اندازه دور کمر: 30-33 اینچ
  • تعداد حلقه های چرخ دنده: 5 عدد
  • اندازه حلقه پا: 20 – 24 اینچ
  • وزن: 485 گرم

مزایا:

  • وجود حلقه دنده 5 باعث می شود که با نگهدارنده Caritool نیز سازگار باشد
  • روکش فوم و شکاف حداکثر سطح راحتی را تضمین می کند

معایب:

  • نسبت به سایر مدلهای Petzl بسیار سنگین است

هارنس پتزل ادجاما

فکر کردید 4 حلقه دنده زیاد است؟ صبر کنید تا ببینید که Petzel’s Adjama در مجموع 5 عدد از آنها را دارد: 2 حلقه جلو برای سهولت دسترسی به چرخ دنده ، 2 حلقه عقب برای رفع تنش و 1 حلقه در مرکز برای برش دادن یا یک دستگاه belay یا یک وسیله جانبی دیگر. با چنین مجموعه گسترده ای از حلقه ها ، شما به طور کامل برای صعود تجاری بعدی خود اماده هستید. حلقه های پا قابل تنظیم و پر شده راحتی را در هنگام صعود شما تضمین می کند، در حالی که کمربند انعطاف پذیر ، حرکات آزاد بدن را در تمام طول تمرین بالا رفتن امکان پذیر می کند.

6- بهترین هارنس کودکان: هارنس Petzl Oustiti

  • جنس: توری پلی استر با مقاومت بالا ، فوم سلول بسته ، پلی استر
  • اندازه حلقه پا: 12.6 – 16 اینچ
  • اندازه دور کمر: 23-28 اینچ
  • وزن: 410 گرم

مزایا:

  • برای کودکان بسیار ایمن و راحت است
  • دوام بالایی دارد
  • به راحتی تنظیم می شود

معایب:

  • مناسب کودکان با وزن بیش از 30 کیلوگرم نیست

هارنس پتزل اوسیتی

اگر شما خانواده ای از کوهنوردان هستید ، به احتمال زیاد هر زمان که برای ماجراجویی های کوهنوردی خود بیرون می روید ، فرزندتان  را با خود همراه می کنید. و به عنوان والدین ، شما باید بیشتر از امنیت خود به ایمنی فرزند خود اهمیت دهید. هارنس پتزل مدل Oustiti Full Body توسعه یافته توسط Petzl در در این شرایط یاری دهنده شماست. این مهار کوهنوردی برای بچه هایی که تا 30 کیلوگرم وزن دارند طراحی شده است. این امر به شما زمان زیادی می دهد ، مخصوصاً اگر بچه شما هنوز کوچک است. بر خلاف مهار بزرگسالان ، Oustiti تمام بدن بچه را نگه می دارد و بنابراین حداکثر امنیت را فراهم می کند. اگرچه ساختار آن محکم است ، اما همچنین بسیار راحت است به طوری که کودک کوچک شما از تارهای مهار کننده ای که بدن او را بسیار محکم می کند شکایت نمی کند. با استفاده از سگک های دوتایی تعبیه شده در پشت هارنس ،خطرات به حداقل می رسد. این بدان معناست که فرزندان  شما در همه حال ایمن خواهند بود.

7- هارنس Black Diamond airNET (حدود 4.8 میلیون تومان)

وزن: 235 گرم.
ساختار: پارچه تکه تکه
مزایا: راحتی و دوام قابل توجه فقط در 8.3 اونس.
هارنس بلک دایموند ایرنت

 

airNET Black Diamond با همکاری کوهنورد موفق آدام اوندرا برای شرکت در المپیک 2020 که اکنون به تعویق افتاده است، طراحی شده است و مهار فوق العاده سبک وزن و در عین حال مناسب است. به جای استفاده از ساختار سنتی توری ، Black Diamond به فناوری airNET ثبت شده خود روی آورد ، که از شبکه مینیمالیستی Dynex برای توزیع بار استفاده می کند. اما اصلاح وزن به همین جا ختم نمی شود: این مهار همچنین دارای دو حلقه دنده ای ساده از پارچه نازک (علاوه بر دو حلقه دنده استاندارد) ، پشتی های باریک و یک حلقه بدون درز “بی نهایت” است که حجم را به حداقل می رساند. نتیجه طراحی یک مهار قوی و راحت است که فقط 8.3 اونس را در خود جای می دهد که هم برای صعودهای رقابتی و هم برای صعودهای سخت ورزشی تنظیم شده است. در مقایسه با مدل Petzl Sitta هارنس بلک دایاموند مدل airNET حدود 40 گرم کمتر وزن دارد و  1.2  میلیون تومان ارزان تر است . با این وجود در حالی که Sitta برای همه چیز از ورزش گرفته تا کوه نوردی همه کاره است ، airNET با پارچه نازک تر، مقاومت کمتری در برابر سایش دارد.

8- هارنس پتزل مدل کوراکس 

وزن: 460 گرم
ساختار: فوم و توری
مزایا: یک مهار مقرون به صرفه Petzl با قابلیت تنظیم عالی.
معایب: سنگین و حجیم.

هارنس پتزل کوراکس

ما عادت داریم که برای تهیه بهترین هارنس کوهنوردی به Petzl مراجعه کنیم. برای کوهنوردان جدید یا کسانی که به دنبال یک اسب کار راحت و بادوام هستند ، Corax چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با قیمت حدود 2 میلیون تومان، برای یک محصول Petzl بسیار مقرون به صرفه است و با محصولات همه رده برندهای Black Diamond و Edelrid قابل رقابت است. اما با وجود قیمت گذاری بودجه ،  هارنس پتزل مدل Corax هنوز یک مهار خوب و با کیفیت است. فوم سلولی بسته بر روی یک بند ضخیم از پارچه توری ، وزن را در قسمت دور کمر و ساق پا تقسیم می کند و همچنین دارای تنوع چهار نقطه تنظیم (دو قسمت در کمر) ، لوازم جانبی دستگاه برش یخ ، چهار حلقه دنده سخاوتمندانه و یک حلقه لوازم جانبی اضافی می باشید. با وزن بیش از یک پوند ، کوراکس به طور غیرقابل انکاری سنگین است ، که ممکن است برای برخی کوهنوردان سنگین باشد. به عبارت دیگر، به احتمال زیاد مهاری نیست که می خواهید برای مدت طولانی در کوله پشتی خود بیندازید ، اما برای استفاده در باشگاه و صخره نوردی مناسب است.

9- هارنس پتزل کودک: Petzl Macchu Kid’s

  • تعداد حلقه های چرخ دنده: 2 عدد
  • حلقه های پا: قابل تنظیم
  • سگک: 2 عدد پشتی دو نفره
  • وزن: 85 گرم
  • مناسب کودکان تا 40 کیلوگرم

مزایا:

  • یک قطعه انتقال عالی برای حرکت کودکان بر روی مهار بزرگسالان
  • مناسب برای کودکان تا 40 کیلوگرم

معایب:

  • زمان می برد تا با حلقه های پا تطبیق داده شود

هارنس پتزل ماچو

 شرکت Petzl تجهیزات کوهنوردی را برای بچه هایی که مایلند مهارت های صعود خود را گسترش داده و علاقمند به کوهنوردی و صخره نوردی هستند، گسترش داده است. هارنس پتزل مدل ماچو می تواند بچه ای را نگه دارد که وزنش به 40 کیلوگرم می رسد. از آنجایی که کودکان تمایل دارند در مراحل مختلف رشد کنند ، سرمایه گذاری روی تجهیزات ورزشی که حداقل چند سال متوالی دوام می آورند مفید است.علاوه بر این ، دارای بندهای شانه ای است که می توان برای محافظت بیشتر از آن استفاده کرد و مانند مدل Oustiti ، این مهار دستگیره های پشتی را در اختیار دارد که اجازه نمی دهد بچه شما در هر صورت لغزش کند.

نتیجه نهایی انتخاب بهترین مارک هارنس

در این مقاله سعی کردیم بهترین هارنس کوهنوردی را برای کلیه سنین و تمام بودجه ها  معرفی کنیم. در لیست ما هم هارنس گران قیمت وجود دارد، هم هارنس ارزان. هم هارنس سبک داریم و هم هارنس بچه گانه. سعی کردیم  9 مورد از بهترین هارنس ها که اغلب از برند معتبر پتزل هستند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را هنگام خرید هارنس داشته باشید.

دسته‌بندی کمپینگ و کوهنوردی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت